Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri käyttäytyy töykeästi

Vierailija
15.08.2015 |

Poikani 11v kaveri on käytökseltään töykeä. Kun tulee, menee lupaa kysymättä keittiön kaapeille ja ottaa herkkuja. Viimeksi tämä tapahtui kun olin käymässä kaupassa, en siis ehtinyt kieltää sillä hetkellä. Jälkeen päin kielsin poikaa käymästä kaapeilla ilman lupaa ja hän alkoi vihjailla että olisimme köyhiä.

Meillä ei kiroilla mutta tämä poika tuntuu senkin unohtaneen. Varsinkin kun pelaavat ja hän häviää jonkun pelin.

Miten saan pojan käytöksen kuriin? Joku keino miten menee perille mutta ettei tulisi pojan vanhemmilta sanomista.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sun poikaa kysymään sormuksesta.

Vierailija
22/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:59"]

Pyydä sun poikaa kysymään sormuksesta.

[/quote]

EI näin. Jos äiti epäilee, äiti kysyy. Ei sälytetä lapsille omia ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt muita mutta olen niin hajamielinen etten ole varma jos olen itse jättänyt sormuksen johonkin. Teen niin että tarkistan vielä kaikki laatikot ja jos ei löydy niin sitten menen juttelemaan pojan äidille. Isä asuu siis muualla, he ovat eronneet.

ap

Vierailija
24/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalleni ajateltuna: tuo varkaussyyte (tai eihän sitä tarvi syyttävästi asiaa äidille esittää) saattaisi aluksi herättää puolustusreaktion, "ei mun lapsi varasta!". Mutta JOS olisikin varastanut, haluaisin ehdottomasti tietää asiasta, jotta voisin keskustella asiasta lapseni kanssa. Olisi ihan terveellistä jäädä kiinni varkaudesta, jottei myöhemmin tulisi impulssia varastaa esim. kaupasta.

Mutta avainasemassa on se, miten lähestyt äitiä asian kanssa.

Vierailija
25/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille äidille : "Multa on kadonnut yks sormus, joka on mulle aika tärkeä. Meillä on nyt lähiaikoina käyny muutamia pojan kavereita ja varmistan vaan ettei ois löytyny jonkun taskusta. Siis en syytä poikaasi varastamisesta, varmistan kaikilta vanhemmilta kun se pitäis löytyä. Ei ole meidän talossa, olen kääntänyt koko asunnon ympäri sitä ettiessäni. Että jos näkyy niin kerrothan mulle :)?"

Vierailija
26/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen heittänyt noin käyttäytyvät poikani kaverit tylysti pihalle. Yksi pysyi about 3 vuotta pois ennen kuin uskalsi tulla uudestaan.

Minulle ei vittuilla, eikä varsinkaan oman kattoni alla.

Ei ongelmaa.

Vierailija
27/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä katosi kanssa pikkutavaraa aina yhden kaverin käynnin yhteydessä. laitoin lapsen äidille viestin erään kerran jälkeen että voisitko vähän kysellä lapseltasi. löytyi taskusta. ei ne mitään arvotavaraa olleet mutta omille lapsille kuitenkin tärkeitä juttuja. anteeksi pyydettiin ja annettiin ja asia unohdettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi