Muita kenellä äitisuhde kietoutunut/tuhoisa?
Eli olen 20-vuotias nainen, asun vielä äitini ja veljeni kanssa, isä alkoholisti ja asuu muualla.
Suhteeni äitiini on hyvin kipeä ja vaikea, äitini on usein kateellinen minulle ja hyvin takertuva. Ei haluaisi että muuttaisin pois eikä kestä nuoruuttani eikä "vapauttani" mitä minulla ei oikeasti edes ole, johtuen paljon äidistäni.
Onko täällä muita kohtalontovereita, voisimme jakaa kokemuksia?
Kommentit (4)
Muuta pois ja vähennä yhteydenpitoa äitiin
mun äitini on yh, täy alkoholisti jätti mut pienestä pitäen usein yksin. toi miehiä taloon yms. tietty sanallisesti ja pahoinpitemällä piti huolta etten hiisku asioista kenellekkään. lähdin kodista 15 vuotiaana. nyt mulla on oma tytär,viellä tulehtuneet välit äitiini mutta olen antanut hänelle mahdollisuuden olla mummi kunan on selvinpäin, selvinpäin äitini on oikeesti ihana persoona
No just on alkanut selvitä, että äitini on todella sairas ihminen, joka valehtelee asioita toisista ihmisistä ja sitten kun hänestä puhutaan niin alkaa marttyyriksi ja käpertyy itsesääliin. No, on minulle kateellinen kun hänen elämänsä ei ole sitä mitä toivoi.
Miten äiti takertuu suhun? Ja mistä päättelen, että on kateellinen? Kerro tilanteita :)