Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te äidit voitte sairastaa?

Vierailija
14.08.2015 |

Tää on ihan kamalaa. Oon kipeänä 1-vuotiaan kanssa ja sitä pitäisi hoitaa, vaikka itselläkin on olo ihan rekan alle jääneellä. Tukkoinen, räkäinen, kuumeinen ja astmainen lapsi herättelee yli 10 kertaa yössä, vaikka kaikkeni yritän, että olo helpottuisi. Hereilläoloaika on taas yhtä kiukkua toisen perään, ja ainut paikka missä on tyytyväinen, on syli ja silloinkin liikkeessä. Oon edelleen pyjamassa enkä oo vielä ehtinyt syödä edes aamupalaa. Miten te selviätte tästä? Oon vieläpä yksin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis kipeä myös. Ei mitkään viihdykkeet auta, kun on äkäinen ampiainen koko ajan. Hampaitakin tekee samalla.
Ap

Vierailija
2/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu saikkupäivät on tuntematon käsite nykyisin :( pakko vaan jaksaa.. Ja ajattele tuohon vielä miesflunssainen ukko mukaan ruikuttaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:42"]

Pistä lapsi kylpyyn? Anna hänelle kulhoja, lusikka ja paketillinen riisiä. Voi lutrata niitä kiposta toiseen :) lastenohjelmat?

Onko lapsikin kipeä vai miksi herättää 10 kertaa yössä?

[/quote]

Äiti ei kyllä voi sulkea silmiään jos 1v lutraa vedellä.

Lastenohjemia ja itse sohvalle torkkumaan? Tuo on kyllä aika paha ikä vanhemman yrittää levätä... 1v on aivoton mutta pääsee liikkumaan :)

Vierailija
4/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä oikein mitään voi. Minuutti kerrallaan vaan, kaikki loppuu aikanaan...tsemppiä :)

T. Kolmen lapsen yksinhuoltaja

Vierailija
5/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Voimia sulle. Mä olen yh ja onneksi olen ollut vain kerran pahemmin kipeänä lapsen syntymän jälkeen. Talvella (lapsi 2v) mulla alkoi yhtäkkiä keskellä yötä järkyttävä vatsatauti. Aloin siis oksentamaan joskus kolmen aikaa ja sen jälkeen puolen tunnin välein. Lapsi tietysti heräsi joka kerta ja siinä sitten samalla oksentaessa koitin pitää lasta ettei laita käsiään sinne ämpäriin. Aamuyöstä oli pakko soittaa vanhemmilleni että voisivatko hakea tyttäreni aamulla heille, kun isä oli silloin onneksi juuri talvilomalla. Isä haki tytön kahdeksalta aamulla ja palautti samaan aikaan illalla. Oikeasti tuona päivänä en olisi selviytynyt lapsen hoidosta. Olisi ollut pakko soittaa vaikka se neuvolan perhetyöntekijä paikalle jos en olisi saanut hoitajaa. En ihan kirjaimellisesti päässyt sängystä ylös. Koskaan mulla ei ole ollut niin rajua tautia mutta onneksi se meni 2ssa päivässä ohi. Isä hoiti siis molemmat päivät. Kotona lapsi kävi yön nukkumassa.

Onko sulla ketään ketä voisit pyttää avuksi?

Vierailija
6/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä oikein auta kuin jaksaa :D ite oon kipeänä raahautunu uloskin hiekkalaatukolle. pakko oli. Keuhkokuumeessakin hoidin lapset ihan itse, silloin ei menty ulos tosin :D luettiin kirjoja paljo ja nukuin päikkärit lasten kanssa.

Vierailija
7/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä olkkarin lattialle pitkäkseen niin lapsi voi kiipeillä sun päällä. Purkkiruokaa lapselle ja tilaat itselles pizzaa.

Vierailija
8/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 15:56"]

Voi ei! Voimia sulle. Mä olen yh ja onneksi olen ollut vain kerran pahemmin kipeänä lapsen syntymän jälkeen. Talvella (lapsi 2v) mulla alkoi yhtäkkiä keskellä yötä järkyttävä vatsatauti. Aloin siis oksentamaan joskus kolmen aikaa ja sen jälkeen puolen tunnin välein. Lapsi tietysti heräsi joka kerta ja siinä sitten samalla oksentaessa koitin pitää lasta ettei laita käsiään sinne ämpäriin. Aamuyöstä oli pakko soittaa vanhemmilleni että voisivatko hakea tyttäreni aamulla heille, kun isä oli silloin onneksi juuri talvilomalla. Isä haki tytön kahdeksalta aamulla ja palautti samaan aikaan illalla. Oikeasti tuona päivänä en olisi selviytynyt lapsen hoidosta. Olisi ollut pakko soittaa vaikka se neuvolan perhetyöntekijä paikalle jos en olisi saanut hoitajaa. En ihan kirjaimellisesti päässyt sängystä ylös. Koskaan mulla ei ole ollut niin rajua tautia mutta onneksi se meni 2ssa päivässä ohi. Isä hoiti siis molemmat päivät. Kotona lapsi kävi yön nukkumassa.

Onko sulla ketään ketä voisit pyttää avuksi?

[/quote]

Mulla on sama kokemus. Vatsatauti on siitä paha, kun se vetää olon niin heikoksi, ettei todellakaan pysty edes seisomaan. Mulla on kauhea kammo vatsatauteja kohtaan, kun pelkään, että jos taas sairastun samalla tavalla.

Vierailija
9/9 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä lapsi kylpyyn? Anna hänelle kulhoja, lusikka ja paketillinen riisiä. Voi lutrata niitä kiposta toiseen :) lastenohjelmat?

Onko lapsikin kipeä vai miksi herättää 10 kertaa yössä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan