Kaverin pienet lapset nimetty tyyliin "Mikko, Liisa, Maija ja Lauri" missä mielikuvitus?
Miksei 2-5v lapsia voi nimetä aikansa nimillä? Esim. Ada, Luca, Isla?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
7-vuotiaan lapseni luokalla on VIISI Islaa. Todellakin, missä on mielikuvitus?
Isla Fisherin mukaanko ne on nimetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7-vuotiaan lapseni luokalla on VIISI Islaa. Todellakin, missä on mielikuvitus?
Isla Fisherin mukaanko ne on nimetty?
Tuskinpa. Ei tuollaisia neverhöördejä kukaan tiedä.
Oon ihmetellyt nimeä Isla. Miksi nimetä lapsensa saareksi? Mä ymmärrän luontonimet joista tulee mieleen jotain kaunista, kuten Vilja, Vuokko, Talvikki, Pihla jne. Mutta saari? Maamöhkäle joka nousee keskeltä vesialuetta.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihmetellyt nimeä Isla. Miksi nimetä lapsensa saareksi? Mä ymmärrän luontonimet joista tulee mieleen jotain kaunista, kuten Vilja, Vuokko, Talvikki, Pihla jne. Mutta saari? Maamöhkäle joka nousee keskeltä vesialuetta.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Ne hämmästyttää kummastuttaa ihmistä, joka ei käsitä, että makuja on moniaa.
Micco, Liiza, Maya, Laurni.
Siinä, modernisoin nämä tylstät nimesi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaunista on Talvikissa? Kas kun ei Syksykki :D
Osa valitsee todella tavallisia nimiä, joista melkein kellään ei ole negatiivisia mielikuvia, useimmilla hyvin neutraaleja. Kun nimi on vielä melko tavallinen, on useilla useampikin mielikuva sennimisistä eikä vain huonoa. Tai näin mä olen ainakin järkeillyt. Lisäksi suomalainen nimi on periaatteessa aina kuitenkin eksoottinen muualla maailmassa eikä niin tylsä kuin täällä osan mielestä. On myös jokseenkin nykyaikainen nimi kun ei ole selkeästi jostain raamatusta lainattu. Ei myöskään mielikuvaa erityisyyden tavoittelija -vanhemmista. Tuttu, turvallinen nimi ja oma lapsi on kuitenkin vanhemmilleen kaikki kaikessa ja nimikin saa heidän mielissään erityisen merkityksen vaikka onkin aika tavallinen. Näin luulisin, omilla lapsilla hieman harvinaisemmat nimet.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt hyvin monella todella kauniilla saarella. Kannattaisi sinunkin matkustaa hieman enemmän niin ei tarvitsisi taivastella tavallisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaunista on Talvikissa? Kas kun ei Syksykki :D
Talvikista tulee mieleen lehmä, samaa sarjaa Mustikin ja Mansikin kanssa.
Ylempää sosiaaliluokkaa todennäköisesti ovat. Tyylikkäät, rehelliset nimet. Ei tarvitse kikkailla nimillä.
Suomalaisessa kalenterissa on nimi Isla. Nimipäivä 14.9. Ehkä näyttelijä osatekijä..ken tietää
Nuohan on juuri kivoja nimiä, eikä takuulla ole montaa kaimaa luokalla. Toisin kuin Aadoilla, Jeminoilla, Veeteillä ja muilla.
1v Tyttöni on Tiina ja 3v isoveli Juha. Ei ole tullut kaimoja vastaan, paitsi 30-40v henkilöissä :D
Tuossa otsikossa on kahden mun lapsen nimet ja juurikin pieniä, alle kouluikäisiä ovat.