Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi englannin opet eivät kannusta puhumaan englantia?

Vierailija
15.08.2015 |

Jankataan sanoja ja kielioppia pilkun tarkasti ja jos oppilas erehtyy sanomaan jotain kirjan ulkopuolelta englanniksi, takerrutaan nyrpeästi vain mahdollisiin kielioppi tai ääntämisvirheisiin. Ei niin ala puhumaan kieltä, oppii vain teoriassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen jälkeen meillä ainakin opetus tapahtui englanniksi.

Vierailija
2/5 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo edelleen ongelma? Samaa ihmettelin itse '90-luvulla, että miksei kannusteta puhumaan?! Ja jokaiseen pikku ääntämysvirheeseen takertuttiin niin, ettei enää uskaltanut sanoa mitään... Kun ymmärrämmehän mekin, vaikka joku puhuisi vähän 'hoono soomi'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uluopetukden tulosvatuu konkretisoituu yo-kirjoituksiin ja niissä ei mitata elämää eikä selviytymistä tai edes kielenkäyttökykyä, vaan kielioppia ja oikeinkirjoitusta.

Vierailija
4/5 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä on kolme englanninopettajaa. Olemme kyllä porukalla ihmetelleet heidän alanvalintaansa, sillä kaikki ovat sellaisia, että itse karttavat kaikin voimin englannin puhumista! Miten ihmeessä sitten kannustaisivat nuoria siihen? (Kaksi opettaa yläkoulussa, yksi lukiossa enkkua.)

Vierailija
5/5 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta itse juuri kerroin uusille oppilailleni, että käytän itse mahdollisimman paljon englantia, mutta pitää kysyä jos ei jotain ymmärrä ja että tärkeintä on, että saavat suunsa auki. Pienet virheet ja ääntämiset korjaantuvat kyllä aikanaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi