Montako maustepurkkia sinulla on maustekaapissa?
Kommentit (56)
13, kaksi on kylläkin samaa maustetta. Opiskelija olen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:40"]
5: suola, paprika, valkosipuli, kaneli, vaniljasokeri
[/quote]
Et käytä edes pippuria?
Jääkaapissa vielä noin 20 purkkia erilaisia kastikkeita ja sooseja.
-29
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:49"]
Mulla on ehkä kymmenen jos suola ja pippuri lasketaan mukaan. Tuoreet yrtit antaaa ihan eri maun. Ja kunnollisilla aineksilla ei tarvi niin paljon purkkimausteita. Tiedän että arsytän nyt monia, mutta vastasin vain ap kysymykseen.
[/quote]
Varmasti monet paljon mausteita käyttävät käyttävät myös tuoreita yrttejä ja kunnollisia aineksia. Ne eivät sulje toisiaan pois.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:40"]
5: suola, paprika, valkosipuli, kaneli, vaniljasokeri
[/quote]
Et käytä edes pippuria?
[/quote]en
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:40"] 5: suola, paprika, valkosipuli, kaneli, vaniljasokeri [/quote] Et käytä edes pippuria? [/quote]en
[/quote]
Kuulostaa ankealta. Kukin tavallaan toki.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:03"]
76 plus leivontamausteet plus erilaiset jääkaapin maustekastikkeet. Tiedän tämän, koska laskin juuri mausteeni. Olisin luullut noita olevan enemmän.
[/quote]Lempimauste?
[/quote]Sumakki tai za'atar.
[/quote]
Ostatko za'atarin valmiina seoksena vai teetkö itse? Saako Suomesta hyvää za'ataria?
[/quote]Ostan paikallisesta etnokaupasta. Kyllä se asiansa ajaa. -6
68 kuivamaustetta + erilaiset chili- ja yrttisuolat + jääkaapissa säilytettävät maustetahnat ja -kastikkeet.
Mulla on ehkä kymmenen jos suola ja pippuri lasketaan mukaan. Tuoreet yrtit antaaa ihan eri maun. Ja kunnollisilla aineksilla ei tarvi niin paljon purkkimausteita. Tiedän että arsytän nyt monia, mutta vastasin vain ap kysymykseen.
[/quote]Riippuu aivan, mitä ruokaa tekee. Intialaisia curryja voisi olla hiukka vaikea tehdä ilman kuivia mausteita. -6
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:56"]
[/quote]Riippuu aivan, mitä ruokaa tekee. Intialaisia curryja voisi olla hiukka vaikea tehdä ilman kuivia mausteita. -6
[/quote]
Saa nähdä kauanko menee ennen kuin joku tulee pätemään että mausteet tuhoavat makuaistin ja niitä käytetään vain pilaantuneen ruoan maun peittämiseen.
37 jolla 68 kuivamaustetta käyttää myös päivittäin tuoreita yrttejä. Nämähän ovat ihan eri käyttötarkoituksiin, tuoreet ja kuivat. Aromisuolaa tai sitruunapippuria ei löydy mun maustekaapista, kaikenlaista muuta kyllä.
Minulla ei ole maustekaappia ja ostan harvemmin tarvittavat mausteet pussissa, mutta noin 25 erilaista löytyy.
N 20 + leinontakamat. Lisäksi pihalla kasvamassa yli 10 erilaista yrttiä. Niitä menee eniten
[/quote]
Miksi mausteiden käyttämättömyys on olevinaan jotenkin hienompaa?
Täällä näyttää pippuri olevan yksi ja sama tuote. OMG. Mulla n. 50 purkkia, enemmän pussukoita, tahnat, soosit ja muut sellaiset päälle. Mut ei se mua paremmaksi tee, osa on yli kymmenen vuotta vanhoja...
Hö, piti lähteä laskemaan.
Noin 60 ja pusseja lisäksi noin 30 ja nämä oli vain ruuan valmistukseen. Leivonta jutut on toisessa kaapissa, mutta siellä ei ole kuin ehkä 20 tuotetta, ei olle kauheen kovia leipomaan.