Kun mies masentuu ? Onko kokemusta ?
Olllaan oltu yhdesä jo lähes 15 - v , lapsia 2 ( 7 - ja 4 - v ) .
Miehelleä nk . vaikea lapsuus alkkis äidin takia.
Reilu vuos sitte mulla tuli " mitta täyteen " nk . huonommuden tarvetta , jota mies edellämainitun takia poti . Parisuhde ei voinu hyvin jne...Hakeuduttiin " hoitoon " . Auttoi - parisuhteessa kaikki suht ok , mutta mies masentunut .
Mies hoitoon ( terapiat , lääkitys ) . Kaikki meni hyvin ja tulosta saatiin kunnes hoitava lääkäri vaihtui...Kukaan ei kontroilloinut lääkkeiden käyttöä eikä edistymistä tms. Kynnys asiointiin lääkärillä kasvoi - ymmärrettävää !
Niinpä itse hyvinvoivana mies " katsoi parhaammaksi " lopettaa omatoimisesti lääkityksen... Voi vaan kuvitella millä seurauksin ! Palattiin lähtökohtaan...
Sain onneksi keskusteltua asiasta eri ihmistan ( kavereiden ) kanssa eikä pää haljennut ! Tältä pohjalta omat katsantokannat ja ymmärrys kasvoivat ( muttei liikaa ) ja sain keskusteltua RAKENTAVASTI mieheni kanssa. Hän onneksi ymmärsi tilanteen ja aloitti lääkkeet uudellen ja kävi lääkärin kontrollissa .
Niin - näin se ehkä vaan menee meidän perheessä hamaan tulevaisuuteen asti . Asiaan on sopeuduttava ja lääkkeiden kanssa elettävä ( ihan normaalia elämään silloin ) .
Voimia kaikille vastaavassa tilanteessa oleville !
P .S Mies on normaaleissa töissä ....
Mä en jaksais ...