Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä pientä suolaista illan tarjoiluun?

Vierailija
14.08.2015 |

Muutama ystävä tulee juhlien jälkeen tänne yöksi ja jotain suolaista ja mahdollisesti rasvaistakin voisi tarjota. Pizzaa en jaksa vääntää enkä tahdo tarjota mitään valmispakasteita tai eineksiä. Kiitos!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:11"]

Voi ihana kiitos paljon vinkeistä! Minähän en siis mene juhliin, vaan olen lastenvahtina tällä kertaa, joten minulla on koko ilta/alkuyö aikaa tehdä ruokaa! Ystäväpiirissäni on siis tapana, että vuorotellen aina yksi hoitaa lapset ja minä suostuin tällä kertaa, kun juhlat on tuossa lähellä, niin tänne on helppo tulla lasten viereen nukkumaan :).

[/quote]

Kuulostaa kivalta systeemiltä (vaikka et nyt itse menekään juhliin). Porukka siis tuskin on mitään teini-ikään juuttuneita ördääjiä, joiden ainoa gourmettoive yöllä on rasva?

Kantarellipiirakan saa mättömäiseksi pekonilla, sipulilla ja kermalla. 

Klassinen yöpala, vaikka talvinen: oikea, alusta asti tehty Janssonin kiusaus (ei "janssonfileitä", vaan anjoviksia!), jos löydät vanhoja perunoita jostain. Tai on niitä varmaan pakastettuinakin. Ja kermaa, taas kerran. 

Mä muistin yhden kaveripiirin yöpalan, joka oli ihana: pöytään katettiin ruisleipää, voita, lauantaimakkaraa, tomaatteja ja virolaisia maustekurkkuja. Istuttiin keittiön pöydän ympärillä aamuun asti ja jokainen teki omat leipänsä. Juomina oli teetä, olutta ja kivennäisvettä muistaakseni. Aamulla saatiin vahvat kahvit ennenkuin mentiin kotiin. 

Lyömätön ja tosi vaivaton yhdistelmä on smetana, hunaja ja suolakurkut. Niiden kaveriksi parasta ruislimppua mitä löydät. Edellyttää kyllä snapsia ;)

Vierastavatko vieraanne kalaa? Tämäkin on hyvä: Siivuta vuuan pohjalle keitettyjä, kylmiä uusia perunoita ja kesäsipulia tai sipulinvarsia, perkaa päälle reilusti savusilakoita. Mausta suolalla ja pippurilla, tilliäkin voi laittaa kerrosten väliin. Lorota päälle reilusti kermaa (ei mitään korvikkeita). Uuni n. 225c, n. 15-20 min. 

9

Vierailija
22/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkupiirakka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:50"]

Hodarit ovatkin hyvä idea! Mikähän olisi sellainen hyvä nakki, vähän parempi? Makkaraperunat nyt ei oikein sopivalta kuulosta, mutta kiitos ehdotuksesta :D

[/quote]

Onko Ikeaa lähellä? Mä tykkään niiden hodarinakeista ja sämpylöistä myös.

Vierailija
24/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:48"]osta iso kasa pieniä hodarisämpylöitä ja mahtikattilallinen kunnollisia nakkeja. lisukkeeksi paahdettua sipulia, majoneesia, sinappia ketsuppia, kurkkusalaattia... valmistuu äkkiä ja maistuu laskuhönössä. ..ja paljon limsaa. [/quote] Hyi helvetti, ei uppois, kiva ois alkaa sitten nälissään nukkumaan

[/quote]

Ketä kiinnostaa sun mieltymyksesi? Eikö tarkoitus ole että esitetään ap:lle ideoita ja hän kommentoi. Sun mielipiteesi ei kiinnosta.

Vierailija
25/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:48"]osta iso kasa pieniä hodarisämpylöitä ja mahtikattilallinen kunnollisia nakkeja. lisukkeeksi paahdettua sipulia, majoneesia, sinappia ketsuppia, kurkkusalaattia... valmistuu äkkiä ja maistuu laskuhönössä. ..ja paljon limsaa. [/quote] Hyi helvetti, ei uppois, kiva ois alkaa sitten nälissään nukkumaan

[/quote]

Ketä kiinnostaa sun mieltymyksesi? Eikö tarkoitus ole että esitetään ap:lle ideoita ja hän kommentoi. Sun mielipiteesi ei kiinnosta.
[/quote]

sinua ainakin kiinnosti kun kommentoit

Vierailija
26/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo teidän systeemi ap! Että lastenvahtivuoro kiertää ja vielä teet juhlijoille yöpalaakin.
Ystävät ovat rikkaus ♡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän