Miksi yksinhuoltajaäitejä pidetään pohjasakkana?
Miksi yksinhuoltajaäitejä pidetään pohjasakkana? Kuitenkin yksinhuoltajaisät ovat kai ihan arvostettavia, jopa arjen sankareita.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:40"]
Olen äskettäin pääsyt yh-äitien kastiin ja ulos surkeasta avioliitosta. Uudessa asuinpaikassa lähinaapureista miehet tervehtivät kohteliaasti, miesten puolisot eivät lainkaan. Edes katsokaan minuun. Hmm, olenko nyt sitten naisten silmissä pohjasakkaa, miesten en ainakaan.. Naurattaa, kun tulee pariskunta vastaan ja mies moikkaa, vaimo ei. :D
[/quote]
Niin, mietippäs mitä luurankoja tuollaisten liittojen kaapeissa on. Eikä elämää määritä rakkaus, vaan se, ettei vaan päätyisi jonkinlaiseksi pohjasakaksi. Surullista kuinka köyhissä suhteissa ihmiset elävät. Sitten on pakko paheksua muita että pysyy edes jotenkin kasassa. Sinuna hymyilisin vaan entistäkin valoisammin
Ovat saaneet lapsensa tilastolliseti tarkastellen useammin esim ukkomiehelle? Kakkosvaimon asemassa? Saavat lapsensa lapsen isänpuoleiselta suvulta? Itsekäs valinta saada lapsi yksin tai vahinkoraskaus? Seksi vie?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:28"]
Minun tuntemani yh-mammat ovat saaneet lapsensa teini-iässä (isästä ei tietoa) eivätkä ole käyneet kouluja loppuun tai olleet töissä. Mutta mielestäni "kunnollisessa" yh:ssa ei ole mitään vikaa.
[/quote]Tunnen sitten aika yksipuolisesti ihmisiä. Minä tunnen muutaman teiniäidin, jotka ovat jo uudessa liitossa (yhden poika kirjoitti 6 ällää ja on palomies nyt) mutta suurin osa on ihan tavallisia hyvin tienaavia työssäkäyviä ihmisiä.
Kaikki mun tuntemani yh:t ovat eronneita, lapset sille ex-aviomiehelle. Kyllästyivät paskaan liittoon ja lähtivät. paljon onnellisempia nykyään. Monella uusi suhdekin jo, ovat osanneet valita paljon paremmin kuin eka kerralla. Lapsistaankin jaksavat pitää paljon parempaa huolta kuin siinä köyhässä kulissiliitossa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:05"]
Ovat saaneet lapsensa tilastolliseti tarkastellen useammin esim ukkomiehelle? Kakkosvaimon asemassa? Saavat lapsensa lapsen isänpuoleiselta suvulta? Itsekäs valinta saada lapsi yksin tai vahinkoraskaus? Seksi vie?
[/quote]Juu, minäkin sain lapseni ukkomiehen kanssa, se oli oma aviomieheni :) Ja kakkosvaimon aseman saavutin sillä että miehen ykkösrakkaus oli yksi tietokonepeli. Älykkäänä ihmisenä keskustelin mieheni kanssa hänen addiktiostaan viisi vuotta ja sitten päätimme erota jotta hän pääsisi olemaan rakkaansa kanssa kaiket illat ja yöt perheen häiritsemättä. Kun mies ja tietokone poistuivat kodistamme, tunsin niin suurta helpotusta että leijuin. Erosta on 7 vuotta ja nyt viime talvena aloin seurustella yhden ihanan miehen kanssa. Muutamme yhteen kun molempien lapset ovat lentäneet pesästä eli 8 vuoden päästä.
En ole havainnut että minua pidettäisiin wt-munahaukkana, olen myös johdonmukaisesti mutta ystävällisesti torjunut kaikki iskuyritykset vuosien varrella. Osa näistä on ollut ukkomiehiä.
Mjaa. Tunnen useita yh-äitejä, 99% heistä on fiksuja, rehtejä, rauhallisia ja hoitavat lapsensa hyvin.
On toki sitten näitäkin, joiden motiivit asioiden suhteen on erittäin kyseenalaisia, rillutellaan joka viikonloppu kylillä lapset ties missä ja se oma perse on tärkein.
Meitä on moneen junaan, jokku jää asemallekkin.
Monesti naisesta huomaa että on niitä lapsia ja kuinka monta kun lasten kanssa jaksavat touhuta päivästä toiseen. Miten nämä miehet? Mistäs tiedät montako lasta kukakin on siittänyt maailmaan juoksennellessaan ihan omissa menoissaan?
Minä olen lukenut av:lta niin paljon, että tiedän kertoa, että mammojen mukaan uusperheen perustaneet ovat sitä kaikista alinta pohjasakkaa. Yh on heitäkin parempi, koska on arjen sankari asettaessaan lapsensa kaiken edelle.
Eräs läheinen ystäväni on huono esimerkki yh-äidistä. Hänellä 6 lasta joista 4:llä eri isät. Ei ole koskaan ollut töissä eikä ole käynyt koulua loppuun. Luottotiedot menneet, sossu hoitaa laskut. Joka kuukausi uusi mies kierrossa ja toivon ettei hankkiudu uudelleen raskaaksi niiden myötä.
Tästä huolimatta uskon että suurin osa yksinhuoltajista on mukavia elämässä pärjääviä tyyppejä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:56"]
Olen yh, minulla on kaksi korkeakoulututkintoa, hyväpalkkainen työ, omistusasunto hyvällä alueella, kivat harrastukset, koulussa hyvin pärjäävät fiksut lapset joilla molemmilla sama isä. En koskisi pitkällä tikullakaan jonkun wt/av-mamman mieheen, joten älkää sitä pelätkö. Ei ole tapana meidän piireissä, joissa osataan käyttäytyä ja hallitaan oma elämä. En käytä alkoholia juurikaan. En ole myöskään sossun asiakas enkä lähiräkälän. En ole mitenkään poikkeuksellinen yh, tunnen lukuisia muitakin kaltaisiani. Kannattaisi tutustua ihmisiin laajemminkin eikä vain siinä omassa vuokratalossa tai lähikapakassa. Saattaisitte yllättyä.
[/quote]
Sama :)