Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri käyttäytyy töykeästi

Vierailija
15.08.2015 |

Poikani 11v kaveri on käytökseltään töykeä. Kun tulee, menee lupaa kysymättä keittiön kaapeille ja ottaa herkkuja. Viimeksi tämä tapahtui kun olin käymässä kaupassa, en siis ehtinyt kieltää sillä hetkellä. Jälkeen päin kielsin poikaa käymästä kaapeilla ilman lupaa ja hän alkoi vihjailla että olisimme köyhiä.

Meillä ei kiroilla mutta tämä poika tuntuu senkin unohtaneen. Varsinkin kun pelaavat ja hän häviää jonkun pelin.

Miten saan pojan käytöksen kuriin? Joku keino miten menee perille mutta ettei tulisi pojan vanhemmilta sanomista.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku kokoomusjugentilainen

Vierailija
2/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät ja kerrot miten odotat pojan käyttäytyvän. Kerrot, että jos töykeä käytös jatkuu, ei teille enää ole tervetullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rääpäle niskasta kiinni ja työnnä naama kissanhiekkaastiaan.

Vierailija
4/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot selvät sävelet ja jos ei osaa niiden mukaan käyttäytyä, niin taukoa kyläilyssä.

Vierailija
5/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kysynyt pojaltanikin että olemmeko köyhiä kun hänellä ei ole kaikkia uusimpia elektroniikkavempeleitä ja kun asumme rivitalossa. Hänellä itsellään on siis kaikki mahdolliset vempeleet ja älypuhelinkin on tänä vuonna kolmas kun on hajottanut aiemmat. En tiedä hajottiko tahallaan vai vahingossa.

Minulta on kadunnut myös yksi arvokas sormus yöpöydän laatikosta ja osittain epäilen tätä poikaa MUTTA mitä hän sillä tekisi? Ei kai tuon ikäinen tajua kanikonttoreista mitään saati saa sormusta alaikäisenä sinne vietyä?

ap

Vierailija
6/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:11"]Oli kysynyt pojaltanikin että olemmeko köyhiä kun hänellä ei ole kaikkia uusimpia elektroniikkavempeleitä ja kun asumme rivitalossa. Hänellä itsellään on siis kaikki mahdolliset vempeleet ja älypuhelinkin on tänä vuonna kolmas kun on hajottanut aiemmat. En tiedä hajottiko tahallaan vai vahingossa.

Minulta on kadunnut myös yksi arvokas sormus yöpöydän laatikosta ja osittain epäilen tätä poikaa MUTTA mitä hän sillä tekisi? Ei kai tuon ikäinen tajua kanikonttoreista mitään saati saa sormusta alaikäisenä sinne vietyä?

ap
[/quote]Voihan olla että kakara on vienyt sen ihan pöllimisen ilosta. Tuskin rahapulastakaan kyse, jos kaikenlaista vempainta löytyy.

Vierailija
7/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, poika ei tunnu ainakaan onnellisesta perheestä olevan :(

Vierailija
8/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pojallesi että tämä poika ei voi vähään aikaan tulla teille. Ja pyytäkää joku muu.

Meilläkin kävi pojan kaveri kylässä ja meni suoraan jääkaapille. Ärsytti. Ja muutenkin tonki ja tutki kaikki paikat...sellainen suorapuheinen juntti. Tosin manipuloiva myös eli yritettiin hienotunteisesti rajoittaa kyläilyä.

Vierailija
9/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:11"]

Oli kysynyt pojaltanikin että olemmeko köyhiä kun hänellä ei ole kaikkia uusimpia elektroniikkavempeleitä ja kun asumme rivitalossa. Hänellä itsellään on siis kaikki mahdolliset vempeleet ja älypuhelinkin on tänä vuonna kolmas kun on hajottanut aiemmat. En tiedä hajottiko tahallaan vai vahingossa.

ap

[/quote]

No jos vanhemmat ovat sellaisia että kaikkea on pakko omistaa riippumatta siitä tuoko tavarat onnea, niin en ihmettelisi että poika on ottanut korun vain omistaakseen jotain arvokasta. Kuulostaa rasittavalta tapaukselta joka on oppinut kotona että tavarat ja raha määrittää ihmisen arvon. Sinulla Ap on nyt loistava tilaisuus opettaa pojalle parempia arvoja!

Vierailija
10/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:11"]Oli kysynyt pojaltanikin että olemmeko köyhiä kun hänellä ei ole kaikkia uusimpia elektroniikkavempeleitä ja kun asumme rivitalossa. Hänellä itsellään on siis kaikki mahdolliset vempeleet ja älypuhelinkin on tänä vuonna kolmas kun on hajottanut aiemmat. En tiedä hajottiko tahallaan vai vahingossa. Minulta on kadunnut myös yksi arvokas sormus yöpöydän laatikosta ja osittain epäilen tätä poikaa MUTTA mitä hän sillä tekisi? Ei kai tuon ikäinen tajua kanikonttoreista mitään saati saa sormusta alaikäisenä sinne vietyä? ap [/quote]Voihan olla että kakara on vienyt sen ihan pöllimisen ilosta. Tuskin rahapulastakaan kyse, jos kaikenlaista vempainta löytyy.

[/quote]

Niinpä. Voi olla vain hetken päähänpisto. Ei tuon ikäinen siinä ohikiitävässä hetkessä tajua, ettei tavara itsessään ole minkään arvoinen sellaiselle, joka ei pysty muuttamaan sitä rahaksi.

Vierailija
11/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyseessä Alexander Stubbin jälkikasvu? Jos on niin ainoa neuvoni on, että sopeudu vaan tilanteeseen.

Vierailija
12/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi Ap kateellinen pojan perheelle, jos ovat varakkaampia?

Vierailija
13/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala piilovittuilla kakaralle ja katso kun ylimielisyys hälvenee.

Vierailija
14/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rasittavia tuollaiset kaverit. Mulla on aina stressitaso huipussaan kun meillä vierailee yksi pojan kaveri. Ikinä ei tiedä mitä se keksii, kaikkea ei tajua edes kieltää erikseen.

Netistä pitää katsoa just kaikki motherfucker-räpit, kun kuuntelevat musaa, ja mitä enemmän veriroiskeita nettipelissä sen hauskempaa. Yleensä komennan ne sitten pihalle.

Siellä roiskitaan vesipyssyillä seinille ja ikkunoille, heitellään kiviä uima-altaaseen, ajetaan pyörällä koiran päälle, työnnetään keppejä ilmalämpöpumpun tuulettimeen... ja poika on kuitenkin yli kymmenen.

Kiroilusta olen sanonut että se on välittömästi pihalle ja siitä olen pitänyt kiinni. Vierailukieltoa olen antanut hölmöilyistä viikon, mutta aina se keksii jotain uutta.

Valitettavasti tämä on vielä lähin naapuri ja aina tuppaamassa kylään.

Vierailija
15/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes päästäisi kotiini noin m*lkkua jätkää!

Vierailija
16/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun mulla oli lapsena kaksi sellaista kaveria, joiden vanhemmat sanoi mulle melkein heti ekana, kun tulin kylään:" täällä on sitten itsepalvelu, eli jos sinulla on nälkä, ota mitä haluat kaapista. Meillä ei tarvitse ujostella". Silti en koskaan kehdannut mennä kaapeille itsekseni, vaan pyysin kaverin mukaan. En ole koskaan ymmärtänyt näitä jotka kehtaavat kaapeille mennä itse. Hassua tässä on se, että itsekin sanon sekä lapsi- että aikuisvieraille että jos on jano tai nälkä niin ottakaan vaan jotain, tai sanokaa ainakin koska mä en välttämättä hoksaa tarjota mitään :-D tämä toimii läheisten kavereiden kanssa hyvin ja on vuorovaikutteista. Nykyään siis kehtaan parhaiden ystävien luona mennä ominpäin vettä ottamaan, mutta en välttämättä mitään muuta.
Omat lapset ovat vielä niin nuoria, että kaverit ovat sukulaislapsia, asuvat aika lähellä ja he saavat meillä kyllä ottaa ruokaa ja juomaa ihan itse.

Mutta ap:n ongelmaan: jos et halua, että kaapeilla käydään omatoimisesti (äitini oli just tuollainen ja omat lapsetkaan eivät saaneet kaapille mennä itsekseen), joudut kieltämään napakasti tai jopa pyytämään kaverin vanhempia pitämään lapselleen oppitunnin käyttäytymisestä kylässä. Voi olla, että kaverin kotona on just sellainen meininki, että vieraat voivat olla kuin kotonaan niinkuin mun luona ja näiden lapsuuden kavereiden luona.

Vierailija
17/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jostain sossuperheestä...

Vierailija
18/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, en ole kateellinen mutta onhan se teoria tuokin :D Olen onnellinen poikani kanssa juuri näin. Sormuksen katoaminen tosin harmittaa, sillä oli minulle enemmän tunnearvoa kun rahallista koska mieheni eli pojan isä on tällä hetkellä ulkomailla töissä ja sormus oli lahja häneltä.

Olen mielessäni miettinyt, kehtaisinko pyytää pojan äidiltä että katsoisi hänen huoneestaan löytyisikö sormustani sieltä. Kun ei ole kuitenkaan mitään todisteita että hän olisi sen ottanut?

ap

Vierailija
19/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:44"]Haha, en ole kateellinen mutta onhan se teoria tuokin :D Olen onnellinen poikani kanssa juuri näin. Sormuksen katoaminen tosin harmittaa, sillä oli minulle enemmän tunnearvoa kun rahallista koska mieheni eli pojan isä on tällä hetkellä ulkomailla töissä ja sormus oli lahja häneltä.

Olen mielessäni miettinyt, kehtaisinko pyytää pojan äidiltä että katsoisi hänen huoneestaan löytyisikö sormustani sieltä. Kun ei ole kuitenkaan mitään todisteita että hän olisi sen ottanut?

ap

[/quote]
Saattaa olla että tuo on kipinä teidän kahdenkeskiselle sodalle. En suosittele.

Vierailija
20/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:44"]

Haha, en ole kateellinen mutta onhan se teoria tuokin :D Olen onnellinen poikani kanssa juuri näin. Sormuksen katoaminen tosin harmittaa, sillä oli minulle enemmän tunnearvoa kun rahallista koska mieheni eli pojan isä on tällä hetkellä ulkomailla töissä ja sormus oli lahja häneltä.

ap

[/quote]

Ilman muuta kehtaat. Lähesty äitiä ystävällisesti ja diplomaattisesti, mutta napakasti. Kasvotusten voi olla hankalampi kieltäytyä kuin puhelimessa - jos poikasi käy siellä leikkimässä, nouda poika ja juttele hetki äidin kanssa. Etenkin jos teillä ei ole ollut muita leikkimässä. Äiti voi loukkaantua syytteestä, ja syyttää sun poikaa pöllimisestä, varaudu tuohon etukäteen jollain kohteliaalla vasta-argumentilla tyyliin aivan totta, voi olla että on kumpi vaan, mutta lapsethan tekee tällaista, niin otetaan kuitenkin varmuuden vuoksi selvää, ettei jää kaunoja. Sanot tuon painokkaasti, et hissukasti. Älä silti ole agressiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi