Mieheni lapsi ei tule yhtään toimeen oman lapseni kanssa
Raskas tilanne kaikille. Oma lapseni asuu meillä pääsääntöisesti (käy isällään joka toinen viikonloppu), miehen lapsi joka toinen viikko. Mun lapsella on paljon enemmän viikkorahaa käytössä ja isänsä ostelee hänelle merkkivaatteita ja muutenkin hemmottelee rahan ja tavaran kautta. Miehen tyttö on ilmeisesti tästä kateellinen. Tytöillä on ihan jatkuvasti riitaa ja he puhuvat toisilleen tosi rumasti. Samat säännöt on meillä asuessa molemmilla. Hyvin menee ainoastaan silloin kun toinen tyttö on muualla. Samaan taloon eivät mahdu. Omalla tyttärellä on asiasta jatkuvasti paha mieli ja kokee ettei ole tervetullut omaan kotiin ja että miehen tyttö kiusaa häntä. Miehen tytön mukaan oma lapseni on ylimielinen eikä hän pidä tytöstäni.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin aina lapsen lähtökohdista. Mielestäni tytölläsi pitäisi olla rauhallinen oma koti, johon ei tunge se toinen tyttö, eikä olisi pahaa mieltä, ahdistusta. Miehen lapsella on oma koti jo olemassa äitinsä luona ilmeisesti. Pitäisikö teidän asua erillään miehen kanssa vaikka olette yhdessä, jos mies haluaa tavata lastaan? Haluaako tyttö tulla isälleen.
En ole valmis muuttamaan mieheni kanssa erilleen lastemme takia. Omalle lapselleni soisin minäkin kuitenkin rauhallisen ja turvallisen kodin. Luulen, että sekin nyt hiertää, kun täällä asuukin nyt isän sijaan mun uusi mies ja hänen lapset. Erityisesti tämä miehen vanhin tyttö saa hänelle usein pahan mielen ja hän on minulle sanonut suoraan, ettei koe olevansa tervetullut enää meille kun palaa isältään. Miehen lapset viihtyvät meillä muuten hyvin, mutta jatkuva riitely rasittaa meitä kaikkia. Ap
Et ole valmis muuttamaan mitään nykyisessä järjestelyssä, mutta silti oletat että asiat muuttuvat.
Ap sanoo suoraan, että mies on tärkeämpi kuin oman lapsen hyvinvointi. Järkyttävää.
Minkä ikäiset lapset?