Mihin minut evakuoidaan?
Koko Pohjois-Karjalassa ei kuulemma ole yhtään yleistä väestönsuojaa. Asun Joensuun keskustan tuntumassa omakotitalossa, eikä meillä yllättäen ole tässä talossa väestönsuojaa. Viranomaiset lohduttavat, että kriisitilanteessa (sota, laskeuma) minut perheineni evakuoidaan ennakoidusti muualle. Missähän tämä muu on ja kuinka hyvin tällainen ennakoitu evakuoiminen onnistuu?
Kommentit (54)
Ilmeisesti enää ei ole velvollisuutta tarjota kaikille väestönsuojapaikkaa, kukin pärjätköön omillaan!
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan? Onko teillä siellä Etelä-Suomessa ylimääräistä tilaa väestönsuojissa?
Ei ole. Miljoonat ihmiset jää ilman suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksilö on itse vastuussa itsestään.
Tarkoittaako tämä sitä että mitään evakuointiakaan ei tulisi tapahtumaan, puhuvat vain rauhoitellakseen?
Sinulla on siis talo ja kuvittelet että on jonkun muun asia suojata sinut? Eiköhän nyt viimeistään pitäisi sinun tehdä asialle jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan? Onko teillä siellä Etelä-Suomessa ylimääräistä tilaa väestönsuojissa?
Ei ole. Miljoonat ihmiset jää ilman suojaa.
Jos näin on, ei mitään evakuointejakaan tulla järjestämään kun ei ole mitään paikkaa minne suojaan viedä.
Tehtailla, uimahalleilla ja muilla urheiluhalleilla on väestönsuojia.
Ota vastuu elämästäsi itse. Tiedän että se on naisille hankalaa kun on tottunut vaatimaan muilta ilman omaa panostusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä että mitään evakuointiakaan ei tulisi tapahtumaan, puhuvat vain rauhoitellakseen?
Nyt niitä valoja päälle. Yhteiskunta ei ole kenenkään äiti.
Rakenna pieni maanalainen bunkkeri kun kerran asut jo valmiiksi omakotilassa. Niin minä ainakin tekisin niin ei tarvitsisi huolehtia yleisistä väestönsuojista.
Evakuoidaan rauhanajan onnettomuuksissa, eikä siellä Pohjois-Karjalassa taida olla muuta vaaraa kuin karhuja ja susia.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis talo ja kuvittelet että on jonkun muun asia suojata sinut? Eiköhän nyt viimeistään pitäisi sinun tehdä asialle jotain?
Mitä pitäisi tehdä? Kaivaa pihalle pomminkestävä väestönsuoja, jossa laskeuman varalle ilmanvaihto ym? Saako jostain valmiita piirustuksia? Kunhan routa sulaa ja jos putin ei siihen mennessä ole hyökännyt, alan kaivaa.
Moni muukin kaupunki on vailla yleisiä väestönsuojia. Ihan pokkana. Miten tää voi olla näin? Hesassa pääsevät metroasemille sentäs. Mietin minäkin, että missä se "muualle" on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin naiivi? Uskot varmaan kaikki vaalilupauksetkin ja äänestät vaahtopallot pöksyissä? Sinä et kiinnosta ketäään!
Ei taida olla mitään evakuointisuunnitelmia minnekään.
Minne esim Turusta evakuoidaan? Väestö suojat ei edes auta, jos tulee kemiallinen sodankäynti. Turussa on kasarmi ja satama.
Äiti oli viime sodan aikana kaverinsa kanssa keittiön pöydän alla pommitusta paossa. Isä evakuoitiin Kemijärveltä Pohjois-pohjanmaalle. Molemmat lapsia silloin.
Varmaan Suomessa tärkeintä on ulkomaalaissyntyisten turvallisuus ja jos suomalainen jonnekin mahtuu, niin sitten voi päästä jonkun lipan alle.
Ihme ylimielistä piiskaamista, kun irvistelette ihmisten kysymyksille ja huolestumiselle tyyliin "ota itse vastuu, yhteiskunta ei o äiti"... On kerrassaan mahtavaa jos itse olet rautaa etkä pelkää mitään. Sielun svistyksessäsi on vaan pahoja aukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä? Kaivaa pihalle pomminkestävä väestönsuoja, jossa laskeuman varalle ilmanvaihto ym? Saako jostain valmiita piirustuksia? Kunhan routa sulaa ja jos putin ei siihen mennessä ole hyökännyt, alan kaivaa.
Netti on täynnä ohjeita miten maakellari rakennetaan.