Hengenahdistus levossa
Mistä johtuu hengenahdistus levossa, rasituksessa ei oireita. Tulee hyvä olo kunnon rasituksen jälkeen.
Ap
Kommentit (41)
Hommasin sen pef puhallusmittarin niin sen puhallan pohjaan asti eli 800. Ei sillo pitäs astmaa kai olla?
-Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:59"]Hommasin sen pef puhallusmittarin niin sen puhallan pohjaan asti eli 800. Ei sillo pitäs astmaa kai olla?
-Ap
[/quote]
No ei. Onko tuo psyyken puoli tutkittu?
Ei oo tutkittu. Yritän itse vaan erilaisin keinoin päästä ahistuksesta eroon. :)
Pelottaa et on joku keuhkosyöpä tai et sydän vetää viimesiään. :( lääkärissä kaikki verikokeet ok.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:06"]Pelottaa et on joku keuhkosyöpä tai et sydän vetää viimesiään. :( lääkärissä kaikki verikokeet ok.
[/quote]
No ei kyllä ole mitään tuohon viittaavaa jos raskas urheilu sujuu noin hyvin... Sydänoireet tulisivat rasituksessa ja keuhkosyöpäkin oirehtii jatkuvasti eikä vain levossa. Ennemmin nuo pelot kertovat siitä että sinulla voi olla jokin ahdistuneisuushäiriö.
Tuskin keuhko tai sydäntaudeilla peffillä hyviä.arvoja puhaltelisit. Psyykkistä ahistusta meinaan minäkin.
Kiva kuulla teidän mielipiteitä asiasta! Lämmin kiitos jokaisella vastaajalle! :) lisää kommenttia saa laittaa tulemaan. Luen niitä enenmmän kuin mielelläni. Ehkä tuo ahistus jo helpottikin teidän kommenttien ansiosta.
Pitää illalla käyä heittää kunnon lenkki ni saa hyvän olon päälle :)
Mulla johtuu ihan siitä, että olen niin jumissa yläkropasta. Makuuasento on pahin.
No mulla on hartiaseutu kans todella jumissa. Istun koko työpäivän koneella niin se ei ainakaa auta asiaa.. :(
-Ap
Ensi viikolla hierojalle aika.. Pitää yrittää rauhottua asian kanssa.. Käväsin muuten mustikoita eilen keräämässä reilu tunnin ajan.. Aluks oli ahistava olo mutta kun pääsin vauhtiin niin yhtäkkiä huomasinkin ettei ahista yhtää ja etttä hyvä olo :) lämmin meins vaan tulla ku rämpi metässä.. :)
-Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:15"]
Nostelen
[/quote]
Tuntuu vähän, että panikoit. Hyvinkin voi olla psyykkistä. Minulla kanssa rintarangan jumit aiheutta tuollaista hengenahdistusta ja hätäileminen lisäsi sitä. Ota iisisti ja hakeudu joko hyvälle jäsenkorjaajalle tai lääkärin kautta OMT-fysioterapeutille.
Nyt tuli pitkä lista verkikokeiden tuloksia.. Kaikki oli viitearvoissa ja keuhkoröntgenissä eikä sydänkäyrässä ei ollut poikkeavuuksia.. Eli lääketieteellistä vikaa ei pitäs sydämessä eikä keuhkoissa. Eli johtuu psyykkisistä tekijöistä tai erilaisista lihasjumeista..
-Ap
Minulla on ollut "hengen haukkomista" silloin tällöin vuosikymmenten ajan, eli ikäänkuin ei pystyisi haukottamaan kunnolla ja hengitys on silloin tuntunut vajaalta. Päivällä se on yleensä helpottanut aina kun vaan on liikkunut niin että hengästyy kunnolla. Yöllä taas usein on ollut tunne kuin tyyny tukkisi hengityksen, eli kuin tukehtuisi. Se näytti ilmenevän nimenomaan silloin, kun oli nuha. Mutta kun olen herännyt, on yleensä helpottanut -ellei muuten, niin yleensä kun on noussut kävelemään (Esim. jääkaapille asti.) Ajattelin kirjoittaa, jos jollakin on samanlainen tilanne. On neuvottu, että syitä tällaiseen voi olla vaikka mitä. Itselläni oireet ovat huomattavasti helpottuneet vuosien kuluessa, josta olen kiitollinen Hänelle joka meidät loi. Mutta kun me, ihmiskunta, sinä ja minä, olemme syntiinlangenneita ja perinpohjin turmeltuneita, niin Jumalalla on tähän ratkaisu: Isä Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen Kristuksen sovittamaan syntimme Golgatan ristillä, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä Tämä pelastuksen lahja, armo, annetaan sinullekin, ystävä, jos et Jeesusta torju vaan otat Hänet uskossa vastaan, ja luovutat itsesi, ystävä, Kristuksen hallintavallan alle, niin että tahdot luopua synnistä ja elää Jeesukselle. Hän sitten hoitaakin kaiken, sillä itse emme pysty itseämme parantelemaan. Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Jeesuksen Kristuksen ristillä vuotanut veri riittää syntiemme sovitukseksi ja puhdistaa syntisen puhtaaksi - jos pyydät vilpittömästi: "Jeesus, pelasta minut. Tule sydämeeni asumaan. Muuta elämäni tahtosi mukaan." Jeesus on syntisten Pelastaja ja Vapahtaja.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:41"]Hometalo ja oirehdit sisätiloissa. Olo paranee kun menet ulos.
[/quote]
Vähän vaikea uskoa että homeen aiheuttama astmaattinen hengenahdistus poistuisi siinä silmänräpäyksessä kun menee ovesta ulos...
[/quote]
Jos on vielä lievät oireet? Minun keuhkot kun menivät paskaksi, oireet alkoivat vähitellen. Tai sitten jotain muuta menee kämpillä keuhkoihin, esim pölyä.
T: Päivystävä valelääkäri