Työttömän, tt-tuella elävän lapsen harrastukset
Harrastuksena ratsastus. On uutta pyörää, merkkireppua ym. Miten mahdollista? Itselläni työssäkäyvällä ei varaa noin kalliisiin harrastuksiin.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:56"]
Reiluinta olisi maksaa kaikki tuet vain tulojen, ei varallisuuden mukaan. Loppuisi kaikki lakimiehen kanssa omaisuudesta häsläämo Inen, mitä vanhenevat joutuvat tekemään. Perustulo ratkaisisi tämänkin ongelman.
[/quote]
Miten teet eron ns. varallisuuden ja ns. tulon kesken?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:43"]
Mistä tiedät, että saa toimeentulotukea? Tästä harvoin toisille puhutaan ja jos on sinulle asiasta avautunut, todella törkeää sitten selän takana pohtia ja miettiä saako sossusta harrastusrahaa (sillä sehän tässä on pointtina)
Minä olen ollut jonkun aikaa työttömänä, mutta saanut ansiosidonnaista päivärahaa, joka ei sekään mikään huima ole ja kaksi lasta harrastaa ratsastusta. Nyt saamme myös toimeentulotukea, koska jäin äitiyslomalle ja tuloni näin pieneni ja mieheni on opiskelija. Tt-tuki on kuitenkin vai murto-osa perheemme tuloista koska mieheni on aikuisopiskelijana ja saa siihen soviteltua päivärahaa.
En ole pyytänyt harrastuksiin rahaa ja olenkin siinä uskossa, ettei sitä ihan kaikki saa vaan täytyy olla lastensuojelun asiakas tms. Olihan se taas aika kallis maksaa vajaa 500e lasten harrastuksesta, mutta minulle on tärkeää, että lapset voivat toteuttaa itseään ja unelmiaan. (ja tätähän voi siis tehdä ihan ilman mitään harrastustakin)
Meillä on myös uudet pyörät lapsilla, ihan itse kustannettu sekä kunnolliset vaatteet ja reput, alemyynneistä ostetut. Kun käyttää rahaa harkiten, eikä ole suuria ja isoja talolainoja, uutta autoa yms.niin kummasti pystyy panostamaan lapsiin kun sen vain tärkeäksi kokee
[/quote]
Ihanko itse kustannettu? Millä? Kelan tuilla? Ei vittu =D
[/quote]
Tukia ON varaa leikata!
Miksi joku kysyy, miten tehdä ero tulojen ja varallisuuden osalta? Kyllähän se helposti osataan tehdä jo nyt. (ohis)
Nykyään köyhän lapsi ei erotu. Ennen oli toisin ja kiusattiin köyhää paikatuissa vaatteissa.
Kyllä köyhälläkin pitäisi olla oikeus ilman tukien menetystä omistaa. Kannatan minäkin perustulomallia.