Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosia tällä palstalla pyörineenä,

Vierailija
15.08.2015 |

edelleen hämmästelen sitä, että keskustelu ymmärretään provoksi,milloin mistäkin syystä. Jos kertoisin oman tarinani kokonaisuudessaan, niin kukaan ei sitä täällä varmaan todeksi uskoisi.

Monesti olen sitä miettinyt, kun täällä lukee mitä uskomattomimpia juttuja ja niiden vielä uskomattomimpia kommentteja, että mikä on se raja, että suuri yleisö uskoo, että tarina on totta?

Ihan varmasti osa jutuista on pelkkää provoilua, mutta mitä jos joku täysin uskomattomalta kuulostava juttu onkin totta? Ja jos siinä ihan oikeasti pyydetään apua? Toki viranomaisilta se oikea apu varmaan tulee, mutta vertaistuki tai muu tsemppi voi auttaa paljonkin.

Sen enempää nyt tässä vaiheessa omaa tarinaani avaamatta voin kertoa, että ennen iloisesti ovikellon soittoon vastannut ihminen säikähtää ovikellon soittoa hirvittävästi ja on pyrkinyt ohjeistamaan tutut soittajat seisomaan niin, että ovisilmästä näkee.

Minä en itse olisi ikinä voinut kuvitellakaan kokevani sellaista, mitä nyt on vastaan tullut. Jos olisin moisesta lukenut vaikka tääl, niin olisin helposti ajatellut, että kyseessä on joku porvoolainen. Nyt on elämä tuonut eteen kaikenlaista enkä sinänsä enää ihmettele yhtään mitään

Syy, miksi tämän nyt kirjoitin, on se, että vaikka kirjoitus täällä tuntuu siltä, että se ei voi olla mahdollista, niin jollekin se todellakin voi olla todellista.

En sitä kiellä, etteikö provot täällä elä, mutta ei unohdeta sitä, että joskus ne uskomattomatkin jutut voi olla jonkun todellisuutta. Niin huonolta vitsiltä kuin ne kuulostaisikin.

Jos minä kertoisin oman tarinani täällä kokonaisuudessaan, niin harva sitä uskoisi.

Olkaamme siis kilttejä kaikille. Koskaan ei voi varmasti tietää, milloin se yksi myötätuntoinen sana voi olla hyvinkin merkityksellinen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entterin painallus puhelimella melkein tekee kappalejaon :)

Vierailija
2/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa juuri mainitsemastasi asiasta puhutaan.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4555856/ketju/muistatteko_sen_lauttasaaressa_raiskatun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuon ketjun nyt lukemassa. Vielä enemmän inhottaa se, jos tuollaisessa tapauksessa haukutaan provoksi.

Jos itse elää nättiä ja "etukäteen"kirjoitettua elämää niin hienoa. Mutta se ei mielestäni poista sitä, että kanssaeläjällä ei välttämättä mene ihan niin hienosti.

ap

Vierailija
4/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen itsekin palstalla nähnyt useita vakavista aiheista tehtyjä aloituksia, jotka keskustelun kuluessa ovatkin sitten osoittautuneet provoiksi. Yritän itse vastata sellaisella tavalla, että jos kirjoittaja ei satu olemaan provo niin vastauksesta olisi hyötyä. Mutta jos kysyjä ohittaa kaikki annetut ongelman ratkaisuun johtavat ohjeet (esimerkiksi: soita 112, ota yhteyttä turvakotiin jne. ) ja keskittyy vain palstayleisön viihdyttämiseen spekuloinnilla niin siinä vaiheessa itse totean että taitaa olla provo. Joskus jopa mainitsen sen viestissäni.

t. eräs joka yllämainitussa keskustelussa muistutti ihmisiä asiallisuudesta vastailtaessa myös provoksi epäiltyyn viestiin

Vierailija
5/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no eihän tämä palsta oikein näytä tunnustavan netikettiä, tai no tiettyjen aihepiirien suhteen on hyvinkin aktiivista, mutta mitä tulee näihin yksittäistapauksiin, niin...

Vierailija
6/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 03:00"]Valitettavasti olen itsekin palstalla nähnyt useita vakavista aiheista tehtyjä aloituksia, jotka keskustelun kuluessa ovatkin sitten osoittautuneet provoiksi. Yritän itse vastata sellaisella tavalla, että jos kirjoittaja ei satu olemaan provo niin vastauksesta olisi hyötyä. Mutta jos kysyjä ohittaa kaikki annetut ongelman ratkaisuun johtavat ohjeet (esimerkiksi: soita 112, ota yhteyttä turvakotiin jne. ) ja keskittyy vain palstayleisön viihdyttämiseen spekuloinnilla niin siinä vaiheessa itse totean että taitaa olla provo. Joskus jopa mainitsen sen viestissäni.

t. eräs joka yllämainitussa keskustelussa muistutti ihmisiä asiallisuudesta vastailtaessa myös provoksi epäiltyyn viestiin
[/quote]

Ymmärrän kyllä, että näitäkin tänne joukkoon mahtuu. Ja toisaalta se on hirvittävän valitettavaa niiden kannalta, jjotka sitä vertaistukea eniten tarvitsisivat.

Oma tarinani ei nyt ihan hätänumeroa ole enää viime aikoina kaivannut, mutta on ollut hetkiä, että se melkein pikavalinnassa on ollut. Tosin jos olisin täällä asiasta avautunut, niin minä olisin varmaan palstan päätöksellä ollut se viranomaisten haettava :)

Lähes 15 vuotta tätä lukeneena voisi ajatella, että on jo tottunut kaikenlaiseen, mutta melkein voisi sanoa,että lähivuosina meno on muuttunut ilkeämmäksi. Harmi sinänsä, koska itse pidän palstaa "kaikkitietävänä" ongelmanratkaisijana. Ja monet vavastaukset kiperiin kysymyksiin täältä olen saanutkin.

Vierailija
7/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on muutaman viimeisen vuoden aikana muuttunut provojen temmellyskentäksi. Samalla asenteet provoiluksi epäiltyihin viesteihin ovat koventuneet, kun niin suuri osa kaikista viesteistä on provoilua. Oikeat hädänalaiset siitä kärsivät mutta eihän se näitä sosiopaatteja liikauta.

Vierailija
8/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 03:15"]

Palsta on muutaman viimeisen vuoden aikana muuttunut provojen temmellyskentäksi. Samalla asenteet provoiluksi epäiltyihin viesteihin ovat koventuneet, kun niin suuri osa kaikista viesteistä on provoilua. Oikeat hädänalaiset siitä kärsivät mutta eihän se näitä sosiopaatteja liikauta.

[/quote]

Näin. Jotkut näyttävät rakastavan riidankylvämistä ihan tietoisestikin. Agendana asenneilmapiirin polarisointi?

Vierailija
9/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 03:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 03:15"]

[/quote]

Näin. Jotkut näyttävät rakastavan riidankylvämistä ihan tietoisestikin. Agendana asenneilmapiirin polarisointi?

[/quote]

Agendana hauskanpito. Ihmiset saavat tyydytystä ihmeellisistä asioista. Jotkut nauttivat riitelemisestä ja riidan aiheuttamisesta. Kokevat hallitsevansa keskustelua ja olevansa itse sen yläpuolella eli jonkinlaista vallanhalua. 

Minulla on tapana aina silloin tällöin muistutella riitelyketjuissa siitä, että provot nauttivat riitelystä. Mutta kun sattuu kaksi tai useamman riidanhaluista samaan keskusteluun niin parasta on vain laittaa poistopyyntö keskustelun aloitusviestistä ja jatkaa matkaa muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme