Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebook ja omien kuvien jatkuva julkaisu

Vierailija
10.04.2023 |

Mikä on motiivina sille, että aikuinen (lähes nelikymppinen) ihminen julkaisee päivittäin kaksi, kolme tai jopa neljä kuvaa itsestään Facebookissa? Sitten näiden alle kerääntyy liuta "kyllä olet kaunis"-kommentteja. Niiden perään julkaisijalta falski " Kiitos, Marjatta " joka paljastaa, että kehuja kerjäämässä tässä lähtökohtaisesti ollaan. Miksi tätä pitää tehdä päivittäin???

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono itsetunto? Tai vastakohtana narsistinen luonne. Ei voi elää ilman jatkuvia kehuja?

Vierailija
2/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka enää laittaa facebookiin kuvia, varsinkaan itsestään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahaa. Ap on ainakin jotenkin kade kun ei itse "kehtaa".

Hittojako vahtaat muiden tekemisiä.

Vierailija
4/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka ennen viestitteli kuulumisia tekstimuotoisena viestinä, niitä oli mukava lukea ja niihin vastailla. Jossakin vaiheessa hän alkoi viestien sijaan lähetellä pelkkiä selfieitä pitkin päivää. En ymmärrä, miksi hän ajattelee minun ilahtuvan hänen naamaansa esittävistä muikistelu- tai mullistelukuvista. 

Vierailija
5/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi kaveri harrastaa tätä. Ei päivittäin mutta usein. Kuvan alla on sitten pitkä tyyliin a4 pituinen teksti viimeaikaisista tapahtumista, jotka ei liity mitenkään niihin selfieihin. Mielummin kyllä katsoisin maisemia niistä paikoista, joissa sanoo olleensa tai vaikka ravintola-annoksista, joita sanoo syöneensä. Mutta aina on vain niitä naamoja muikeana.

Vierailija
6/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profiilikuvan. Voihan se olla,että joku ei löydä mielestään hyvää kuvaa. Jos se olisi perfekt, niin tuskin sitä heti vaihtaisi.

Vierailija
7/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiilikuvan. Voihan se olla,että joku ei löydä mielestään hyvää kuvaa. Jos se olisi perfekt, niin tuskin sitä heti vaihtaisi.

Mä vaihdan silloin tällöin profiilikuvaa (ehkä kerran vuodessa), mutta laitan aina asetuksista niin että kuva näkyy "vain minulle". Eli profiilin ylälaidassa kuva näkyy kyllä, mutta sitä ei saa klikattua suuremmaksi eikä kommentoitua. Inhottaa kaikki teennäiset kommentit. Kuva on siellä tunnistamista eikä arvostelua varten.

Vierailija
8/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdan silloin tällöin profiilikuvaa (ehkä kerran vuodessa), mutta laitan aina asetuksista niin että kuva näkyy "vain minulle". Eli profiilin ylälaidassa kuva näkyy kyllä, mutta sitä ei saa klikattua suuremmaksi eikä kommentoitua. Inhottaa kaikki teennäiset kommentit. Kuva on siellä tunnistamista eikä arvostelua varten.

Mitä? 😳 Etkö siis halua olla malli/upea/kaunotar/täydellinen? 😂😂😂

Vierailija
9/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua yhtään niitä ihmisiä, joilla saattaa olla fb:ssä vaikka 200 kuvaa, ja kaikki omasta naamasta. EIkö mitään muuta omasta mielestä kiinnostavaa elämässä tapahdu, minkä haluaisi näyttää toisille, kuin oma naama.

Vierailija
10/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kokeilepa Instagramia, sieltä löytyy loputtomasti tilejä joiden ainoa sisältö on sama naama samasta kuvakulmasta joka päivä. Nämä ovat aivan hulvattomia, miten ihmiset voivatkaan olla itselleen niin sokeita!

Usein kun se ilme ja kuvakulma ovat kröhöm aivan kauheita, ja sitten peruspottunaama poseeraa joltain julkkikselta opitulla tyylillä ymmärtämättä ilmeisesti ollenkaan miltä oikeasti näyttää.

Muotia näyttää esim olevan sellainen tosi outo ilme, jossa huulet ovat vähän raollaan vähän muikistettuina, niinkuin kuvasta olisi photoshopattu pois pilli jolla henkilö imee mehua. Ja muuten ilme on kuin kuolleella kalalla, täysin ilmeetön. Miten kukaan voi kuvitella että se näyttää hyvältä!? Onko tämä opittu julkkiksilta joiden huulet on ylitäytetty, ja eivät siksi mene kiinni? Ja sitä apinoidaan sokkona? Joskus umohdun selaamaan näitä pitkäksi aikaa ja naura itseni tärviölle 🤣

Vierailija
11/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut. En kehtaisi tuutata omaa lärviäni useita kertoja päivässä eetteriin. Meilläpäin on tapana, että kehutaan ihmisiä kasvotusten tavatessa, jos siihen tuntee halua. "Hei, näytätpä hyvältä! Kaunis mekko sulla." vaikkapa juhlissa tavatessa tuntuu oikein kivalta sekä sanoa, että kuulla. Mutta tämä facessa kehujen kerjääminen / "olet upea!"-kommenttien päivittäinen viljeleminen on omasta mielestäni käsittämätöntä. En ole kade, siinä olet väärässä. Vain ihmeissäni.

Vierailija
12/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan tuossa on oltava sytykkeenä, että ihminen toistaa vuosia, vuosikymmeniä samaa kaavaa: kuvaa omaa naamaansa ja haluaa siitä palautetta, vaikka tietääkin sen olevan valheellista. Jonkinlaista mielihyvää. Onko tämä narsismia vaiko paskaa itsetuntoa? Pakkomielteistä se ainakin on, addiktio.

Vierailija
13/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa yksi tuttu joka vaihtaa varmaan kerran viikossa tuon profiili kuvan. Välillä uusia ja välillä niitä vanhoja. Huomion hakua vai mitä ? 

Vierailija
14/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kokeilepa Instagramia, sieltä löytyy loputtomasti tilejä joiden ainoa sisältö on sama naama samasta kuvakulmasta joka päivä. Nämä ovat aivan hulvattomia, miten ihmiset voivatkaan olla itselleen niin sokeita!

Usein kun se ilme ja kuvakulma ovat kröhöm aivan kauheita, ja sitten peruspottunaama poseeraa joltain julkkikselta opitulla tyylillä ymmärtämättä ilmeisesti ollenkaan miltä oikeasti näyttää.

Muotia näyttää esim olevan sellainen tosi outo ilme, jossa huulet ovat vähän raollaan vähän muikistettuina, niinkuin kuvasta olisi photoshopattu pois pilli jolla henkilö imee mehua. Ja muuten ilme on kuin kuolleella kalalla, täysin ilmeetön. Miten kukaan voi kuvitella että se näyttää hyvältä!? Onko tämä opittu julkkiksilta joiden huulet on ylitäytetty, ja eivät siksi mene kiinni? Ja sitä apinoidaan sokkona? Joskus umohdun selaamaan näitä pitkäksi aikaa ja naura itseni tärviölle 🤣

No jep! Istun hipihiljaisessa junavaunussa ja just ja just sain pidäteltyä väsyneenä naurua kun luin tän, ottipa voimille huh

Vierailija
15/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että olin pitkään tauolla koko Facebookista. Nyt kuitenkin liityin erääseen ryhmään, jota seuraan aktiivisesti yhden tapahtuman järjestämisen vuoksi ja avaan facen päivittäin. Sain kaveripyynnön tältä "kuvaukselliselta" henkilöltä, jota pidin irl pintapuolisen tuntemiseni perusteella mukavana ja hyvänä tyyppinä. Nyt kuitenkin tätä kuvashowta seuratessani olen alkanut ajatella hänestä valitettavasti hieman eri tavalla...

Vierailija
16/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kavereissa yksi n. 50 vuotias nainen joka laittaa päivittäin pärstästään ja vartalostaan kuvia. Esim. salilta laittaa "nyt sitä läskiä pois. Jaksaa jaksaa" ja 10 random miestä säestää kuorossa miten ihana ja täydellinen on. Kavereita tällä on n. 3000 ja pääsääntöisesti miehiä, semmoisia peräkammarityyppisiä. En vaan ymmärrä että mikä tuota naista vaivaa. Jakaa myös vuosien takaisia omia pärstäkuviaa ja tekee faceapp-palvelulla uusia pärstäkuvia. 

Vierailija
17/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että olin pitkään tauolla koko Facebookista. Nyt kuitenkin liityin erääseen ryhmään, jota seuraan aktiivisesti yhden tapahtuman järjestämisen vuoksi ja avaan facen päivittäin. Sain kaveripyynnön tältä "kuvaukselliselta" henkilöltä, jota pidin irl pintapuolisen tuntemiseni perusteella mukavana ja hyvänä tyyppinä. Nyt kuitenkin tätä kuvashowta seuratessani olen alkanut ajatella hänestä valitettavasti hieman eri tavalla...

Joo toi on niin hämmentävää kun irl pidät jotain tasapainoisena, mukavana ja fiksuna tyyppinä ja sitten huomaat että ei helvetti täähän kuvaa pärstäänsä harva se päivä someen tykkäyksien toivossa. Miten jotkut ei edes tajua kuinka huonon kuvan siinä itsestään antaa 😅

18/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ratkeaa kun poistaa kaikki some tilinsä. Lähdin jo ajat sitten Facebookista ja Ig: tä en ole koskaan käyttänyt. Loin sinne tilin katsoakseni millainen se on ja poistin tilini välittömästi.

Alkuun oli vähän ulkopuolinen olo. Mutta elämä on rauhoittunut paljon kun ei ole missään somessa. Kännykkää ei tule otettua esille niin usein ja on säästynyt paljolta negatiivisuudelta. Puskaradiot ja uutisten sivut on pahimpia riidan alustoja.

Elämä on paljon miellyttävämpää kun ei alista itseään somen negatiivisuudelta ja sen ihmeellisille ilmiöille

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
19/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos monta kuvaa omasta naamasta per päivä, niin jotain mt-ongelmia.

Vierailija
20/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut. En kehtaisi tuutata omaa lärviäni useita kertoja päivässä eetteriin. Meilläpäin on tapana, että kehutaan ihmisiä kasvotusten tavatessa, jos siihen tuntee halua. "Hei, näytätpä hyvältä! Kaunis mekko sulla." vaikkapa juhlissa tavatessa tuntuu oikein kivalta sekä sanoa, että kuulla. Mutta tämä facessa kehujen kerjääminen / "olet upea!"-kommenttien päivittäinen viljeleminen on omasta mielestäni käsittämätöntä. En ole kade, siinä olet väärässä. Vain ihmeissäni.

Ja typeryyksissäsi käsket ihmisiä haukkumaan kuorossa ystävääsi. Olet varsinainen liero. Mistä sä tiedät hänen tarkoitusperiään? Ota jatkossa ilmiö ilmiönä äläkä selitä muiden tarkoitusperiä vain omistasi voit olla varma.