Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jospa kevät nyt viimein alkaisi...

Kunpa kevät alkaisi
12.03.2022 |

Jospa kevät nyt viimein alkaisi. Olen vain niin kyllästynyt talveen, pakkaseen ja näihin nietoksiin. Täällä Tampereella edelleen 47cm lunta vaikka yleensä koko talvena ei ole läheskään näin paljon. Tänään sentään tuli vuoden ensimmäinen kevätpäivä kun meillä nyt +7°C ja parvekkeella on näkynyt muutama hyönteinen, ja aurinkokin lämmittää jo mukavasti. Ensi viikolla pitäisi joka päivä olla lämpötila plussan puolella ja auringon paistaa enemmän tai vähemmän. Jospa se lumi nyt alkaisi sulaa vauhdilla ja kevätkin alkaisi. Pitkän ajan sääennuste kuitenkin näyttää että maaliskuun lopulla pitäisi kelien taas viilentyä ja vielä huhtikuun ensimmäisellä viikollakin pitäisi olla päivällä lämpimimmillään vain aste tai pari plussaa ja yöllä helposti kahdeksan astetta pakkasta... tätä menoa terminen kevät alkaa vasta joskus huhtikuun puolenvälin tienoilla, vaikka useina vuosina se on alkanut jo näihin aikoihin...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo olet jos talvea pelkäät. Minun lapsuudessani pysyvät lumet satoivat lokakuun alussa ja sulaminen käynnistyi kunnolla huhti-toukokuun vaihteessa. Maaliskuu oli vielä täysi talvikuukausi, helposti 20 astetta pakkasta ja lunta 80cm, eikä kukaan silti talvesta valittanut, vaan siitä nautittiin aivan niin kuin nykynuoret kesästä. Ensimmäiset plus-asteet koettiin huhtikuun lopussa, ja ihan Etelä-Suomessa olen ikäni asunut. Hulluksi on maailma mennyt kun aina pitäisi olla kesä ja ollaan jo suu ammollaan ihmeissään jos maaliskuun alussa ei ole kaikki lumet sulanut ja joka päivä 10 astetta lämmintä. Voi teitä.

Vierailija
2/4 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se alkaa huhtikuussa. Jaksa vielä hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aika häiritsevää kun ei tiedä alkoiko terminen kevät tänään vai alkaako se vasta huhtikuun puolivälissä...

Vierailija
4/4 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo olet jos talvea pelkäät. Minun lapsuudessani pysyvät lumet satoivat lokakuun alussa ja sulaminen käynnistyi kunnolla huhti-toukokuun vaihteessa. Maaliskuu oli vielä täysi talvikuukausi, helposti 20 astetta pakkasta ja lunta 80cm, eikä kukaan silti talvesta valittanut, vaan siitä nautittiin aivan niin kuin nykynuoret kesästä. Ensimmäiset plus-asteet koettiin huhtikuun lopussa, ja ihan Etelä-Suomessa olen ikäni asunut. Hulluksi on maailma mennyt kun aina pitäisi olla kesä ja ollaan jo suu ammollaan ihmeissään jos maaliskuun alussa ei ole kaikki lumet sulanut ja joka päivä 10 astetta lämmintä. Voi teitä.

Sinä olet outo jos rakastat talvea mutta vihaat kesää. Eikä sinun muutenkaan tarvi tänne tulla pätemään että lapsuudessasi talvet olivat sellaisia, se oli sitä 50-lukua,mutta nykyään ei sellaisia talvia olekaan. Muuta vaikka pohjoisnavalle jos niin sitä talvea rakastat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi