Mulla on lämpöä (37,3-37,5) melkein koko ajan ja tolkuton väsymys. Mitään ei löydy.
Mulla on vuosia kestänyt tauti tai sairaus, ja alan olla ihan loppu. Melkein joka päivä (muutama päivä viikosta voi olla suht normaali) on lämpöä yli 37 astetta. Ennen mun normaali lämpö oli 35,8 ja nyt tuo 37 ja risat tuntuu aivan hirveältä. Päätä särkee, joka paikkaa särkee ja pohjaton väsymys.
Joka vuosi asiaa tutkitaan kun olen tosi kipeänä, eli silloin kun kehtaan mennä lääkäriin. Mitään ei löydy. Eikä ole koskaan ollut testeissä koronaakaan, vaikka kaikki koronan oireetkin on koettu moneen kertaan ja rankkoina.
Olen keskijohtoa, ja työni vaativaa mutta mielenkiintoista. Olen siis käynyt töissä koko ajan, paitsi ne muutamat viikot vuodesta kun ei sängystä pysty nousemaan.
Nyt aloitin vielä terveyskuurin, syön terveellisesti, en käytä alkoholia, nukun riittävästi, juon paljon vettä, ja olo on entistä huonompi. Pohjaton väsymys ja särky. Ei tässä ole enää mitään järkeä. Lääkärit sanoo että olen terve kun ei kokeista mitään löydy.
Kommentit (46)
Mulla on ollut samanlaista oireilua kuin apllä. Mietin et liittyykö koronarokotukseen? Eikö se voi alentaa vastustuskykyä. Huolestuttaa terveyden puolesta paljon, oon nytkin sängyssä kun ihan väsy.
Borrelioosi ei näy testeissä koko ajan, vaan se "nukkuu" välillä. Mulla on ollut borrelioosi 15 vuotta noilla oireilla, mutta se näkyi testeissä vaan ihan tuoreena, nykyään testit näyttää negaa. Lääkäri sanoi että virus on piilossa silloin kun on lieviä oireita eli vaan vähän lämpöä. Sitten kun kuume nousee 39-42 tasolle niin borrelioosi näkyy taas testeissäkin.
Onko mahdollista että altistut homeelle jatkuvasti jossain? Koti, työpaikka? Onko vanhoja rakennuksia, kosteusvauriohistoriaa tai muuta epämääräistä häikkää ollut? Outoa hajua, tunkkainen sisäilma?
Itse sairastuin tosi pahasti lapsuuden kodissa ja koko nuori aikuisuus mennyt nyt ihan vaan siinä kun koittanut keräillä viimeisiä terveyteni rippeitä tässä kasaan ja koittaa löytää työpaikan jonka sisäilmaan en oireilisi, sanomattakin varmaan selvää että ei oo ollut kiva kohtalo. Ja ei puhuta nyt mistään ”jatkuva poskiontelotulehduskierre” rakennuksesta (vaikka kurjia toki ”lievemmätkin” oireet) vaan kyseessä oli ihan massiivinen 10+ vuotta muhinut sädesienipesä ja siinä talossa meni terveys ja työkyky useammaltakin loppuelämäksi. Home on tosi hankala ja salakavala sairastuttaja ja nämä asiat kannattaa ihan oikeasti ottaa hyvissä ajoin huomioon ja tutkituttaa jos on mitään aiheta epäilyyn, ennen kuin on liian myöhäistä.
Mulla oli pitkittyneenä oireena nimenomaan jatkuva lämpöily, kuumeinen ja väsynyt olo. Myös hengenahdistus, ihottumat, allergiat, turvonneet imusolmukkeet jäivät pysyviksi oireiksi. Kroppa ei nyöskään kestä enää alkoholia ollenkaan, muutaman tilkan jos juo niin on ihan kaatotokkuraolo.
Jos ei lääkärit mitään tuon lämpöilyn taustalta löydä, niin ongelma voi myös olla ympäristössä eikä kehossa!
Kokeile lopettaa ne e-pillerit. Mulle tekivät flunssaisen olon ja pientä lämpöilyä ja kylmä-kuuma-aaltoja. Pillereistä johtuva matala estrogeenitaso ja jatkuva keltarauhashormonin vetely voivat tehdä kaikenlaista ja oireet voi tulla hiipien pitkässä käytössä. Kokeile olla ilman ainakin 6kk ja katso auttaako. Hormonit voivat olla sekaisin lopettamisen jälkeen kylläkin.
Tsemppiä, ihan varmasti löytyy se apu jostain vielä. <3
Mulla oli muutaman vuoden reilu parikymppisenä jatkuvaa lämpöilyä. Kurkku oli kipeä, oli yhtäkkiä ilmestyvää ja hetken kuluttua poistuvaa, rokkomaista ihottumaa ja uupunut olo. Kaikki kokeet otettiin ja nielurisat leikattiin, ei apua. Sitten se vain jossain vaiheessa itsekseen loppui. Todella hämmentävää ja välillä jo ajattelin olevani luulosairas ja hullu.
Mulla sama, mutta onneksi terveyskeskuslääkäri passitti tt-kuvauksiin ja syöpä löytyi ennen kuin oli ehtinyt levitä. Saatiin leikattua pois ja hengissä ollaan.