Jokaisella pitäisi olla kotonaan 72 tunnin kotivara
Miksi ei voida sanoa että kolmen vuorokauden? Turhaa hienostelua ja pitää päässälaskutaidottomana etsiä taskulaskin että saa selvää mitä tarkoitetaan.
Siis: "Jokaisella pitäisi olla kotonaan kolmen vuorokauden kotivara"
Kommentit (116)
WHAT? Mikä ihmeen 72 kotivara? 72 tuntia perjää ihan vedellä ja sen verran että on jotain pureskeltavaa, jokaisella on kotona. Täyttä pelleilyä.
Mulla ei mitään hätä varaa kotona ole.Ei mitään jodi tabujakaan. Jos vaaditaan hätä varat kotiin ,on syytä niitä jakaa köyhille ja heti!
Vierailija kirjoitti:
Niin entä 73. tunti ja muut
Hyvä kysymys. Olen miettinyt itsekin asiaa. Missään ei anneta ohjeita sen varalle, että koittaa se 73. tunti mutta kriisi on yhä päällä.
Vierailija kirjoitti:
WHAT? Mikä ihmeen 72 kotivara? 72 tuntia perjää ihan vedellä ja sen verran että on jotain pureskeltavaa, jokaisella on kotona. Täyttä pelleilyä.
Et tule pärjäämään vedellä koska oletuksena on että vesi ja sähköt on poikki.
Jossain sanottiin että pitää olla viikon kotivara.
Mulla on ollut kunnon kotivara siitä asti, kun sain lapsen. Kotivarani riittää helposti useaksi viikoksi.
Hysteerisillä tädeillä on ollut kaapit täynnä säilykkeitä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Hysteerisillä tädeillä on ollut kaapit täynnä säilykkeitä jo vuosia.
Tämä! Moni paranoidi mummo alkoi kerätä kotivaraa kun Trump valittiin.
Koska eivät uskalla sanoa: vähintään kolmen viikon tarpeet. Saati kolmen kuukauden, tai kokonaisen vuoden tarpeet.
Se 72 tuntia on tyypillinen amerikkalainen ilmaisu. Suomessa voi ja pitää sanoa reilusti kolme vuorokautta.
olen hankkinut valkosipulilla maustettua kuivattua makkaraa kotivaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Se pelkän veden saatavuus voi joskus olla kyseenalaista.
Totta kyllä, että jos sitä on, niin yleensä pärjää. Minulla ainakin on vararengasta vyötäröllä pidemmäksikin aikaa kuin 72 tuntia.
Joo, mennään samantien tonnikalapurkki- ja vessapaperipakettimuurien taakse taas odottelemaan, että jotain hirveyksiä tapahtuu. Maailma ympärillä tuhoutuu mutta jeah, onneksi on isot varastot tonnikalaa ja vessapaperia! Että ottaa aivoon ihmisten typeryys.
Kolmen päivän kotivara kuivaa makaronia, tomaattimurskaa, vehnäjauhoja, hernekeittoa ja vettä.
Miksi tää marttojen kehittämä höpöhöpölistaus vedetään aina framille kun maailmalla tapahtuu jotain?
Sen ensimmäisen viikon kärvistelee vaikka lätäkkövedellä, useammankin viikon selviytyy kokonaan ravinnotta jos vain vettä riittää. Tuo ympäripyöreä ohje makaroneista ja tomaattimurskasta ohjaa porukan siihen, että ostetaan muutama tölkki muttia ja jalostajaa+tarjouksesta 10 pussia sarvimakaronia eurolla ja survotaan ne kaapin perälle siinä toivossa ettei niitä tarvi ikinä käyttää.
Parempi ohje olisi, että kotona olisi hyvä olla aina vähintään viikon edestä ruokaa ja päivittäistavaroita+lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä saa ostettua kaupasta.
Lääkkeitä, mehua, vettä, säilykkeitä, taskulamppu, tulitikkuja, vessapaperia aina kotona. Voisin olla vaikka kaksi viikkoa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pelkän veden saatavuus voi joskus olla kyseenalaista.
Totta kyllä, että jos sitä on, niin yleensä pärjää. Minulla ainakin on vararengasta vyötäröllä pidemmäksikin aikaa kuin 72 tuntia.
Suomessa on niin hyvät pohjavesivarannot, että vettä kyllä riittää. Älä ole hysteerinen.
Kolme vuorokautta selviää syömättä ja juomatta, joten sellainen hätävara löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä tee spagetilla, riisillä, nuudeleilla mitään. Näitä mainittu hätävara-listoissa. Perunasta en tiedä.
Niin entä 73. tunti ja muut