Lopetin kaiken yimääräisen kuluttamisen kuten vaikkapa palveluiden ostamisen
Hinnat sen kun vain nousee. Suosittelen muillekkin samaa. Nyt kannattaa säästää rahat pahan päivän varalle ja lopettaa kaikki turha kuluttaminen. Pärjäämme mainiosti ilman ravintoloita, elokuvateattereita, kampaajia jne.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ylimäärinen jäi ja poljen pyörällä töihin 25 km suuntaansa.
Kesäksi kuntoon!Hirveä aikahäviö. Ainakin 1/2 tuntia menee enemmän aikaa per suunta JOKA PÄIVÄ.
Joudut käymään myös suihkussa, ellet osta sähköpyörää, ja sateella homma on joka tapauksessa ihan paskaa.
Heeei,ilo pintaan nyt vaikka syän märkänis! Kukaan sokerista oo 😄
Vierailija kirjoitti:
Hienoa ap, näin saamme suomeen vuosisadan laman!
Suomessa oli jo valmiiksi vuosisadan lama kun korona iski.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole rahaa niin ei ole. Juu, ei ole lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään lopetin kaikki lehtitilaukset.
Lehdet on täysin turhakkeita.
Itse peruin juuri kaskon kahdesta ajoneuvosta (toisessa jatketaan osakaskolla, toisessa vain liikennevakuutuksella), matkavakuutuksen ja tapaturmavakuutuksen.
Erosin myös aiemmin vuonna ammattiliitosta ja jatkoin vain kassassa. Säästöjä noin 600e/v ja ne käytän bensaan ja kahviin.
Vierailija kirjoitti:
En ala lainarahalla toisten yrityksiä tukemaan.
Kun ei ole rahaa roikkua esimerkiksi kahviloissa, niin sitten ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä köyhät? En ole tinkinyt vielä mistään.
Varaan option terveyttäsi koskien.
Vierailija kirjoitti:
Mä menen kyllä edelleen ravintolaan. Se saa riittää, kun matkusteluun ei ole varaa.
Minä taas aion matkustaa johonkin, mutta en käy ravintoloissa.
Ihan kaikenlaisten palveluiden ostaminen on jäänyt jo useampi vuosi sitten kun jouduin määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei ole vara edes mennä edes gynelle, silmälääkäriin eikä hammaslääkäriin, kaikkia näitä kaipaisi aika pikaisesti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ylimäärinen jäi ja poljen pyörällä töihin 25 km suuntaansa.
Kesäksi kuntoon!Hirveä aikahäviö. Ainakin 1/2 tuntia menee enemmän aikaa per suunta JOKA PÄIVÄ.
Joudut käymään myös suihkussa, ellet osta sähköpyörää, ja sateella homma on joka tapauksessa ihan paskaa.
Tehokkaampaa ajankäyttöä tuo on kuin ajaa autolla töihin ja töiden jälkeen salille.
Minä myös lopetin ostamisen. En osta mitään, käyn vain töissä, syön ja nukun. En osta edes kirpparilta.
Tulee vielä vaikeat ajat. Pula-aika tulee, vaatteista, ruoasta, kaikesta tulee pula.
Olen säästänyt jo kauan vanhat ehjät vaatteet tätä varten. Ilmasto kylmenee, varautukaa!
No nyt on ymmärretty kuinka talous toimii :D
Vierailija kirjoitti:
Minä myös lopetin ostamisen. En osta mitään, käyn vain töissä, syön ja nukun. En osta edes kirpparilta.
Tulee vielä vaikeat ajat. Pula-aika tulee, vaatteista, ruoasta, kaikesta tulee pula.
Olen säästänyt jo kauan vanhat ehjät vaatteet tätä varten. Ilmasto kylmenee, varautukaa!
Ilmasto kylmenee, korona nostaa kuolleet hengistä ja ukraina alotti sodan xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto kylmenee, korona nostaa kuolleet hengistä ja ukraina alotti sodan xD
Korjaan sen verran että Suomen talvi kylmenee. Kesä kuumenee. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa...
Ruuassa voi säästää jokainen joka päivä.
Jos syöt soijaa, siten että sika syö ensin rehuna, vaaditaan moninkertaiset määrät lannoitteita, peltoa jne verrattuna siihen, että söisit itse sen soijan.
Johtuiko 1990-luvunkin lama sinun mielestäsi siitä, että suomalaiset vapaaehtoisesti päättivät lopettaa ylimääräisen kuluttamisen?