Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potkut, niitä moni toivoo

Vierailija
14.08.2015 |

Näinä aikoina kun töissä vähennetään porukkaa, työmäärät lisääntyvät, kotona jatketaan työpäivää läppärillä ja tavoitettavuus täytyy olla lähes 24h on useat aivan lopussa. YTt, uudet YTt jne ja taas lisää hommia yhä pienemmällä porukalla. Irtisanoutua ei uskalla vaikka jaksaminen on ollut loppu jo monta vuotta! Kuinka ihanaa olisikaan kun saisi kenkää, tai vielä parempaa paketin. Siitä sitten 500 päivää ansiosidonnaisella. Valitettavasti tähän ollaan tultu. Työelämä varsinkin asiantuntija ja projektitehtävissä on ihan hullua. Sitten puhutaan vielä tuottavuushypystä, että 15 min. päivässä lisää työaikaa saa Suomen nousuun. No ei saa kun ei ole enää senkaltaista teollisuutta jossa siitä olisi apua. Muissa hommissa kun jatketaan sitä työpäivää kotona ilman korvausta jo nyt.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä työpaikat on, jossa joku yrittää tavoittaa sinua tavanomaisen työajan jälkeen tai odottaa sinun heti vastaavan vaikka viesti on lähetetty illalla? Ulkomaankauppaa? Kansainvälistä porssikeinottelua? Kuulostaa todella erikoiselta. En tunne ketään, joka pakosta tekee töitä illalla/yöllä, jollei siis ole vuorotyö. Itse työskentelen joustavasti ja hoidan akuutit jutut illalla seuraavaksi päiväksi, mutta tämä tarkoittaa sitä, että hiljaisina aikoina puuhailen omia asioitani normaalina työaikana - en siis tee ylitöitä. 

Vierailija
2/15 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:45"]

Mitä nämä työpaikat on, jossa joku yrittää tavoittaa sinua tavanomaisen työajan jälkeen tai odottaa sinun heti vastaavan vaikka viesti on lähetetty illalla? Ulkomaankauppaa? Kansainvälistä porssikeinottelua? Kuulostaa todella erikoiselta. En tunne ketään, joka pakosta tekee töitä illalla/yöllä, jollei siis ole vuorotyö. Itse työskentelen joustavasti ja hoidan akuutit jutut illalla seuraavaksi päiväksi, mutta tämä tarkoittaa sitä, että hiljaisina aikoina puuhailen omia asioitani normaalina työaikana - en siis tee ylitöitä. 

[/quote]

Ihan tavallisiin dippa-inssin asiantuntijatehtäviinkin tuollaisia vaatimuksia alkoi kertyä vuosikymmenen vaihteen paikkeilla. Projektipäälliköltä sitä edellytettiin jo parikytä vuotta sitten eli oli vakio-oletus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keskellä Lapin korpea on känny unohtunut päälle ja tulee juuri ja juuri kuuluvuuden rajoilla textari "kusessa ollaan, keskeytä lomasi ja pakkaa laukku, liput ja hotelli varattu" niin päätin että nyt saa napsahtaa YT-viikate. Saan kuitenkin kunnon irtisanomispaketin ja voin downshiftailla useamman vuoden sen, ansiosidonnaisen ja säästöjen voimin. Sitten jos saisi jotain yksinkertaista hommaa joka liittyisi harrastuksiini, esim jonkun kaupan retkeily/kalastusosaston vastuumyyjän paikan tms.

Vierailija
4/15 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 03:37"]

Kun keskellä Lapin korpea on känny unohtunut päälle ja tulee juuri ja juuri kuuluvuuden rajoilla textari "kusessa ollaan, keskeytä lomasi ja pakkaa laukku, liput ja hotelli varattu" niin päätin että nyt saa napsahtaa YT-viikate. Saan kuitenkin kunnon irtisanomispaketin ja voin downshiftailla useamman vuoden sen, ansiosidonnaisen ja säästöjen voimin. Sitten jos saisi jotain yksinkertaista hommaa joka liittyisi harrastuksiini, esim jonkun kaupan retkeily/kalastusosaston vastuumyyjän paikan tms.

[/quote]

Kerropa mikä paikka niin laitan sinne työnhaun päälle. Itse olen lopen kyllästynyt työttömyyteen liittyvään pakolliseen downshiftaamiseen. Jokaisen valittajan duunille löytyy kyllä läjäpäin ottajia.

Vierailija
5/15 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ylemmissä toimihenkilötehtävissä
Palkkaan on jo sisällytetty ylityöt eli olettamus on että teetteniitä koska on tarvetta. Varmaan te erityisasiantuntijat olette ylempiä? Tavallisen toimihenkilöm kohdalla yleisesti tes erikseen mainitsee korvattavat ylityöt.

Vierailija
6/15 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksi näistä onnellisista, jotka on potkittu pois. Voin rehellisesti sanoa nauttivani elämästäni nyt. Rahaakin on itseasiassa enemmän käytettävissä, koska olen aikanaan tajunnut ottaa työttömyyteen liittyvän vakuutuksen.

Vierailija
7/15 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jotka haluavat potkut töistä? Ihan oikeasti??

Vierailija
8/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan totta....valitettavasti näin.

Vierailija
9/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HikassaOn pitelemisä ja JalkaSouhtu3

Vierailija
10/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haaveilen että seuraavassa yt kierroksessa valita osuu minuun. Ei tätä kukaan vaan enää jaksa. AP on oikeassa.

Vierailija
11/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään tuota tavoitettavuusvaatimusta. Itse olen ollut jo aika pirun pitkään vaativissa asiantuntijatehtävissä,  tehnyt aina 8 h/vrk ja kieltäytynyt olemasta tavoitettavissa työajan ulkopuolella ellei siitä makseta. Työkaverit kitisevät kun pitää tehdä töitä yötä myöten ja aina olla tavoitettavissa. Ei tarvitse. Se on oma valinta.

Vierailija
12/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ihanat yt:t, väsyneenä jo odotan. Itse en voi irtisanoutua, kiitos karenssin.

Vierailija
13/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:39"]Minäkin haaveilen että seuraavassa yt kierroksessa valita osuu minuun. Ei tätä kukaan vaan enää jaksa. AP on oikeassa.
[/quote]

No intouduin kirjoittamaan kun jäi mietityttämään tämäniltainen illanistujainen. Meitä oli viisi kaveria ja lähes ainoa puheenaihe oli YTt ja työn kuormittaminen. Lisäksi jokainen vastaili joko läppärillä tai puhelimella työsähköpoateihin ilta kahdeksaan saakka.
Ap

Vierailija
14/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ongelma teillä työssäkäyvillä on asian suhteen?

Jos työnteko käy ylenmääräisen raskaaksi niin alatte noudattaa työehtosopimusta kirjaimellisesti ettekä ole tavoitettavissa vapaa-aikananne. Se tavoitettavuus ei ole teidän työsopimukseenne kirjattu. Tämä joko sopii työnantajalle (ongelma ratkaistu!) tai sitten ei sovi. Jos ei sovi niin työnantaja joko antaa teille kenkää (ongelma ratkaistu) tai yrittää painostaa tekemään enemmän töitä. Jos yrittää painostaa niin ette taivu painostukseen jolloin ollaan takaisin vaihtoehdossa potkut/työnantaja_antaa_periksi.

Tervetuloa hektisestä työelämästä tänne työttömien työnhakijoiden joukkoon. Tulee hieman toisenlainen perspektiivi asioihin.

Vierailija
15/15 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:39"]Minäkin haaveilen että seuraavassa yt kierroksessa valita osuu minuun. Ei tätä kukaan vaan enää jaksa. AP on oikeassa. [/quote] No intouduin kirjoittamaan kun jäi mietityttämään tämäniltainen illanistujainen. Meitä oli viisi kaveria ja lähes ainoa puheenaihe oli YTt ja työn kuormittaminen. Lisäksi jokainen vastaili joko läppärillä tai puhelimella työsähköpoateihin ilta kahdeksaan saakka. Ap

[/quote]

Öhhh, miksi? Lukeeko soppareissanne että on pakko olla tavoitettavissa vai oletteko lampaita?