Kyllähän kasvissyöjä teettää työtä aika paljon
meillä on yksi tuttu pariskunta, joista toinen kasvissyöjä. Mökillä erityisesti ruoka on usein grillattua. Kun kysyn, että mitä voisin laittaa hänelle, kun muille tulee possun kylkiluita, karistsan kareita ja seuraavana päivänä lihi savustetaan. Ikinä en saa mitään järkevää vinkkiä mitä voisin laittaa. Itse en osaa ajatella mitä näiden tilalle. Voisin tehdä ja laittaa, mutta kun ei kerrota niin paha oppia ja osata mitään uutta. Jos grillaan sieniä juustotäytteellä, niin siihen se sitten jää. Mitä esim. silloin hänelle kun muut syövät savukalaa? Jos tosiaan tyytyy pelkkään salaattiin, niin ok, mutta tuntuu, että ei se ihan niinkään ole.
Kommentit (36)
No minua kyllä ärsyttää syödä pelkkiä kasviksia, tarvitsen myös proteiinia ruokavaliooni. Yleensä selvitän asian paikasta, mihin menen vierailemaan ja otan tarpeen vaatiessa omat eväät mukaan. Ja todellakin tiedän monta kasvissyöjää, jolle ei riitä pelkkä kesäkurpitsa ja peruna. Ja haluavat myös kylässä syödä hyvin.
T. Kasvissyöjä
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:25"]
meillä on yksi tuttu pariskunta, joista toinen kasvissyöjä. Mökillä erityisesti ruoka on usein grillattua. Kun kysyn, että mitä voisin laittaa hänelle, kun muille tulee possun kylkiluita, karistsan kareita ja seuraavana päivänä lihi savustetaan. Ikinä en saa mitään järkevää vinkkiä mitä voisin laittaa. Itse en osaa ajatella mitä näiden tilalle. Voisin tehdä ja laittaa, mutta kun ei kerrota niin paha oppia ja osata mitään uutta. Jos grillaan sieniä juustotäytteellä, niin siihen se sitten jää. Mitä esim. silloin hänelle kun muut syövät savukalaa? Jos tosiaan tyytyy pelkkään salaattiin, niin ok, mutta tuntuu, että ei se ihan niinkään ole.
[/quote]
Mä olen aina luullut että lihi sopii myös kasvissyöjille.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:54"]
No minua kyllä ärsyttää syödä pelkkiä kasviksia, tarvitsen myös proteiinia ruokavaliooni. Yleensä selvitän asian paikasta, mihin menen vierailemaan ja otan tarpeen vaatiessa omat eväät mukaan. Ja todellakin tiedän monta kasvissyöjää, jolle ei riitä pelkkä kesäkurpitsa ja peruna. Ja haluavat myös kylässä syödä hyvin. T. Kasvissyöjä
[/quote]
Istut mökillä valmiiseen pöytään ja odotat että sinun ruokavammaisuutesi perusteella odotat gourmeeta heinästä?
Osta ne soijanakkisi itse.
Mulle salaatti riittää hyvin. Ja voin kyllä syödä sen makkarankin.
Kalan tilalle ehdottomasti kylmäsavu-tofua! Löytyy samalta hyllyltä kuin muutkin tofut kaupasta (kysymällä löydät jos et muuten) eikä tarvitse erikseen enää maustaa.
Kasvissyöjät ovat trollin oloisia jos on yhtään aktiivinen ja näkee edes ihmisiä.
Entinen naisystäväni oli kasvissyöjä. Se toi mukanaan vaikka mitä ongelmia. Nyt olen vaimooni tyytyväinen, koska on kaikkiruokainen. Pidän ruoanlaitosta ja valmistan mielelläni hienojakin illallisia, joten on mukavaa, että ne kelpaavat rakkaimmalleni.
Eräänkin kerran ex-daamini heitti sämpylällä nuorta kioskin myyjää, kun oli vahingossa myynyt hänelle kinkkusämpylän josta otti vielä haukun pimeässä syysillassa. Ihan hullu muija. Mua heitti purkillisella kermaviilidippiä, koska olin niin päissäni etten saanut sanaa suustani. Olin vaan nuori vielä, ei siitä olisi tarvinnut niin paljon suuttua.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:54"]
No minua kyllä ärsyttää syödä pelkkiä kasviksia, tarvitsen myös proteiinia ruokavaliooni. Yleensä selvitän asian paikasta, mihin menen vierailemaan ja otan tarpeen vaatiessa omat eväät mukaan. Ja todellakin tiedän monta kasvissyöjää, jolle ei riitä pelkkä kesäkurpitsa ja peruna. Ja haluavat myös kylässä syödä hyvin. T. Kasvissyöjä
[/quote]
Istut mökillä valmiiseen pöytään ja odotat että sinun ruokavammaisuutesi perusteella odotat gourmeeta heinästä?
Osta ne soijanakkisi itse.
[/quote]
Taidat haluta vain provosoida. Mutta jos luet viestini tarkemmin, huomaat, että kirjoitin ottavani omat eväät tarpeen vaatiessa mukaan. :)
T. Kasvissyöjä
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:33"]
mitään synteettisiä pillereitä en todellakaan ala popsimaan.
[/quote]
Miten huolehdit D-vitamiinin tarpeestasi talvisin, jos et suostu mitään pilleriä popsimaan? Siis kai nyt hyvä ihminen edes tiesit, että näillä leveyspiireillä aurinkoa ei riitä tarpeeksi ympäri vuoden takaamaan riittävän D-vitamiinin saannin? :O
[/quote]
Mä en ole yhtenäkään talvena popsinut mitään saatanan pillereitä... Työntäkää ne vitamiinit ja "täydellinen terveellinen syöminen hanuriinne". Mä paistan tässä nyt oikein hyvät pihvit ja grillaan perunat ja vihannekset, jonka jälkeen nautiskelen viskiä ja sikaria kunnes alkaa sammuttamaan.
Minusta Saarioisen kasvispihvit on yllättävän hyviä. Kyllä niitä nyt poikkeustilanteissa (esim. itellä ollut mökkitilanteet) syö ihan mielellään jos ei jaksa kokata
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:45"]
Kasvisruoat nyt vaan maistuu niin yököttävältä muusilta aina. Liha on parasta!
[/quote]
T: tervetuloa syöpä
[/quote]
Me kuollaan kaikki joskus. Syöpään voi sairastua myös porkkananpurijat. Uskallatkohan sä edes elää :D
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:01"]
Entinen naisystäväni oli kasvissyöjä. Se toi mukanaan vaikka mitä ongelmia. Nyt olen vaimooni tyytyväinen, koska on kaikkiruokainen. Pidän ruoanlaitosta ja valmistan mielelläni hienojakin illallisia, joten on mukavaa, että ne kelpaavat rakkaimmalleni.
Eräänkin kerran ex-daamini heitti sämpylällä nuorta kioskin myyjää, kun oli vahingossa myynyt hänelle kinkkusämpylän josta otti vielä haukun pimeässä syysillassa. Ihan hullu muija. Mua heitti purkillisella kermaviilidippiä, koska olin niin päissäni etten saanut sanaa suustani. Olin vaan nuori vielä, ei siitä olisi tarvinnut niin paljon suuttua.
[/quote]
Sympatiani on sinun puolellasi. Näitä hormooniraivomuijia on tullut itsellänikin vastaan. Hyvä että olet löytänyt paremman itsellesi. t. m37
Kasvissyöjämuijien pillut maistuu aivan saatanallisen pahalta ja happamalta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:32"]
Kasvissyöjämuijien pillut maistuu aivan saatanallisen pahalta ja happamalta.
[/quote]
Totta muuten! Kokemusta löytyy.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:33"]
Kasvissyönti on niin kallista ja aikaavievää puuhaa kun ei ole supermarkettia metrin päässä, että en edes pystyisi vegaaniksi alkamaan. Ei riitä aika tai rahat kun kaikki pitäisi korvata kasvikunnan tuotteilla ja mitään synteettisiä pillereitä en todellakaan ala popsimaan.
[/quote]
Mun tytär on kasvissyöjä juuri sen vuoksi, että opiskelijabudjetilla ruokaan menee vähemmän rahaa kuin jos söisi lihaakin.
[/quote]
Tuleeko tyttäresi pyllystä ulos syötävän hyviä kasvispötkyjä?
Tässähän tulikin jo paljon hyviä ideoita.
Jos te grillaatte esim. Liha-kasvisvartaita, käy kasvissyöjille tismalleen samat vartaat paitsi ilman lihaa. Eli sienet, kesökurpitsat jne. Myös ananas sopii hyvin grilliin. Voit myös kysyä seuraavalla kerralla, että haluaisiko vieras soijanakkeja. Sillähän se selviää syökö vai ei.
Usein myös sovitaan, että vieraat tuovat osan grillattavista ihan selasyöperheissäkin. Voitte siis hyvin siirtyä myös nyyttäriperiaatteeseen.