Auton merkki nimeksi lapselle??
Tuöi toisesta ketjusta mieleen kun joku ehdotti nimeksi Samaraa, että miksi ette anna auton nimiä lapsellenne? Se olisi varmasti isien mieleen myös!
Kommentit (49)
Renault Laitinen ja siskonsa Land Rover.
Mulle tulee tuosta ekana mieleen, että lapsi on laitettu alulle siellä samaran takapenkillä. Eli yök huono idea.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:32"]
Qashqai on kivan neutraali :D
[/quote] Se on jo muinoin vanhan ns. 'Silkkitien' varrella sijainnut kaupunki,eli siitä saanut nimensä.
Uskoisin ,että vain sellaiset nimet käyvät ,jotka jo ennen auton nimeämistä ovat olleet ihmisen (etu-)nimiä.(tunnetuin on kai juuri tuo Mercedes.) on muuten merkityksensä osalta sukua englanninkin 'mercy'-sanalle
Jenkkiautopiireistä tiedän että mallien nimiä, esim. Chevelle ja Charger on annettu ihan etunimiksi lapsille. Noista ainakin jälkimmäinen on omasta mielestä kyllä outo. Välinimiksi taas vaikka nyt belvedere ja electra vois toimia. Oman toisen pojan etunimi löytyy myös näistä nykyään vähemmän tunnetuista auto malleista, mutta keksittiin se ihan muusta yhteydestä.
Minä olin se, joka ekaksi puuttui tuohon Sidneyyn. Se on ainoa kommenttini ketjussa ennen tätä. Kiitos kaikille muille kieltä rakastaville tuesta! :)
Citroen xsara -sara
Toyota Yaris -jari
Itseasiassa se oli Mercedes Daimler, joka oli siis herra Daimlerin tytär. Automerkki on "virallisesti" Daimler-Benz, jossa laitettin siis herran Daimlerilta tyttären nimi ja toisen puolikkaan herra Benzin sukunimi.