Riittääkö Mallorcalla tekemistä/näkemistä neljäksi viikoksi?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko tuo vuokra-autolla huristelu.
Ulkomaan matkailu ylipäätään ei ole ympäristöteko.
Se autolla ajelu on pientä sen rinnalla.
Ihana saari ja siellä paljon tekemistä.
Itse olen jopa asunut siellä ja hyvin sujui jopa vuosi.
Palma on suuri kaupunki ja paljon ihania pikkukyliä.
Veneilyä suosittelen myös.
Vierailija kirjoitti:
Viikossa on saari nähty. Jos aikaa on 4 viikkoa, niin mene vaikka Etelä-Espanjaan.
Mieluummin Portugaliin. Malaga yms täynnä rumia hotelleja ja huonoa ruokaa
Kuka viihtyy missäkin. Itse tykkään reissata ja nähdä maailmaa. Kk on sopiva mikäli suuntaat Ausseihin tai Etelä-Afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei riitä. Jos sulla on neljä vkoa aikaa, mene johonkin missä on oikeasti nähtävää ja koettavaa. Kuubassa oltiin kuusi vkoa, Venezuelassa neljä, ABC-saarilla kolme ja muissa kohteissa sit se perus kaksi.
Vau, miten eettiset kohteet teillä; Venezuela ja Kuuba. Jestas.
Kyllä kuukausi on aika pitkä aika siellä. Saaren kiertää vuokra-autolla ympäri muutamassa tunnissa, eikä siellä paljon mitään sen kummempaa ole. Se vuoristoalue on kyllä ihan kaunista seutua.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko tuo vuokra-autolla huristelu.
Ei olekaan. Pitää ostaa oma ja huristella sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei riitä. Jos sulla on neljä vkoa aikaa, mene johonkin missä on oikeasti nähtävää ja koettavaa. Kuubassa oltiin kuusi vkoa, Venezuelassa neljä, ABC-saarilla kolme ja muissa kohteissa sit se perus kaksi.
Voi kuule, kiinnostaa kiviäkin sun ajatuksesi. Mistä tiedät millä tavalla tuettiin paikallisia? Mitäs itse olet tehnyt heidän hyväkseen?
Käy lähisaarilla jos käy aika pitkäksi. Itse olisin varmaan alkuun viikon palmassa ja sit joku kiva kämppä pohjoisesta esim platja de muro ja sieltä täsmäiskut saaren pohjoisosiin ja lopuksi vielä palmalle. Julkiset toimii hyvin, tosin usein joutuu menemään palman kautta koska suoria linjoja ei välttämättä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kiinnostaa kiviäkin sun ajatuksesi. Mistä tiedät millä tavalla tuettiin paikallisia? Mitäs itse olet tehnyt heidän hyväkseen?
Ja koska vastaus ei kiinnosta voin kertoa, että suoraan, ilman vastaustasi. Eli molemmissa kohteissa asuttiin paikallisten luona, ostettiin vaatteita, kerran Kuubassa annettiin lapselle jopa vaatteet päältä, Venezuelassa nukuttiin monta yötä riippukeinuissa (oli muuten sairaan hienoa) ja käytettiin vain paikallisia naaapureita kulkiessamme paikasta toiseen.
Sun naurettava ”eettisyys” on tasan sitä, että sä ajattelet, että ei voi mennä maahan, jossa jokin on pielessä. Voin kertoa, Suomi ei loista tässä tilastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska vastaus ei kiinnosta voin kertoa, että suoraan, ilman vastaustasi. Eli molemmissa kohteissa asuttiin paikallisten luona, ostettiin vaatteita, kerran Kuubassa annettiin lapselle jopa vaatteet päältä, Venezuelassa nukuttiin monta yötä riippukeinuissa (oli muuten sairaan hienoa) ja käytettiin vain paikallisia naaapureita kulkiessamme paikasta toiseen.
Sun naurettava ”eettisyys” on tasan sitä, että sä ajattelet, että ei voi mennä maahan, jossa jokin on pielessä. Voin kertoa, Suomi ei loista tässä tilastossa.
Tämä on se asia, joka aina unohtuu. Sillä sä et auta ketään, että et mene paikalle, sillä, että sä viet sen rahan paikallisille, autat paljonkin.
Aivan ihana saari, varsinkin länsirannikko. Niin kauniit maisemat, siistiä ja paljon nähtävää. Tasokasta lomailua ja turvallinen upea paikka kaikkineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se asia, joka aina unohtuu. Sillä sä et auta ketään, että et mene paikalle, sillä, että sä viet sen rahan paikallisille, autat paljonkin.
Kuubassa on kaksi rahaa, paikallisten ja turistien. Kun osoitat paikallisille kunnioitusta, saat kaiken paikallisella valuutalla. Arvatkaa kumpaa valuuttaa käytimme?
Mikä kuukausi? Oon ollut Elokuun ja ei ollut tylsää, tosin harrastan pyöräilyä ja Mallorca on mahtava pyöräilysaari.
Vierailija kirjoitti:
Viikko on IHAN maksimi!! Ja kun varaat hotellin, tarkista että on lämmitetty ulkoallas, muillekin kuin pennuille, ei ne kelit oikeasti edes kesällä ole kummoiset, eikä se altaiden vesi lämpeä tarpeeksi itsestään. Jokapaikassa likaista,mutta missäpä maailmalla ei olisi. Talot spreijattu kuten kunnon slummeiluun kuuluu, palvelu hidasta ja aktiviteetit loistavat poissaolollaan, nähtävyydet ihan surkeat. Ota hyvää luettavaa/kuunneltavaa mukaan tai vedä pää täyteen yökerhoissa, muuta tekemistä ei ole.
Sinä tuskin olet kauniilla Mallorcalla käynytkään. Muistelosi taitavat olla jostakin itäblogin kälyisestä ns. rantakohteesta tai jostakin Turkin buffetlomalta. Valitse jatkossa jotakin tasokkaampaa.
Totta! Espanjassa oltii neljä vkoa, sen jo unohdin. San Sebastian ja Peniscola erityisesti tosi jees.
-18/21