Millaista oli laittaa välit poikki narsistiin jonka kanssa asuit
Kommentit (27)
Vaikeaa. En tosin ole laittanut välejä kokonaan poikki vaan ottanut reilusti etäisyyttä. Mun äiti ja hänen äitinsä narskuja siis. Kivulias prosessi ollut. Olen myös miettinyt omaanko itse narsistisia luonteenpiirteitä, onneksi en taida. Olen enemmän kun mun iskä. Joka on no lapanen, joka mahdollisti käytöksen. Olen myös saanut kuittailua asiasta, en ollut suosikkilapsi. Helpompi onneksi oppia jämäkkyyttä kuin korjata narsistinen persoona. Tsemppiä kaikille näiden asioiden kanssa painiskeleville.
"Narsisti saattaa kiukutella pikkulapsen tavoin, jos ei saa tahtoaan läpi. Mutta hänellä on aikuisen keinot pelotella ja uhata.
Seuraa nöyryyttämistä ja alistamista, äärimmäistä kontrollointia ja pelolla hallitsemista.
Narsistien perheissä lapset ovat usein välikädessä. Narsisti voi uhata esimerkiksi, että hän vie lasten huoltajuuden ja tekee kumppanin elämästä helvettiä, jos hänen tahtoonsa ei taivuta, Kiviniemi sanoo."
https://www.terve.fi/artikkelit/narsisti-kiukuttelee-kuin-lapsi-mutta-u…
Narsisti pystyy olemaan tarvittaessa hyvin miellyttävä saadakseen itselleen edullista tietoa esimerkiksi toisen ongelmista.
Pyri mahdollisimman suureen riippumattomuuteen henkisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti, jolloin päätät itse elämästäsi, eikä narsisti voi kiristää sinua.
Elämäni paras päätös. En oo perään itkenyt.
Narsisti saastuttaa uhrin mielen.
Keksit kaiken tämän saadaksesi huomiota. Sinä olet narsisti ITSE!
Pelottavaa, pelko koskee siis omaa henkeä. Kas kun ne väkivaltainen narsisti vanhempi halua tuhota lapsensa ja tehdä kaikkensa että lapsi kärsii. Ja vaikka mä laitoin välit poikki, se ei!
Kamalaa kiusaamista, häirintää, uhkailua välikäsiä käyttäen, talon ohi uhkaavaa ajelua, kaikenlaista kiusaa, uskattoman pitkän aikaa.
Oli pakko muuttaa 250km päähän turvaan.
4-5 v meni ja sitten lopetti. Toki muulla tavoin sitten on kiusannut, tehnyt perinnöttömäksi, siirtelee omaisuutta suosikilleen, jne. Narsisti ei koskaan unohda kohdettaan vaan aina kun on mahdollisuus niin kokeilee satuttaa.