Pelottaako sinua, että rikesakko nousee peräti 345 euroon!
Aika karsea hinta, esim. punaisia päin kävelemisestä, vilkun käyttämättä unohduksesta tai +5 km ylinopeudesta. Voikohan rikesakon vaihtaa päiväsakkoihin, jotka monelle jatkossa ovat halvempia.
Kommentit (61)
Miksi negatiivisten asioiden pitäisi aina pelottaa? Shit happends and then you eat shit and die anyway.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:59"]Ihanaa hallitus ja persut! Suomi Nousuun Sakottamalla!
[/quote]
Oikeistolaisille on aina kuri ollut lähellä sydäntä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:13"]En usko että koskee minua. En ole ikinä saanut sakkoa, oma valintahan se on... [/quote] Hoho, tarkastatko muka joka kerta autolla lähtiessä, että mikään valo ei ole palanut tms?? Saanen epäillä. Sakko voi napsahtaa ihan mistä tahansa jos poliisi on sillä päällä eikä ole muita hommia.
[/quote]
No kuule kyllä auton ajovalot tarkistetaan, ei nyt päivittäin mutta usein. Ja mitä sä vaahtoot? En tosiaan ole saanut yhden ensimmäistäkään sakkoa ja autoa olen ajanut päivittäin yli 12 vuotta.
Kuten sanottua, oma valintahan se on. Ei ne poliisitkaan turhasta sakota ;)
Ei pelota. Maksan ylinopeusmaksun mielelläni siitä hyvästä ettei tarvitse nysvätä naurettavan alhaisten rajoitusten mukaan.
Ajan aina ylinopeutta ja nautin siitä!
Saako sen mennä vankilaan kärsimään? Pari viikkoa sielä täysihoidossa 5/5
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:59"]Ihanaa hallitus ja persut! Suomi Nousuun Sakottamalla!
[/quote]
Oikeistolaisille on aina kuri ollut lähellä sydäntä.
[/quote]
Poliisikin on oikeistolainen organisaatio. Kommunismiin siirtyneissä maissa poliisilaitos lakkautettiin ja tilalle luotiin kansalaisten oma organisaatio. Aina se ei tosin ollut sen ihmisystävällisempi :D
Täytyyhän niitä mamujen lompakoita jollain saada paksenemaan!
No ei pelota. Sama rikesakko myös kaikille ratissa puhelinta räplääville!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 11:59"]Ihanaa hallitus ja persut! Suomi Nousuun Sakottamalla! [/quote] Oikeistolaisille on aina kuri ollut lähellä sydäntä.
[/quote]
Vasureille ikkunoiden rikkominen pyörätelineillä kasvot peitettynä on aina ollut lähellä sydäntä.
Rikesakon voi saada vaikkei tekisi itse mitään "väärää".
Laki kun kieltää liikenneonnettomuudet, joten tieltä suistuminen vailla vahinkoa voi tuottaa rikesakon. Samoin se, jos joku ajaa perääsi niin lain mukaan voit saada rikesakon koska syyllistyit liikenneonnettomuuteen.
Omakohtaista kokemusta on talvisella tiellä pengermäön suistumisesta. Poliisi näki kun autoa työnneltiin takaisin tielle ja antoi rikesakon.
Ruhahhahhaaa, täällä Saksassa olen muutaman ylinopeussakon saanut ja pienin varmaan 15€ ja suurin 40€. Ei paljon kukkarossa näillä palkoilla tunnu. Ja tietenkin Autobahn:eilla saa aika yleisesti paahtaa vaikka pedaali pohjassa jos siltä tuntuu.
Kommunistilassa bubjetoidaan sakotkin ja reippaasti. Jäätävää.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:40"]
Ruhahhahhaaa, täällä Saksassa olen muutaman ylinopeussakon saanut ja pienin varmaan 15€ ja suurin 40€. Ei paljon kukkarossa näillä palkoilla tunnu. Ja tietenkin Autobahn:eilla saa aika yleisesti paahtaa vaikka pedaali pohjassa jos siltä tuntuu.
Kommunistilassa bubjetoidaan sakotkin ja reippaasti. Jäätävää.
[/quote]
Kateeksi käy.
Suomi on tosiaankin yksi vitun holhoava kommunistimaa -Sovjet Finland
Nostellaanpa. Persaukisen työttömän/opiskelijan rikesakon vaikutus talouteen siis muodostuu entistäkin tuhoisammaksi. Eikö samantien voitaisi poistaa päiväsakkojen tuloriippuvuus, kaikille vaan kunnon sakot. Taas valtio vaurastuu ja voi sijoittaa ylimääräiset vaikka kotouttamisohjelmiin.
Nykyhallitukselta voi odottaa ihan mitä vaan, en yhtään ihmettelisi jos parin vuoden päästä joutuisin maksamaan että olen vanhustenhuollossa töissä, hirvittävä rikollinen ja yhteiskunnan varoilla vuosikymmenen elänyt loinen.
Todennäköisesi lähetetään itse ostetulla lipulla natonmiinanpolkijaksi Syyriaan tms aseteollisuuden harjoituskentälle.
Kohtuuton summa.
Ja haluan pyöräilijöille sakot myös. Jatkuvasti ajavat väärään suuntaan tai jalkakäytävällä.
Ilman heijastinta maantienlaidassa jalan kulkeville sakko myös. Olisi ihan reilua autoilijoita kohtaan.
Ei pelota. Tympii vaan, kun kyseessä on aivan selvä rahastus, eikä mikään muu!
Vierailija kirjoitti:
Tästäki ketjusta huomaa, että ei todellakaan voi kauhalla ottaa, ku lusikalla näköjään annettu. Raukat! Täysi on oma vika jos rikesakon saatte.
Ei se ihan niinkään ole. Liikenteessa on tapana että luotetaan toisten viesteihin kuten että jos laittaa vilkun päälle niin ennakoidaan ja mennään mutta jos vilkuttaja ajaakin suoraan ja tomähtää niin sakot tulee tälle vilkkuun luottajalle. Liikenne ei kuitenkaan toimi niin hyvin kuin toimii jos luottamus toisiin menee.
En ole saanut sakkoa, mutta joskus sattuu vahinkoja. Mies ajoi vahingossa ylinopeutta, kun ei huomannut pusikon taakse jäänyttä nopeusrajoitusmerkkiä. Hän ajaa aina rajoitusten mukaan, mutta sattuipa juuri silloin luultavasti se ainoa ylinopeushetki yli tuhannen kilometrin kesälomareissulla, missä ajoi 82 km kun luuli rajoituksen olevan 80.
Itse ajan aina sääntöjen mukaan. Mutta myönnän, että en jaksa odottaa valojen vaihtumista kävellessäni, jos ei näy ketään mailla halmeilla ja näkyvyyttä on kilometri joka suuntaan.
Ihanaa hallitus ja persut! Suomi Nousuun Sakottamalla!