miten pitää annoskoko pienenä?
Tulee yleensä nälkäisenä lapattua koko lautanen täyteen ja sitten oksettaa kun on ähky. Miten pysyä kohtuudessa?
Kommentit (25)
On tutkittu juttu, että vatsa on täynnä vasta kun lautanen on tyhjä. Itse olen laihtunut sillä, että vaihdoin vain ruokalautasen pienemmäksi, ja aina on vatsa tullut täyteen kun syön :D
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:06"]
On tutkittu juttu, että vatsa on täynnä vasta kun lautanen on tyhjä. Itse olen laihtunut sillä, että vaihdoin vain ruokalautasen pienemmäksi, ja aina on vatsa tullut täyteen kun syön :D
[/quote]
Linkki tutkimukseen. Vatsaa muuten ei kannata syödä täyteen, vain kylläiseksi asti. Kylläisyys ei riipu lautasen koosta, vaan siitä, mitä syö.
Kyllä pienempi lautanen on ehdoton. Lisäksi voit määritellä kylläisenä itsellesi sopivat määrät esim. Yksi peruna, yksi makkara, kolme ruokalusikkaa riisiä, 3 lihapullaa ja sitten käytät niitä määriä aina. Ei tarvitse joka kerta miettiä että ottaako yhden kaksi vai kolme perunaa. Olet syönyt tarpeeksi jos pystyt lähteä lenkille syömisen jälkeen etkö heittäydy sulattelemaan.
Itse syön aina pikkulautasesta, vakio on yksi pieni peruna, puoli lautasellista salaattia ja lihat.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:27"]Joo, kannattaa opetella ne välipalat. Juot vaikka vihersmoothieita (kiivi + ananas + pinaatti + kookosmaitojuoma on hyvää), jolloin ravintoaineet imeytyvät paremmin ja ehkä juomalla välipalat on helpompi saada alas kuin sitten konkreettisesti pureskelemalla. :) [/quote] Joo tämä ei auta mitään. Pelkän sokerin lappaminen pitkin päivää vain pahentaa huonoa oloa
[/quote]
Missä tuossa oli sokeria?? Hedelmien oma sokeri ei ole pahasta välipalassa. Ei smoothieen lisätä sokeria:)