Kaverin pienet lapset nimetty tyyliin "Mikko, Liisa, Maija ja Lauri" missä mielikuvitus?
Miksei 2-5v lapsia voi nimetä aikansa nimillä? Esim. Ada, Luca, Isla?
Kommentit (36)
No kun ne nimet on annettu jo monta vuotta sitten.
Lastensa nimeäminen ei ole oikea paikka tykittää mielikuvituksella. Lapsi kärsii koko ikänsä vanhempien antamasta hölmöstä nimestä. Ei perinteisissä nimissä mitään vikaa ole.
Hyviä, ajattomia nimiä. Eikä myöskään trendinimiä, eli kouluun mentäessä luokalla on tuskin 4 muuta Mikkoa tai Maijaa
Shan'iq'a, Tawneeeee ja ΩJupiter3. 5?
Lapseni perheessä on lapsilla perinteiset nimet, suvuista kerätty kaikki. Sanoivat heti kun eka syntyi, että hänestä ei tule mitään Islaa, Adaa jne.
Hyvä näin!
joo. Micco, Liica ja Maiya olisi ollut paljon parempia...
Ne vasta naurettavia vanhempia on, jotka hakemalla hakevat lapselle omituisen nimen. Tai mahdollisimman monta erikoista tuplanimeä....voi tsiisus, eikö yksi nimi vaan voi riittää!!! Aino-amalia, sini-kukka pilvikirsikka helena ja sukunimenä Virtanen, hah!!!
Jo Piiat, Miiat Tiiat ym, mitkä kirjoitetaan yhdellä i:llä on naurettavia. He myös kokevat loukkausta siitä jos heidän nimensä sanoo Miia, venyttämällä, eikä Mia....
Kuulin kadulla kerran kun äiti komensi tytärtään nimellä JUSTIINA!!!! Ja tyttö oli jo pullea....
Miettikääää nyt oikeesti vähän vanhemmat lapsen tulevaisuutta
Sehän se on todellista mielikuvitusta, että valitsee järkeviä nimiä eikä näitä joka lapsella olevia Isloja ja Adoja ynnä muita muotinimiä.
Miksi lapselle pitäisi antaa sama nimi kuin kaikilla muillakin samanikäisillä. Nimellä tyyliin Mikko lapsella ei kovinkaan todennäköisesti ole nimikaimoja koulussa. Isloista yms. ei sitten kukaan otakaan selvää, kuka on kuka.
7-vuotiaan lapseni luokalla on VIISI Islaa. Todellakin, missä on mielikuvitus?
Mä en voinut ensin ymmärtää kun mun sukulainen laittoi pojan nimeksi sellaisen vanhan ukon nimen (en voi tähän nyt kirjoittaa että mikä, mutta tyyliin Rauno) mutta nyt ajan kanssa se ei kuulostakaan enää erikoiselle ja sopii hänelle.
Mikko miehistä parhain, Matti muista veljeksistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voinut ensin ymmärtää kun mun sukulainen laittoi pojan nimeksi sellaisen vanhan ukon nimen (en voi tähän nyt kirjoittaa että mikä, mutta tyyliin Rauno) mutta nyt ajan kanssa se ei kuulostakaan enää erikoiselle ja sopii hänelle.
Miksi et voi tänne kirjoittaa? Oiva, Eino jne. ovat hyvin yleisiä nimiä nykylapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Ne vasta naurettavia vanhempia on, jotka hakemalla hakevat lapselle omituisen nimen. Tai mahdollisimman monta erikoista tuplanimeä....voi tsiisus, eikö yksi nimi vaan voi riittää!!! Aino-amalia, sini-kukka pilvikirsikka helena ja sukunimenä Virtanen, hah!!!
Jo Piiat, Miiat Tiiat ym, mitkä kirjoitetaan yhdellä i:llä on naurettavia. He myös kokevat loukkausta siitä jos heidän nimensä sanoo Miia, venyttämällä, eikä Mia....
En koe mitään loukkausta, lausuttiin nimeni miten tahansa. Oikein hyvä nimi, olen matkustellut paljon työn puolesta ja on helppoa, kun nimi osataan lausua ja kirjoittaa joka paikassa.
T: Mia
Yäk, ap! Et voi olla tosissasi!