Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on lämpöä (37,3-37,5) melkein koko ajan ja tolkuton väsymys. Mitään ei löydy.

Vierailija
11.03.2022 |

Mulla on vuosia kestänyt tauti tai sairaus, ja alan olla ihan loppu. Melkein joka päivä (muutama päivä viikosta voi olla suht normaali) on lämpöä yli 37 astetta. Ennen mun normaali lämpö oli 35,8 ja nyt tuo 37 ja risat tuntuu aivan hirveältä. Päätä särkee, joka paikkaa särkee ja pohjaton väsymys.
Joka vuosi asiaa tutkitaan kun olen tosi kipeänä, eli silloin kun kehtaan mennä lääkäriin. Mitään ei löydy. Eikä ole koskaan ollut testeissä koronaakaan, vaikka kaikki koronan oireetkin on koettu moneen kertaan ja rankkoina.
Olen keskijohtoa, ja työni vaativaa mutta mielenkiintoista. Olen siis käynyt töissä koko ajan, paitsi ne muutamat viikot vuodesta kun ei sängystä pysty nousemaan.
Nyt aloitin vielä terveyskuurin, syön terveellisesti, en käytä alkoholia, nukun riittävästi, juon paljon vettä, ja olo on entistä huonompi. Pohjaton väsymys ja särky. Ei tässä ole enää mitään järkeä. Lääkärit sanoo että olen terve kun ei kokeista mitään löydy.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borrelioosi.

Ihan samaa olin tulossa kirjoittamaan!

Ja ihan kokemuksesta tiedän.

Vierailija
22/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ylipainoa, mutta kaikki veriarvot priimaa. Ei ollut edes sitä matala-asteista tulehdusta. Yritän kyllä laihduttaa, koska pelkään, että nivelet ei kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla me/cfs?

Vierailija
24/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v sitten sairastettu influenssa jätti lämmön hieman koholle. mut mul oli sairaalaan tuotaessa mitattu 41,1 astetta.

Vierailija
25/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi oireilla noin. Ehkä se on jotenkin piilevänä silloin. Itsellä oli juuri tuollaiset oireet joskus. Sitten menin terapiaan, jossa pääsin käsiksi padottuihin ikäviin tunteisiin, ja masennus alkoi oireilla ihan masennuksena.

Ei kannata aliarvioida mielen vaikutusta.

Vierailija
26/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo että ylipaino pitää yllä pientä tulehdusta,mutta tällä palstalla siihen ei uskota.

Uskomme.

Valtaosa palstamiehistä on lihavia tai superlihavia, joten tiedämme tilanteen.

Minä olen hyvässä kunnossa,

Jokke 145 kg, aamupunnitus

Vierailija
27/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt HIV testissä? Hiv levisi kulovalkean tavoin 2015 arabi-invaasion myötä suomessa. Myös kuppaa alkoi löytyä testeissä.

Vierailija
28/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on cfs/me, jonka aiheuttaja on borrelioosi (on pitänyt keksiä tommonen "hieno" nimi krooniselle borrelioosille, koska lääkärit eivät halua myöntää pitkän borrelioosin olemassaoloa). Jos oireet ovat kestäneet pitkään, vaatii vuosien hoitoa, jota et Suomesta saa.

Vierailija
29/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeiset seinät aiheuttaa huonovointisuutta. Myös punkin puremat ja ientulehdus.

Vierailija
30/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota samaa vuosia. Helpotti hieman kun lopetin e-pillerit. Keltarauhashormoni voi joillain nostaa lämpöä ja tehdä flunssan oireita, pillereistä sitä hormonia saa jatkuvalla syötöllä.

Lämpöily katosi kokonaan, kun saatiin kilpirauhaslääkitys kohdalleen. Olin pienellä liikatoiminnalla koko ajan.

Hiukan päälle 37 lämpö kuulostaa ulkopuolisesta pieneltä ongelmalta, mutta voin sanoa että kun vuosia on pieni lämpö jatkuvasti päällä, ottaa se aivoon ja rankasti. Ei jaksa urheilla, siivota, tehdä töitä, käydä tapahtumissa ja välillä edes ruokakaupassa. Se nakertaa ihmistä sisältä ja tekee aloitekyvyttömäksi, väsyneeksi, turhautuneeksi yms.

Vierailija
31/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset. Onko tutkittu kuukautiset?

Vierailija
32/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, se ei välttämättä ole mitään. Mulle on käynyt samoin eli oli myös pitkään tuota kuumetta.

Ramppasin lääkäreillä ja neutologilla ja viimein erä arvauskeskuslääkäri (joka oli jotenkin erikoistunut infektiotauteihin) sanoi että mun lämmönsäätötermostaatti on rikki. Joskus niin käy infektion jälkeen. Elimistö ei osaa säätää lämpöä oikealle tasolle.

Siitä jää siis jonkinlainen lievä tulehdus ja aivojen lämmönsäätökeskus vääntää namikat väärään asentoon.

Lääkäri antoi ohjeeksi että terveellistä ruokaa, vitamiineja ja liian raju liikunta seis, sitten odotat. Meni noin 4kk tästä ja sitten tilanne korjutui itsekseen.

En nyt siis väitä että sulla olisi sama, voihan sulla olla jotain oikeaa sairautta, mutta tuon vaan esille että joskus tällainen voi olla myös harmitonta.

Vierailija
33/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut, että lämpö vaihtelee vuorokauden eri aikoina? 

Vierailija
34/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kesäflunssan jälkeen 17-vuotiaana kova päänsärky ja voimattomuus. Päänsärky jatkui päivittäisenä seuraavat kolme vuotta. Kattavissa tutkimuksissa ei löytynyt mitään eikä mitään hoito tuottanut pitkäaikaista apua. Masennuin jatkuvasta päänsärystä ja voimattomasta olosta, ja kävin lopulta myös psykoterapiassa. Olo alkoi pikkuhiljaa helpottaa noin 20-vuotiaana.

Jälkikäteen ajattelin päänsäryn olleen psyykkistä alkuperää hankalasta kotitilanteesta johtuen, mutta nyt korona-aikana long covidin noustua keskustelunaiheeksi tajusin kyseessä olleen todennäköisesti jonkin viruksen jälkitila. Muistin nyt lukeneeni joskus tuolloin nuorena aikuisena kroonisesta väsymysoireyhtymästä, jonka monesti laukaisee jokin infektio. Juttu oli kolahtanut tuolloin voimakkaasti.

Olen nyt 30-vuotias. Minulle on ollut masennusjaksoja myöhemminkin ja olen läpikäynyt esimerkiksi burnoutin. Jännitän edelleen hartioillani, mutta minulla ei ole ikinä tuon jälkeen ollut vastaavaa särkyjaksoa. Kärsin joskus päänsäryistä, mutta ne menevät yön aikana ohi. Tuona särkyaikana päänsärkyni kuitattiin helposti jännityspäänsäryksi ja vanhempani pitivät koko oireiluani jopa teeskentelynä. Nyt koronan ja long covidin myötä suhtautuminen infektioiden jälkitiloihin on onneksi muuttunut ja tietämys kasvanut.

Vierailija
35/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi on tutkittu, ei ole sitä. Sekä oma koti että työpaikka ovat pari vuotta vanhoja taloja, homeongelmaa ei pitäisi olla. 

Jos se on syöpä, niin luulisi että näkyy joissakin labroissa? Mitään ei näy missään. Mutta olen kipeä ja pohjattoman väsynyt. 

E-pillereitä käytän, eli ne voisin tietysti lopettaa. Jos se auttaisi. Tuskin kuitenkaan. 

ap

Vierailija
36/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borrelioosi on tutkittu, ei ole sitä. Sekä oma koti että työpaikka ovat pari vuotta vanhoja taloja, homeongelmaa ei pitäisi olla. 

ap

Ei tarvitse olla homettakaan. Monessa uudessakin talossa on ilmanvaihto säädetty väärin (liian alipaineiseksi) rakentamisen jälkeen, joka voi aiheuttaa oireita. Kuumeilimme työpaikalla työkavereiden kanssa sekä myös kotona, molemmissa mitattiin todella voimakas alipaine, joka veti likaista ilmaa rakenteiden raoista. Oireet helpottivat kun säädöt saatiin kuntoon ja lopullisesti poismuuton myötä. Myös ientulehdus tai piilossa oleva perikoroniitti hampaassa voi aiheuttaa kuumeilua.

Vierailija
37/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on syöpä, niin luulisi että näkyy joissakin labroissa? Mitään ei näy missään. Mutta olen kipeä ja pohjattoman väsynyt. 

E-pillereitä käytän, eli ne voisin tietysti lopettaa. Jos se auttaisi. Tuskin kuitenkaan. 

ap

Uusissa tiloissakin voi olla sisäilmaongelmia. Esim. onko käytetty sateessa kastuneita eristeitä? Työpaikassani näin on tehty.

Jotkut työkaverit oireili heti alusta lähtien. Tunsivat olossaan, että jotain on pielessä.

Rakentajien huijaus.

Voisitko käydä Antioksidanttiklinikalla? Jos tavan lääkärit eivät löydä syytä.

Toivottavasti syy löytyy ja tervehdyt.

Vierailija
38/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Sukulaisella oli ärhäkkä munasarjasyöpä ja kaikki labrat ok. Hänen sairaus oli sellainen, että syöpämarkkerit ei nousseet missään sairauden vaiheessa. Sairaus huomattiin, kun kasvain kasvoi huomattavan suureksi ja häiritsi ulostamista.

Vierailija
39/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole mitään kuumetta. Teepä välillä jotain muta kuin vahdata kuumetta.

Vierailija
40/46 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi ole mitään kuumetta. Teepä välillä jotain muta kuin vahdata kuumetta.

Ei se olekaan kuumetta, vaan lämpöä. Ja kuten mainitsin, mun normaali lämpö on 35,8 joten tuo 37 on minulle aika kova lukema. On todella kipeä ja kuumeinen olo koko ajan, välillä paleltaa, välillä hikoilen, otsa on kuuma. Se ei ehkä kuulosta kovalta, mutta vie minulta voimat.

Olen itse rakennusinsinööri, ja olen rakennuttanut oman talomme. Ei ole kosteusriskiä ja ilmanvaihto on säädetty juuri oikein. Työpaikan rakennusprojektissa olin myös mukana, ja se on asianmukaisesti tehty. En jaksa uskoa sisäilmaongelmaan. Ja tämä alkoi jo ennen kuin tähän kotiin tai tuohon työpaikkaan menin. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi