Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias pesee itse hampaansa

Vierailija
14.08.2015 |

Anoppini kertoi, että kaikki hänen lapsensa on pessyt itse hampaansa 2-vuotiaana, eikä kellään ole ollut reikiä. Miltä kuulostaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä että hänen lapsillaan on vahva hammaskiille. Alle 10-vuotiaan pesutulokseen ei voi luottaa.

Vierailija
2/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he myös poraavat itse hampaansa 3-vuotiaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisinä teillä muilla on hampaat pesty itse?

Vierailija
4/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:04"]

Minkä ikäisinä teillä muilla on hampaat pesty itse?

[/quote]

Mä olin just nelivuotiaan kanssa hammashoitajalla, ja hän sanoi, että siinä vaiheessa lapsi voi pestä täysin itsenäisesti, kun osaa kaunokirjoitusta - tosin nykypäivänä pitää miettiä kriteerit uusiksi :)

Vierailija
5/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6-vuotiaat eivät pese vielä hampaitaan itse. "Pesevät" kyllä silloin tällöin mutta oman pesun varaan ei meillä lasten hammaspesua jätetä. Mulla itselläni on paljon reikiä ja jos lapset ovat perineet mun hammaslaadun, on parempi huoltaa hampaita mahdollisimman hyvin ongelmien välttämiseksi.

Vierailija
6/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle kouluikäisenä. Tästä väännämme miehen kanssa vähän väliä, kun hän antaa 5-vuotiaan pestä hampaat itse.

Vierailija
7/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2-vuotias pesee itse. Tosin viimeistelen tuloksen

Vierailija
8/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:18"]

Ei alle kouluikäisenä. Tästä väännämme miehen kanssa vähän väliä, kun hän antaa 5-vuotiaan pestä hampaat itse.

[/quote]

anna pestä ja tarkista sitten vielä lopuksi. Meillä 7-vuotias pesee aamuisin itse ja illallakin, mutta me vielä tarkistuspesemme iltaisin lopuksi. Ollaan tehty näin 6-vuotiaasta saakka.

Vierailija
9/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat halunneet pestä hampaansa itse 3-vuotiaasta asti, mutta nyt 3. luokan aloittavan kuopuksen hampaat "tarkastuspesemme" yhä iltaisin. Aamuisin siihen ei ole aikaa.

Vierailija
10/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoihon aikoihin meillä aloitti... 2,5v meni tarhaan ja aamulla pesi itse, usein illallakin.

Hammaslääkäri kehui 5v hampaita ja katsoi kun lapsi pesi ja kehui maasta taivaaseen miten hienosti ja motorisesti taitavasti sujui (siis minulle, ei lapselle) ja 2 min myöhemmin keuhkosi pää punaisena että alle 10v ei saa pestä itse.... mikä lie persoonallisuushäiriö hänellä :)

Jos tarkastuksessa ei ilmene ongelmia, niin miksi ei antaisi pestä itse?

Vierailija
11/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 08:18"]

[/quote]

anna pestä ja tarkista sitten vielä lopuksi. Meillä 7-vuotias pesee aamuisin itse ja illallakin, mutta me vielä tarkistuspesemme iltaisin lopuksi. Ollaan tehty näin 6-vuotiaasta saakka.

[/quote]

Joo, niin annankin. Itse pesen hänen hampaansa sen kerran päivässä kunnolla, että ei sinänsä ongelmaa. :-)

Vierailija
12/12 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:27"]

Samoihon aikoihin meillä aloitti... 2,5v meni tarhaan ja aamulla pesi itse, usein illallakin.

Hammaslääkäri kehui 5v hampaita ja katsoi kun lapsi pesi ja kehui maasta taivaaseen miten hienosti ja motorisesti taitavasti sujui (siis minulle, ei lapselle) ja 2 min myöhemmin keuhkosi pää punaisena että alle 10v ei saa pestä itse.... mikä lie persoonallisuushäiriö hänellä :)

Jos tarkastuksessa ei ilmene ongelmia, niin miksi ei antaisi pestä itse?

[/quote]

Pienten lasten hienomotoriikka ei ole tarpeeksi kehittynyt hampaiden kunnolliseen harjaamiseen. Siksi.