Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SYYSVÄEN -04 WIIKKISPINO*

30.09.2006 |

Huomenet!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vieläkin siistiä! Ajatelkaa, joskus tulee sellainen aika, että kaikki lapset ovat muuttaneet omiin koteihinsa eikä iltaisin ole muuta tekemistä kuin viihdyttää itseään. Vanhenemisessa on hyviäkin puolia.

Heitän G:n kehiin. Mistä tulit koneelle? Millaista teillä on, nyt?

Meillä on siivottu. Aamupalan painikkeeksi laittamani Bo Kaspers -levy loppui juuri, on hiljaista. Vessan lattialämmityksen termostaatti naksuu välillä. Kaunokainen taisi nukahtaa koriinsa, ihme. Lopetettuani aamukahvin, lehden ja leivät tulin koneelle imettämään ja nukuttamaan Kaunokaista samalla kun viihdytän itseäni teidän kirjoituksillanne.

Aamun lehdestä jäi mieleen Liehun kirjan arvostelu ja uudet värikkäät sarjikset, joita en lukenut.

Tänään kaverille katsomaan hevosta. Jos mies tulee ajoissa, menen kirkon kautta. Kuuluu olevan Mikkelinpäivä, lasten ja enkelten päivä. Perhekerhossa kyseltiin, mitä enkeleistä tulee mieleen. Päässä jyskytti vain Akvinolaisen kysymys montako enkeliä mahtuu nuppineulan päähän. En avannut suutani.

Kukkuu

Vierailija
22/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:Typy heräs kasilta,aikasa pyöri ja nukahti-mun piti nousta!Hiljasta on,typy,mies ja kissa nukkuu nyt,siistiä on vielä..eiliset viinilasit vain tiskapöydällä.Olen lähössä jumppaa,mut tulin kattomaa ettei tuntia ole peruttu ja eksyin tänne :-)Menen kahville ja puurolle että ehin!Olis kyllä uni houkuttanu muaki...

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä: olohuoneesta kuuluu formulat, tässä huoneessa soittorasia ja kysymys: tuleeko se?, täällä tuoksuu tomaatti ja kahvi. Eilen oli juhlat. Tyttö sain kaksi nukkea ja vaunut (sellaiset puiset ja punaiset). Oli kivaa, mutta väsyttävää, yöllä monta herätystä ja nyt olo väsynyt ja turvonnut. Ehkä pääsen tänään liikkumaan, jos olo paranisi. Ehkä saamma kysymykseen: " tuleeko se" , myöntävän vastuksen ja saamme mukavaa seuraakin. Ehkä menemme Mikkelinpäivän myyjäisiin lähikoululle. Ehkä.

Hyvää sunnuntaita kaikille.

Pilette

Vierailija
24/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitäny valita nukkuminen!Menen herättämää typyn,eilinen kauppareissu sotki rytmit,nukku liian myöhään ja illalla kukku!

jatu,tunnin päästä reipasti jumpassa

Vierailija
25/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh,kirjoitettu teksti hävisi.

G:tulin suihkusta,hiukset märät,sitä ennen imuroin yläkerran ja laitoin jauhelihakeiton liedelle porisemaan. Isä ja poika on pihalla,telkusta kuuluu formuloita,pitäis sulkea toosa. Epäjärjestystä on,meillä kai aina...

olo on flunssainen

tiivii

Vierailija
26/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sängystä:) Oikesti, kämppä ois siivousta vaille, pyykit pesemättä. Mutta kun kerrankin saatiin nukkua, niin makeasti torkuttiin ja herättiin puoli tuntia sitten. Juteltiin miehen kanssa illasta ja ihmeteltiin joitakin asioita. Täytyy sanoa, että aina ei ole kaikki sitä miltä näyttää. Surullista. Kyllä kai meillä on asiat ihan hyvin, vaikka parisuhde kaipais ehkä vähän hoitoa taas. Ihana oiskin päästä kahdestaan yöksi jonnekin. Siis oikeasti kahdestaan eikä kaverilauman kanssa " yrittämään bilettää" :)

Nyt aiotaan oikeasti syödä vielä aamiaista. Munakokkelia salsan kera, nams:)

Koira muuten oli eilen ollut taas ihan omituinen anoppilassa. Makoillut vaan kyljellään ihan passiivisena. Pitää mennä kyselemään kuulumisia, kun mies äsken soitti sinne.

T: Ynis

Vierailija
27/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin koneelle kylppäristä tukkaa kuivaamasta ja suoristamasta (ja hiukset tykkää kun saa lämpökäsittelyä!). Just ollaan syöty, kohta kahvitellaan ja sitten salille kunhan vieraat lähtee ja Onni nukkuu. Takana loistoyö, nukahdin 22 ja heräsin 7.30 kun Onni heräs! Ja alkoi heti ajamaan upouudella rekka-autolla:)

Ynis, kuulostaa ihanalta tuo teidän aamu! Saapi nukkua niin pitkään kun jaksaa.

Eilen kaveri sanoi, että mies oli tullut perjantaina töistä ja sanonut, että lapset viedään mummulaan hoitoon NYT. Kaveri siihen, että eihän mummu ole kotona. Mutta mies siihen; siskosi ja veljesi on, ovat lupautuneet hoitamaan lapsia (3kpl). Me mennään elokuviin ja syömään! Olipas kaveri kyllä yllätetty kivasti. Kyllä ne miehet joskus osaa, kun vaan viitsivät yrittää!

Nyt kai kahville. Ulkona sataa vettä ja on harmaata mutta niinhän se tuppaa syssyllä olemaan.

T-P

Vierailija
28/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä meidän viikko lyhyesti. En ole kyennyt luomaan pinoihin viikolla muuta kuin pikaisen silmäyksen per päivä. Viime viikonloppu kastejuhlineen ja mummula vierailuineen sekoitti jälleen Nöösän elämän. Vaikka paikat ja ihmiset ovat tuttuja ja tärkeitä, niin Nöösän elämä heittää härän pyllyä joka kerta ja paluu arkeen vie vähintään viikon. Sekasortoa on aiheuttanut myös alkuviikolla alkanut täysin viljaton viikko, johon Nöösä joutui lääkärin määräyksestä, kun alkoi olla niin kaaosta kaikki. Pieni kulta on ihmeessä, kun ei saa leipää. Huutelee useasti päivässä, että pämpylää/ peipää. :( Iloa on kuitenkin tästä määräyksestä ollut. Meillä nukutaan öisin!!!!! =) Yhtenä yönä heräsi pari kertaa, mutta muuten Nöösä nukkuu puoli kuuteen/kuuteen, jolloin kipittää meidän väliin aamu-unia jatkamaan. Viljapakkamme (vehnä, maissi, riisi) herättää minussa kaiken kaikkiaan vain kysymyksiä ja ihmettelyä. Onneksi olemme nyt tiukassa lääkärin seurannassa, ettei tartte itse päättää ja ymmärtää tätä oireilua/oirettomuutta. Keskiviikkona lääkäri päättäköön, mitä nyt ja millä viljalla eteenpäin. Sanon tämän kaiken uhalla enkä halua ketään loukata: olen niin iloinen ja onnellinen, kun meillä on nukuttu viimeiset 4 yötä. Mulle alkaa jo lämmin ruoka vähän maistua, joten parempaan päin menen itsekin.

Jaksua ja toivoa kaikille yövalvojille ja -heräilijöille.

Kukkuun allergiapähkäilyihin voimia. Itseään ja vaistojaan kannattaa kuunnella. Haleja!

Minä tulin juuri leipomasta mustikkapiirakkaa. Meillä tuoksuu leipomukset ja on siistiä. Hiljaistakin on, vain sateen ropinaa kuuluu näin päikkäriaikaan.

Nöösä kiittää ja kumartaa ennakko-onnitteluista. Samalla hän lähettää yhdessä äitin kanssa onnittelut kaikille syyskuun lapsosille ja ihanille syyslokakavereille!

Meillä juhlitaan ensi viikonloppuna molempina päivinä Nöösän syntymäpäiviä. Virallisena päivänä, tiistaina, juhlitaan perheen kesken ja hoidossa.

Tänään menen illaksi töihin. Enkelikirkko odottaa. Aamulla kävin Nöösän kanssa kotiseurakunnan perhejumalanpalveluksessa.

Nyt katsomaan leipomuksia. Smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
29/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsen kovasti teidän puolesta, vaikka kurjaa on viljojen poisjäänti. Hyvä, että lääkärin ohjauksessa pääsette eteenpäin asiassa. Muista pitää huoli itsestäsikin!

Meillä on jo siistimpää ja lapset on palanneet kotiin. Anopilla oli ihanaa lohta ja koirakin voi taas hyvin. Vesisade tuntuu jotenkin mukavan syksyiseltä. En silti toivo sen jatkuvan pitempään:) Meidän taloyhtiö on ihan syysloistossaan ja vaahteroiden lehtiä on meidän etupihakin ihan täynnä. Nurmikkoa ei taida paljoa enää nähkyä. Keltaiset kääpiösamettikukat näyttää kivoilta syysvärien keskellä. Kukkivat ihan täysillä vieläkin. Elämä on kivaa:)

T: Ynis

Vierailija
30/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G Tulin ulkoota sateesta lenkiltä :o

Menen kohta iltahommiin!!

saunaan,iltapalaa ja pienelle mammaa tietysti!

Synttäreitä juhlittu täällä kolmena iltana huh!

Ihanaa nyt rauhallista pari viikkoa ennen ristiäisiä.

Lahjoja tuli paljon kivoja esim Nooa arkki plus eläimet,junarata, keppihevonen,hevone ja talli,kirjoja,fleecepuku,traktori ne ainakin!

kIVAA oli mutta kiva ku ohi,hirmu järkkääminen ja leipominen..

Siis meillä pienellä tosi paljon hormooninäppyjä niinku Hilmallakin.

Toiv ei tule mitää allergiaa.

Hilmalla oli sama 20min sääntö kuin Tähden esikoisella :)))

Päivälllä tää meidän pieni nukkuu tosi sikeesti omassa sängyssä

Yöllä mun vieressä!Joskus meinaa virkistyä yöllä ja rupeaaa höpöttää tai itkeskelee.

Nyt en ole kannellu vaan pitänyt vieressä ja usein siihen sit uinahtaa tissille tai tutille.

Jees kunhan pistäydyin

Voikaa Hyvin!!!!

Ramika plus Irmat

Vierailija
31/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen Mimmulille: Ihanaa että teillä nukutaan!!! Sain kyllä sellaisen kuvan viestistäsi, että oli jo aikakin. Taitaa siellä mamma olla aika raato, oikeastikin. Toivottavasti tilanne nyt tosiaan paranis pysyvästi. Ymmärrän, että on kurjaa kun ei voikaan antaa jotain ruokaa mitä Nöösä osaa olla vailla mutta eiköhän se pian unohdu. MEilläkin Onni osasi aikoinaan pyytää tavallista pullaa muiden sitä syödessä kun sai sitä hetken itsekin syödä kun luultiin että vehnä sopii. Mutta ei enää osaa olla vailla mitään meidän herkkuja. Ei edes karkkia, onneksi:)

Tänään ollut kiva päivä. Anoppiväki lähti tuossa yhden aikaan ajeleen kotiin, Onni jäi itkeen. Kiukkusi ensin eikä suostunut sanoon heippa. Sitten olis halunnut kun oli jo myöhäistä. Huutava lapsi vaunuihin ja nukkumaan. Itse lähdin salille ja mietin, mikähän urakka miehelle on saada Onni nukkumaan. Oli nukahtanut jo ennen kuin pääsi pihasta pois, eli muutamassa hetkessä. Sitten laitettiin asunto taas järjestykseen ja käytiin puistossa. Ja otettiin kymmeniä kuvia Onnista... Nyt sitten mies tuskailee nukutuksen kanssa.

Jänskättää, huomenna on neuvola. Jo siksi jänskättää, että mitenhän se menee kun on taas uus täti. Kokkolassa tottui tuttuun terkkaan, jota nähtiin kuukauden välein. Nyt on jo toinen th Oulussa. No, eiköhän tuo tuosta. AIka lyhytaikaista usein on ONnin vierastus enää. Paino ja pituushan mua kiinnostaa kans. Ja aion vähän yrittää saada puhuttua tuosta nukutustaistosta. Tiedän sen kuuluvan tähän ikään (kun monella tuntuu olevan tuskaa) mutta se, mille se minusta tuntuu, se on se onkelma. En vaan tiedä, onko tuollaisiin aikaa huomisella käynnillä.

Nyt menen sohvalle.

T-P

Vierailija
32/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin synttärijuhlien jälkeisestä humusta. Kaksi päivää tai siis iltaa niitä vietelty. Kotona on siistiä, kynttilät luovat lempeää valoa, sade ropisee kattoon. Mies laulaa Motille ja yrittää nukuttaa, Motti tapailee ihanasti sanoja mukana ja laulaa oikealla nuotilla. Suloista, vaikka toivoisin, että nukkuisi jo.

Parisen viikkoa meilläkin on ollut normaalia huonompaa nukahtamisen suhteen. Kestää pahimmillaan pari tuntia, Motti nukahtaa vasta lähemmäs yhtätoista ja on päivällä väsynyt. Uhmaa on. Aikansa kutakin. Eihän se kivaa ole, mutta olemme tottuneet huonoon nukahtaja-Mottiin emmekä juuri nyt jaksa tehdä sille mitään.

Oma aika on mennyt töissä, anoppi on hoitanut Mottia. On kiva tehdä töitä, mutta olisin kovasti toivonut, että lopputulos olisi ollut parempi. Rehusato jää noin 5-10 prosenttiin normaalista. Se tarkoittaa sitä, että ensi talvesta tulee todella vaikea. Eläimiä on pakko vähentää radikaalisti:(

Sellaista, väsyttää, yöt ovat jääneet lyhyiksi.

Mimmulin uutiset lämmittivät mieltä, toivotaan että hyvät yöt jatkuvat:)

Aavis ja Motti 2v täytti torstaina

Vierailija
33/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko Mimmulin öille :) Kivaa!

G: siirryin keittiön pöydän / siiderilasin / aikakauslehden luota.

TiPille tyly ohje: Lopettakaa nukuttaminen. Väkkärä on myös hidas nukahtamaan, tänään esmes ollut jo puolitoista tuntia sängyssään eikä vielä nuku - ei varsinaisesti haittaa, vaikka nukahtaminen kestääkin. Jos istuisin vieressä nukahtamiseen kuluvan ajan, saattaisin olla sitä mieltä että haittaa paljonkin :)

Mutta ohje siis ihan kaikella lempeydellä tylyydestään huolimatta :)

Hyvää (kirjaimellisesti) yötä

Vierailija
34/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon tökkää jo kirjoittaminen. Herkkujen äärestä tulin. Oli vieraita, niin piti vielä ite maistaa, mitä tuli tarjottua. Isommat nukkuu. Pekka vielä hereillä. Mun oli päästävä vielä vähän tänne hengähtämään ja mies kattelee jääräpäisesti telkkua. Pitäis jaksaa keksiä joku kunnon systeemi Pekan nukutuksiin.

Mimmulille kovasti voimia. Toivottavasti Nöösän tilanne selviää ja hyvät yöunet jatkuu.

T-P. Toivottavasti terkka osaa auttaa ja tukea.

Meillä sattui harvinainen juttu viimeks, kun olin Pekan kanssa käymässä. Terkka oikein multa kysyi, että miten sinä itse jakselet. No, en mä osannu hälle kummemmin rueta juttelemaan, mutta hyvä tuokin, että ees kysyi.

Mä marmatan sitte tänne, kun ei tahdo tietää, kelle täällä puhuis. Perhekerhossa kyllä sanoin yhdelle 5 lapsen äidille, että on ihanaa, kun hän on kerhossa. Hän totesi, että aina kaikki ei tahdo ymmärtää, että vaikka kuinka on itse halunnut ja saanut paljon lapsia, niin niistä on myös niin paljon työtä, että joskus on niin väsynyt, ettei jaksa muuta kuin itkeä.

No, mulla on auttanu tuo, että mies on ruennu hoitelemaan iltatiskejä ja ite oon menny ajoissa nukkumaan. Vielä kun saisi järkättyä itelleen tarpeeksi ulkoilua ja vois välillä vain olla ilman, että tekemättömät työt vaivaa.

Mies on yhä paljon koiran kanssa metällä ja muutenkin, mutta pitää nyt vain koittaa ite pitää puolensa ja miettiä, mitä haluaa ja mikä on tärkeää.

Kukkuulle yhä voimia myös. Kumpa saisit nukkua ja asiat selviäis muutenkin.

Oltiin muuten aamulla siellä kirkossa ja reissu meni tosi hyvin. Iika nukkuin koko ajan ja toisetkin jaksoi ihmeen hyvin. Oli onneksi perhejumalanpalvelus ja muutenkin kivasti järjestetty. Ja siellä oli paljon lapsiperheitä ja melkein kaikki enkelin saajat. Täällä on sellainen tapa, että ed mikkelipäivän jälkeen kastetut saa pienen puisen enkelin, jossa on nimi ja kastepäivä. Kehitysvammaiset työtuvassaan ne valmistaa rakkaudella. Oli käyneet kirkkoherranvirastolle ne viemässä ja pitäneet luovutuspuheenkin. Kaunis tapa minusta ja näin siihen liittyy monenlaista hyvää.

Teitä kaikkia lämpimästi ajatellen

T@hti

Vierailija
35/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lapsen saa pysymäään siellä sängyssään? Annoit kyllä ohjeen T-P:lle, mutta kysyn silti. Päivisin mulla ei oo mahdollisuutta aina Pekkaa palauttaa takaisinkaan, kun hoitelen Iikaa.

T@hti