Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon voimakkaasta katkeruudesta?

Vierailija
11.03.2022 |

Siis sellaisesta että toivoo toiselle epäonnea ja pahaa? En katkeroidu helposti, mutta sitten kun se tapahtuu niin se on todella voimakasta ja anteeksiantamatonta. En koskaan katkeroidu kateellisuudesta toista kohtaan, että jos toisella on jotain mitä minulla ei, hän on parempi jossain tai luonteeltaan "parempi". Katkeroidun siitä, jos itse koen vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta tai mustamaalaamista. En pääse yli tästä tunteesta ja se tietysti häiritsee mielenrauhaani kun en osaa asettua asian yläpuolelle ja antaa olla, minusta tulee suorastaan kostonhimoinen. Neuvoja tai kärsiikö kukaan muu samasta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää jatkaa elämää ja hankkiutua eroon noista tyypeistä

Jättää taakse se entinen elämä

Vierailija
2/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää jatkaa elämää ja hankkiutua eroon noista tyypeistä

Jättää taakse se entinen elämä

Niin varmaan pitäis, tämä koskee kuitenkin ihmisiä/ihmistä työpaikalla ja työpaikkaa ei nii helposti alallani vaihdeta :( Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaan jossa on kovemmat kriteerit. Esim. lentokoneiden tai ydinvoimaloiden suunnittelussa harvemmin pärjäävät ne tyhjänlouskuttajat.

Vierailija
4/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee vain ajan kanssa ohi. Ekaksi pitää osata asettaa kys. ihminen ansaitsemalleen tasolle, hyväksyä että hän nyt vain on tollanen eikä itselleen mitään voi. Eikä hän ansaitse niin paljon aikaa ja huomiota, mitä nyt häneen käytät. Joskus auttaa kun puhut asiasta jonkun muun kanssa, kaverisi on saattanut huomata samat jutut ja saatte kumpikin vertaistukea

Vierailija
5/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda työpaikkaan jossa on kovemmat kriteerit. Esim. lentokoneiden tai ydinvoimaloiden suunnittelussa harvemmin pärjäävät ne tyhjänlouskuttajat.

Tietäisitpä vaan🤣 Täällä vasta mökittynyttä ja sisäänpäin kääntynyttä porukkaa onkin! Terkkuja E.joelta

Vierailija
6/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisitpä vaan🤣 Täällä vasta mökittynyttä ja sisäänpäin kääntynyttä porukkaa onkin! Terkkuja E.joelta

Eli eivät jaksa välittää toisten mustamaalaamisesta, mieluummin ovat omissa oloissaan.

Vierailija
7/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, katkeruuden tunteet on normaaleja ja niiden käsittely voi kestää pitkään, mutta niistä voi päästä eroon. Muista: mustamaalaaja on katkera ja siirtää omat negatiiviset tunteet johonkin sopivaan kohteeseen koska ei pysty itse käsittelemään niitä. Ja katkeruus, se on kuin joisit jonkun toisen kaatamaa myrkkyä. Sinun ei tarvitse ottaa muiden negatiivisuuttaa ja kantaa sitä. Älä anna arvoa näille ihmisille työpaikalla, ne ei ole minkään arvoisia sinulle. Pysy niiden yläpuolella ja keskity omaan hyvinvointiin.

Vierailija
8/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelet kunnon koston, ihan viimeisen päälle, ja toteutat. Aina ei tarvitse edes toteuttaa, kun aikaa on kulunut tarpeeksi ja tunteet väljähtyneet. Jos jotain laitonta meinaat, turvaa selustasi.

Vierailija
9/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisit ennemmin siihen miten pääset eroon huonosta itsetunnosta, joka johtaa katkeruuteen ja kateuteen. Olet liikaa käpertynyt itseesi. Koko maailma ei pyöri sinun ja sinun tunteidesi ympärillä. Tee jotain mukavaa ja harrasta niin saat muuta ajateltavaa kuin katkeruudessa vellominen. Se ei tee sinulle hyvää.

Vierailija
10/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin juuri sohvalla pohtimassa täysin samaa asiaa kun törmäsin tähän ketjuun. Minä olen tällasten tapausten takia päätynyt vaihtamaan työpaikkaa aiemmin ja nyt olen jälleen tilanteessa missä koen suurta epäoikeudenmukaisuutta itseäni kohtaan työpaikallani. Mieli tekee lähteä ovet paukkuen muualle, mutta haluaisin oppia käsittelemään näitä tunteita rakentavammin kuin ”karata” aina tilanteesta tiukan paikan tullen. Kavereiden kanssa puhuminenon auttanu kun on saanu tukea omalle näkökulmalleen. Ja se että vaikka kuinka ärsyttäis joku tyyppi niin koitan asettua sen pään sisään ja olla empaattinen, sillä voi olla omia haavoja mitkä saa sen provosoitumaan jostain mun käytöksestä ilman ”pätevää” syytä ja ikävä käytös voikin olla puolustusmekanismi häneltä millä ei ole mitää tekemistä minun kanssa. En osaa vastata paremmin, kamppailen näiden samojen ajatusten kanssa itsekin ja jään seuraamaan ketjua jos joku osais antaa hyvää näkökulmaa.