Mikä olisi rento työ? Nykyinen työ taloushallinnossa vie mut ennenaikaiseen hautaan.
Tahti on aivan älytön ja kun kuitenkin on vastuu mm. ihmisten palkoista, on työt tehtävä vaikka ei jaksaisi. Veroilmoitukset ja muut ei voi myöhästyä ja jos joku maksatus on myöhässä, saa heti selvitellä miksi. Teen kaikkea kirjanpidosta palkanlaskentaan, reskontrat ja tilipäätöksiä.
Kommentit (9)
Lääkärihommat on rentoja; palkka hyvä ja työmäärä pieni, olen tyytyväinen.
Taloushallinnon työ jossain paremmin resurssoidussa paikassa tai kapeammalla tehtävänkuvalla?
Vierailija kirjoitti:
Lääkärihommat on rentoja; palkka hyvä ja työmäärä pieni, olen tyytyväinen.
Tuohan on tiedetty, plussana vielä, että virheet haudataan.
Vierailija kirjoitti:
Taloushallinnon työ jossain paremmin resurssoidussa paikassa tai kapeammalla tehtävänkuvalla?
Taloushallinnossa on valtava työvoimapula tällä hetkellä joten luulen että tahti on kova missä vain.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen laskuttaja ja mun työ on ollut aika rentoa. Tosin pomo ei edes tiennyt mitä kaikkea laskutan, joten se ehkä selittää. En ollut myöskään innostunut kysymään lisää töitä. Saa sitten nähdä saanko enemmän hommia kun palaan äitiyslomalta.
Ei taida rentoa työtä tänä päivänä löytyä miltään alalta. Kaikkialla on kiristetty resurssit niin tiukille että henkinen pahoinvointi on taattu.
Koulunkäyntiavustaja. Ainakin se työ missä itse olin, oli hellpointa työtä mitä esim hoitoalalta löytyy. Erityiskoulunkäynninavustaja. Harmi,että musta ei pidetty,näytin vissiin liian selvästi sen että työ oli helppoa työtä kun olisi pitänyt vaikertaa .
Itse pääsin onnenkantamoisena yhteen hyvään pienehköön firmaan sihteeriksi.
Ihan uskomattoman leppoisa työ. Tai no, joskus on kiirepäiviä ja joutuu jäämäån ylitöihinkin, mutta yli puolet päivistä sellaisia, että ehdin vaikka surffailemaan netissä tai voin istua kahvitauolla tunnin, kenenkään kyttäämättä, ja höpistä niitä näitä työkavereiden kanssa.
Ja olen ihan taivaassa. Edellisessä työssä oli jatkuva kiire ja paineentunne, itketti aina töihinmennessä ja sunnuntaisin.
Osaan siis todella arvostaa tätä nykyistä työpaikkaani. Toivottavasti saan jatkaa mahdollisimman pitkään.
Uskomaton tunne, kun töihin menee mielellään!
Muakin kiinnostais. Olen toki välillä kuullut, että joku pitää työstään syystä x, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään luonnehtivan työtään rennoksi. Itsellä niin ikään omien asiantuntijatöiden johdosta sellainen olo, että ennenaikainen hauta kutsuu.