Jotkut kutovat erilaisia asusteita sairaalapotilaille. Mitä mieltä?
Minä en ottaisi vastaan. Mielestäni tuollainen on makaaberia. Toiset ovat vakavasti sairaita ja jotkut kutovat asusteita ja kertoilevat niistä somessa. Jos haluaa asusteen, sen voi ostaa kaupasta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Keskosten ja yleensäkin vauvojen villasukat ja torkkupeitot ymmärrän. Mitä muita sairaala-asusteita on?
Syöpäosastolle viedään pipoja, tämä on mielestäni erityisen makaaberia. Ja vanhustenosastoille hartiahuiveja yms. ap
Vierailija kirjoitti:
Keskosten ja yleensäkin vauvojen villasukat ja torkkupeitot ymmärrän. Mitä muita sairaala-asusteita on?
Jossain ulkomaisessa käsityölehdessä virkattiin/neulottiin satuhahmoaiheisia peruukkeja syöpäsairaille lapsille. Uskon, että sellainen voi hyvinkin ilahduttaa lapsia, ja silloin jonkun randomin mielipide asiasta on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain ulkomaisessa käsityölehdessä virkattiin/neulottiin satuhahmoaiheisia peruukkeja syöpäsairaille lapsille. Uskon, että sellainen voi hyvinkin ilahduttaa lapsia, ja silloin jonkun randomin mielipide asiasta on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Miten peruukki voi olla satuhahmoaiheinen? Ja eiköhän lapsi halua itse valita peruukkinsa peruukkiliikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäosastolle viedään pipoja, tämä on mielestäni erityisen makaaberia. Ja vanhustenosastoille hartiahuiveja yms. ap
Lukeeko siinä pipossa "syöpä" vai mitä pahaa siinä on mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten peruukki voi olla satuhahmoaiheinen? Ja eiköhän lapsi halua itse valita peruukkinsa peruukkiliikkeestä.
Myös syöpää sairastavat lapset leikkivät! Ne oikeat peruukit haetaan sitten peruukkiliikkeestä.
Mitä "makaaberia" on hartiahuivissa ?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne synnäriltä saatavat vauvojen villasukat ja pipot on täysin turhia, sillä niitä tulee muutenkin esim. sukulaisten neulomina, seurakunnalta ristiäislahjaksi ym… Live- ja nettikirpparit pursuavat pikkuvauvojen villa-asusteita, joista varmaan suurin osa päätyy hyvin lyhyen käyttöajan tai jopa ihan käyttämättöminä roskiin. Meillä ainakin kaksilapsisena perheenä kertyi pieniä villasukkia ja tumppuja tolkuttomasti vaikka yhtiäkään itse hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli virkattu, joten selkeästi oikeat peruukit ovat asia erikseen. Noiden on tarkoitus tuoda iloa lapselle eikä näyttää oikeilta hiuksilta.
Löysinkin sen netistä. Tuolla on esimerkiksi punaiset pitkät Arielin hiukset, Jack Sparrow'n hiukset ja Minni Hiiren korvat. Noihan on tosi upeita ja kelpaisi varmaan terveillekin lapsille fantasialeikkeihin.
http://themagicyarnproject.com/princessandpals/
Volunteers send us handmade crocheted beanies which we then stye to resemble a variety of princesses, pirates, superheroes, and other beloved characters.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko siinä pipossa "syöpä" vai mitä pahaa siinä on mielestäsi?
Vaikea sanoa mitä itse ajattelisi siinä kohtaa, jos oikeasti olisi syöpäsairaana onkologisella... ehkä siinä kohtaa kaikki pienetkin piristykset lämmittävät mieltä.
Kuitenkin näin terveenä olen sitä mieltä, että usein nämä sytomyssyt ovat niitä naurettavia mansikka- ja antennipipoja, joita ei valtaosa koe osaksi omaa pukeutumistyyliään. Jos siis pipot olisivat jotenkin trendikkäitä ja oikeasti kivan näköisiä, niin niitä voisi pitää mielellään. Ei mitään virkattuja hippilakkeja eikä rullalierisiä lärpäkkeitä. "Teknisistä" vaatimuksista en osaa sanoa mitään, jos joku materiaali ratkaisee tms.
Eikö sulla tosiaan ole muuta ajateltavaa? Oikeinko todella pahoitat mielesi siitä, että joku lahjoittaa pipon syöpäsairaalle? Kai tämä on provo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne synnäriltä saatavat vauvojen villasukat ja pipot on täysin turhia, sillä niitä tulee muutenkin esim. sukulaisten neulomina, seurakunnalta ristiäislahjaksi ym… Live- ja nettikirpparit pursuavat pikkuvauvojen villa-asusteita, joista varmaan suurin osa päätyy hyvin lyhyen käyttöajan tai jopa ihan käyttämättöminä roskiin. Meillä ainakin kaksilapsisena perheenä kertyi pieniä villasukkia ja tumppuja tolkuttomasti vaikka yhtiäkään itse hankittu.
Ei niitä ole pakko ottaa. Ja kaikilla ei ole neulovia sukulaisia.
Kuka lapsi haluaa muistoja jostain syöpähoidoista?! Herätys todellisuuteen.
No joku yksinäinen tai vähävarainen voi hyvinkin ilahtua, jos joku muistaa häntä edes jotenkin.
Ei kaikilla ole läheisiä tms.
Pitäsköhän APn ottaa selkoa mitä makaaberi tarkoittaa..
Aivan upeeta, että toiset jaksaa ja haluaa neuloa.
Just eläinlääkäriasemat myös kyselivät "anestesiasukkien" perään. Eli siis nukutettujen eläinten tassut viilenevät usein nukutuksessa ja sitä pyrittäisiin estämään noilla pienillä villasukilla sitten.
Vierailija kirjoitti:
Herätys itsellesi vaan, jos kuvittelet että siellä osastolla joku aseella uhaten näitä päähän pakottaa. Moni kuitenkin ihan mielellään ottaa vaikka pipon päähänsä. Kaikki eivät ole yhtä omituisia kuin sinä.
Mistä kaupasta voin käydä ostamassa keskosten asusteita? Kerro ihmeessä, laita linkkiä! - kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No sen on tarkoitus piristää SILLÄ hetkellä, kun pienikin piristys tuo iloa.
Ei sitä ole pakko säilyttää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse en saanut esikoiselle yhden yhtä myssyä tai sukkaa, ellei äitiyspakkausta lasketa. Ja minulla jopa on vähän sukua ja jokunen kaveri.