Yksinhuoltaja vaikka parisuhteessa
Olen naimisissa ja meillä on kaksi lasta. Ihania lapsia, ei siinä mitään. Mutta mies on töissä 6 päivänä viikossa lähes kaiken lasten hereilläoloajan. Mä pyöritän kotia ja lastenhoitoa oikeastaan yksin. Meidän parisuhde on kuollut, ei ole aikaa toisillemme eikä oikeastaan kiinnostustakaan.
Pitäisikö sitä ryhtyä ihan oikeaksi yksinhuoltajaksi. Silloin edes saisi pieniä hetkiä omaa aikaa ja rentoutumista kun lapset ovat isällään. Miksi kituuttaa "parisuhteessa" kun eihän tämä mikään oikea parisuhde ole. Voisinkohan olla vielä jonkun muun kanssa oikeasti onnellinen? Vai jäisinkö yksin koko loppuiäkseni kun olisin sidottu kotiin yksin lasten kanssa...
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:12"]Mene töihin. [/quote] En mene. En ole paska äiti ja pistä vauvaani hoitoon niinkuin monet näyttää laiskuuttaan tekevän. Miten se edes vaikuttaisi mitenkään mihinkään. Samalla lailla mä kaikki hommat joutuisin hoitamaan, sen lisäksi vaan pitäisi jaksaa töissä ja kuskata lapsia edestakaisin. Ap
[/quote]
Voi vittu. Vai että laiskuuttaan.
Laiskempaa se on oleskella kotona vuosia.
[/quote]
Onko vauvanhoito pelkkää kotona oleskelua? Eihän lasta edes SAA viedä päivähoitoon alle 10 kk ikäisenä! Oletko koskaan huolehtinut esim. kahdesta alle 3-vuotiaasta edes kokonaista vuorokautta?
[/quote]
Mitenkäs on mahdollista, jos äitiysloma loppuu 9kk jälkeen, ettei päiväkodit ota vastaan sitten niin nuoria?
Jos mies ei elätä palkasta perhettä, niin kotityöt kuuluisi jakaa puoliksi! Mitä ap sulle on hyötyä et mahdollistat miehen töissä asumisen ja omaan taskuun tienaamisen? Samalla hoidat yksin kotia. Tuo ei ole tasa-arvoa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:12"]Mene töihin. [/quote] En mene. En ole paska äiti ja pistä vauvaani hoitoon niinkuin monet näyttää laiskuuttaan tekevän. Miten se edes vaikuttaisi mitenkään mihinkään. Samalla lailla mä kaikki hommat joutuisin hoitamaan, sen lisäksi vaan pitäisi jaksaa töissä ja kuskata lapsia edestakaisin. Ap
[/quote]
[/quote]
Onko vauvanhoito pelkkää kotona oleskelua? Eihän lasta edes SAA viedä päivähoitoon alle 10 kk ikäisenä! Oletko koskaan huolehtinut esim. kahdesta alle 3-vuotiaasta edes kokonaista vuorokautta?
[/quote]
No kyllä saa viedä, ainakin perhepäivähoitoon jos ei muuta.
Kaikki eivät voi maata miestensä elätettävänä, vaan on ihan itse tienattava rahaa perheelleen.
Tuli tässä mieleen näin off topicina. Pienten puolellahan on 4 lasta/hoitaja. Aika vaikea tilanne jos kaksi kymmenkuukautista ja kaksi 2 vuotiasta samalla hoitajalla. Pitää koko ajan varoa, ettei pienet jää alle, vaihtaa neljän vaipat jne. Äidillä harvoin on yhtä vaikeaa tilannetta. On se 9kk vauva, 3 vuotias, 5 vuotias ja 6 vuotias. Esimerkiksi. Ei ole kuin 2 pientä. Onneksi meidän ryhmässä kaikki on yli 2 vuotiaita.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kyllä saa viedä, ainakin perhepäivähoitoon jos ei muuta.
Kaikki eivät voi maata miestensä elätettävänä, vaan on ihan itse tienattava rahaa perheelleen.
[/quote]
älkää naiset viitsikö. Mä en missään tapauksessa halunnut että laitetaan vauva hoitoon alle kymppikuisena, kun oli se mahdollisuus että jään vaimon kanssa vuorotellen hoitamaan vauvaa kunnes hän on 2-vuotias ja silloinkin tuntui vielä kovin pieneltä laittaa päiväkotiin. siis jäädä hoitamaan, eikä makaamaan kotona. oon itse isyyslomalla ja hoitovapaalla todennut mitä vauvanhoito on. en ymmärrä naisia ja miehiä jotka on valmiita antamaan puhe- ja kävelytaidottoman vauvan vieraan hoidettavaksi. onko mitään järkeä hankkia perhettä jos ei halua omaa lastaan hoitaa? hoitovapaata voi vuorotella, ei jomman kumman tartte olla se joka jää kotiin jos taloudellinen tilanne vaan sallii.
Kyllä raha menee oman lapsen edelle koska tahansa. On paljon tärkeämpää tienata hyvin, kuin huolehtia kiintymyssuhteen syntymisestä. Mieheni kanssa oltiin molemmat töissä klo 7.30-17.30 työpäiviä matkat mukaan lukien kun lapsi oli 9 kk ikäinen. Lapsi on kuitenkin vain lapsi, mutta ura on se, millä ihan oikeasti toteutat itseäsi ja panostat yhteiskuntaan.
Et ole yksinhuoltaja. Mies varmaan maksaa aika ison osan perheen kuluista? Yksinhuoltaja maksaa itse, lukuunottamatta elatustukea ja lapsilisää. Varmaan se mies siellä kotona jotakin tekee? Yksinhuoltajan kotona yh hoitaa kaiken yksin. Roskapussin viemisestä nettiyhteyden korjaamiseen. Tai maksaa jollekin.
Mut eri asia on se, ettei huonoon suhteeseen kannata jäädä. Jos ei siitä tokene, niin eroa. Ensin kannattaa mennä terapiaan ja katsoa peiliinkin, että mikä sun oma osuus tuossa on. Että mille voisit itse jotain tehdä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:56"]Nyt nousi niskavillat pystyyn viestin nro.3 kohdalla. Eli sun mielestä on paska äiti jos laittaa 1-vuotiaan hoitoon? Huh huh, katsos tyttö kun jotkut meistä naisistakin joutuu miettimään mistä leipää saisi pöytään. Teillä sen hoitaa mies kokonaan, joten näin ollen sun ei sitä tarvitse pienessä päässäsi miettiä. Mietipä ens kerralla vähän pitempään ketä alat paskaksi haukkumaan.
[/quote]
Juuri näin.
Erotessa myös mahdollisuutesi olla kotona häviää. Vai luuletko, että mies elättää teidät silloinkaan n?
No sitten kannatta lähteä jos mies on aina työssä eikä edes perhettä elätä. Miten moisen lusmun valitsit?