Voiko hautajaisiin menna capreilla?
Pituus 10cm polvesta alaspäin. Ns. parempaa kangasta.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:11"]Mitä hittoa, eikö täällä vastaajat ole ollenkaan lukenut aloitusta? Ap EI ollut menossa hautajaisiin caprilegginsseissä eikä "verkkareihin verrattavissa" rennoissa kesähousuissa, vaan juhlavaa kangasta olevissa mustissa housuissa, joissa on vajaamittaiset lahkeet. Voisiko joku selittää, millä tavalla ne on epäsopivammat kuin esim puolihame??? [/quote] Etiketti.
[/quote]
Puolihameen kanssa näytetään paljon enemmän paljasta pintaa kuin ap:n caprien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:11"]Mitä hittoa, eikö täällä vastaajat ole ollenkaan lukenut aloitusta? Ap EI ollut menossa hautajaisiin caprilegginsseissä eikä "verkkareihin verrattavissa" rennoissa kesähousuissa, vaan juhlavaa kangasta olevissa mustissa housuissa, joissa on vajaamittaiset lahkeet. Voisiko joku selittää, millä tavalla ne on epäsopivammat kuin esim puolihame??? [/quote] Etiketti.
[/quote]
Puolihameen kanssa näytetään paljon enemmän paljasta pintaa kuin ap:n caprien kanssa.
[/quote]
Toistan että edelleen se etiketti. Ja hameen kanssa käytetään hautajaisissa sukkahousuja
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:57"]
Pituuttakin on sen verran, että mustat polvisukatkin peittävät paljaat jalat. Ihana nauraa tälle ketjulle. Pääasia, että päästään haukkumaan. Tuliko mieleen, että minä olen lähiomainen,kaikkein läheisin. Haukuttiin, etten kunnioita läheisiä. Jatkakaa rähisemistä, AP menee vaatekaapille.
[/quote]
Jos olet jo päättänyt mennä capreissa hautajaisiin,mitäs täältä kyselet mielipiteitä,jotka kuitenkin kuittaat "rähisemiseksi". Ei sillä ole merkitystä kuinka läheinen olit vainajan kanssa,vaan sillä että hautajaissisa yleensä kunnioitetaan muita läsnäolevia surevia ihmisiä pukeutumalla tilaisuuteen sopivasti.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:11"]
Mitä hittoa, eikö täällä vastaajat ole ollenkaan lukenut aloitusta? Ap EI ollut menossa hautajaisiin caprilegginsseissä eikä "verkkareihin verrattavissa" rennoissa kesähousuissa, vaan juhlavaa kangasta olevissa mustissa housuissa, joissa on vajaamittaiset lahkeet. Voisiko joku selittää, millä tavalla ne on epäsopivammat kuin esim puolihame???
[/quote]
Yleensä hameen kanssa käytetään tai ainakin pitäisi käyttää sukkahousuja.Kirkossa ei ole sopivaa olla edes olkapäät paljaana,tuskinpa säärien esittely on sen suotavampaa.Toisekseen caprit mielletään vapaa-ajan vaatteeksi,vaikka olisivat mitä materiaalia hyvänsä.Suorat housut tai hame/mekko on juhla-asu.Aikaisemmin joku mainitsi tätinsä puutarhahautajaiset.Jos vainaja ITSE on eläessään toivonut jotain normeista poikkevaa voi pukeutua toiveiden mukaan,muuten noudatetaan perinteitä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:11"]
Mitä hittoa, eikö täällä vastaajat ole ollenkaan lukenut aloitusta? Ap EI ollut menossa hautajaisiin caprilegginsseissä eikä "verkkareihin verrattavissa" rennoissa kesähousuissa, vaan juhlavaa kangasta olevissa mustissa housuissa, joissa on vajaamittaiset lahkeet. Voisiko joku selittää, millä tavalla ne on epäsopivammat kuin esim puolihame???
[/quote]
Yleensä hameen kanssa käytetään tai ainakin pitäisi käyttää sukkahousuja.Kirkossa ei ole sopivaa olla edes olkapäät paljaana,tuskinpa säärien esittely on sen suotavampaa.Toisekseen caprit mielletään vapaa-ajan vaatteeksi,vaikka olisivat mitä materiaalia hyvänsä.Suorat housut tai hame/mekko on juhla-asu.Aikaisemmin joku mainitsi tätinsä puutarhahautajaiset.Jos vainaja ITSE on eläessään toivonut jotain normeista poikkevaa voi pukeutua toiveiden mukaan,muuten noudatetaan perinteitä.
[/quote]
Niin siis kyllä juhlavien caprienkin kanssa käytetään yhtä lailla sukkia tai sukkahousuja, kuten ap:kin mainitsi. Ei mielestäni mitään eroa hameeseen. Ja minä en ainakaan miellä tuollaisia capreja vapaa-ajan vaatteeksi, joten äläpä yleistä.
Olin viime vuonna tätini hautajaisissa. Vainajan miniällä oli mustat farkut ja jotkut tossukat jalassa, voi hyvää päivää. Hame tai suorat housut pitää olla. Minutkin on kasvatettu siihen, että hautajaisvaatteet pitää olla kaapissa valmiina. Vanhanaikainen saatan olla, mutta vanha en vielä!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:31"]No jos mitään muuta ei ole, niin kai mustat caprit ja mustat sukkikset jotenkin menettelevät. Vähän minusta sama juttu kuin musta minihame, ei sekään mikään hautajaisasu ole.
[/quote]
Pinkit Crocsit vielä jalkaan, niin ollaan asian ytimessä. Silleen oikeasti...., et ole tosissasi? Sukkahousut ja caprit, huh huh. Pitääkö korostaa junttisuuttaan tuollaisella asusteella?
Ihmisethän saa pukeutua miten haluaa mutta kyllä siinä moni paljastaa tyhmyytensä kun esim.hautajaisiin tullaan missä resuissa sattuu.
Itse katson aina että lapsilla ja itsellä tietysti, on asialliset vaatteet ko.tilaisuuteen. Mies laittaa puvun.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:38"]Olin viime vuonna hautajaisissa, jossa vieraina teininuoria, jotka olivat pukeutuneet vesirajamekkoihin/hameisiin ja vahvoihin meikkeihin. Näyttivät yökerhoon menossa olevilta bilettäjiltä.
Okei, nuoria olivat ja homma on vielä vähän hakusessa, mutta vanhemmat voisivat kyllä vähän neuvoa pilttejään.
Alkuperäiseen kysymykseen: Ei voi laittaa capreja.
[/quote]
Eikö vanhemmat todellakaan ohjeista jälkikasvuaan jos hautajaisiin voidaan noin pukeutua? Itse äitinä häpeäisin silmät päästäni jos jompikumpi lapsistani olisi hautajaisissa ts.muualla kuin yökerhossa tuollaisessa asussa. Yökerhonkin kanssa vähän epäilyttävää mutta siihen en voisi puuttua.
No mun hautajaisiin voisit tulla vaikka alasti, mitäs se mua enään kiinnostaa? Aivan naurettavia muutenkin kaikki nämä hautajaisiin liittyvät pakolliset tavat.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 20:30"]
No mun hautajaisiin voisit tulla vaikka alasti, mitäs se mua enään kiinnostaa? Aivan naurettavia muutenkin kaikki nämä hautajaisiin liittyvät pakolliset tavat.
[/quote]
Ei hautajaisia sen vainajan takia järjestetäkään vaan omaisten. Erilaiset siirtymäriitit ovat ihmisille psyykkisesti tärkeitä ja hautajaiset ovat monelle yksi tärkeä osa surutyötä - ne tekevät kuolemasta konkreettisen, todellisen asian. Lisäksi hautajaisissa voi toisaalta purkaa suruaan ja saada tukea ja myötätuntoa ja toisaalta kääntää vähitellen katse valoisampiin asioihin, esimerkiksi mukaviin muistoihin vainajasta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 20:30"]No mun hautajaisiin voisit tulla vaikka alasti, mitäs se mua enään kiinnostaa? Aivan naurettavia muutenkin kaikki nämä hautajaisiin liittyvät pakolliset tavat.
[/quote]
Sä olit varmaan se joka keväällä seisoi arkun äärellä farkuissa ja nahkatakissa, äitisi ollessa farkuissa ja neuleessa. En tiedä mitä sukua olitte vainajalle, toivoin ettei läheistä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 20:30"]
[/quote]
Vaikka sinua vainajana ei kiinnosta,surevia omaisia saattaa kiinnostaa.Hautajaisiin mennään katsos kunnioittamaan paitsi juhlakalua,myös hänen läheisiään.Eli ei paljasta pintaa,kirkkaita värejä tai liian rentoja vaatteita.Eivät etiketti ja perinteet ole mitään "pakollisia" tapoja,vaan muiden ihmisten huomioon ottamista.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:31"]No jos mitään muuta ei ole, niin kai mustat caprit ja mustat sukkikset jotenkin menettelevät. Vähän minusta sama juttu kuin musta minihame, ei sekään mikään hautajaisasu ole. [/quote] Pinkit Crocsit vielä jalkaan, niin ollaan asian ytimessä. Silleen oikeasti...., et ole tosissasi? Sukkahousut ja caprit, huh huh. Pitääkö korostaa junttisuuttaan tuollaisella asusteella?
[/quote]
Kai sen sukkahousut ja caprit yhdistelmän tarkoitus oli,ettei asu ole niin paljastava?Käyttäväthän jotkut lyhyiden sortsienkin kanssa sukkahousuja tai legginsejä.Mut joo,ei mitään ihme virityksiä hautajaisiin,lainaa vaikka joltain tutulta säädylliset vaatteet jos ei ole varaa/halua ostaa uusia.
Hitto kun en pysty/osaa liittää linkkia puhelimella.
Mutta ilman muuta voi mennä ja menisin. 50's tyyliset nätit mustat jämäkät noin pohkeen alle ylettyvät caprit ja mustat nätit ballerinat. Joko musta paita + nätti musta villatakki tai musta silkkinen paita.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:29"]Hitto kun en pysty/osaa liittää linkkia puhelimella.
Mutta ilman muuta voi mennä ja menisin. 50's tyyliset nätit mustat jämäkät noin pohkeen alle ylettyvät caprit ja mustat nätit ballerinat. Joko musta paita + nätti musta villatakki tai musta silkkinen paita.
[/quote]
Hyvä idea ihan pilalla koska hautajaisiin ei mennä paljain säärin ellet ole pikkulapsi ja on kesä. Caprit ja sukkahousut taas typerät. Muuten todella hyvännäköinen asu.
Ap, lämmin osanottoni.
Kun itse olin hautajaisissa lähin omainen, stressasin vaatteista niin että lähes tuplasin normaalin vaatebudjettini. Ajatukseni oli, ettei asussa olisi mitään negatiivisesti huomiota herättävää, koska kiinnitän joka tapauksessa kaikkien huomion. Lisäksi halusin hyvin istuvan mekon, jota ei tarvitse ajatella ja kengät, joilla osaan takuuvarmasti kävellä hyvin sen lisäksi että ovat juhlavat ja kauniit. Hautajaispäivä järjestelyineen ja emännöinteineen on itsessään niin vaativa, että halusin asun olevan takuuvarman huolivapaa.
Ei voi, miksei samantien verskat? Ihan kauheaa, että jonku tarvitsee tuollaista edes kysyä..
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:09"]Laitapa myös napapaita. Yhtä ääliömäistä kuin liittää suruadresssiin myös perheen koiran nimi!
[/quote]
Perheen koiran nimen voi hyvin liittää, jos ollut vainajalle erityisen rakas. Tosin en ole sellaiseen törmännyt... enkä hoksannut laittaa edes edesmenneen emännän korttiin perheen ihmisten lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:11"]Mitä hittoa, eikö täällä vastaajat ole ollenkaan lukenut aloitusta? Ap EI ollut menossa hautajaisiin caprilegginsseissä eikä "verkkareihin verrattavissa" rennoissa kesähousuissa, vaan juhlavaa kangasta olevissa mustissa housuissa, joissa on vajaamittaiset lahkeet. Voisiko joku selittää, millä tavalla ne on epäsopivammat kuin esim puolihame???
[/quote]
Etiketti.