Mitä mieltä rumasta sukunimestä?
Olen nyt 21 vuotias tyttö ja olen jo 5 vuotta _hävennyt_ omaa sukunimeäni. Ajattelen sukunimeäni joka päivä, miten kiva olisi jos olisi joku kaunis sukunimi, joudunko esittäytymään tänään jollekin, mitä muut nimestäni ajattelevat ja vaikka ja mitä... :( en kuitenkaan ikinä ääneen hauku nimeäni vaan olen kuin se olis ihan ok. Joskus kuulen kun sille hihitellään. En viitsi tässä paljastaa tässä sitä, koska se on harvinainen, mutta se on "perinteinen" suomalainen nimeltään ja ihan oikeasti ruma ja tarkoitukseltaan typerä. Ei, se ei ole mikään "Harakka" (ottaisin mielelläni!) vaan joku niiiin ruma...
Nyt haluaisinkin kysyä että mitä mieltä olette jos kohtaatte jonkun ihmisen jolla on naurettavan ruma ja "nolo" sukunimi? Miten se vaikuttaa mielikuvaan ihmisestä?
Kommentit (23)
Toivottavasti sukunimesi ei ole Finni, sen vaihtaisin heti!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:59"]Asiakaspalvelutilanteissa tulee monesti törmättyä ihmeellisiin sukunimiin, mutta voihan sen vaihtaa jos noin paljon häiritsee :)
Kerran törmäsin tyyppiin, jonka sukunimi oli Lerssi. Varmaan tosi mukavaa.
[/quote]
Hei mäki tiedän Lerssejä. Ja on koko perhe ihan mulkkuja :D Täällä ei kyl kannata nimiä mainita vaikka itselläkin olis tiedossa vaikka mitä herkkunimiä.
Tässäkin kyllä hyvä esimerkki kun huomaa miten ilkeitä ihmiset sisimmissään voivat olla. Mällinen, Hintikka ja Sikiö? Minun korvaani ne ovat ihan samanlaisia sukunimiä kuin vaikkapa Puska, Virtanen tai Tolppanen.