Kuoleeko mansikoista pöpöt pakkasessa? Pitääkö pestä?
Hei!
Kannattaako torilta ostetut mansikat pestä, kun pakastamme ne? Ne varmasti lötkistyvät silloin, mutta lähteekö pöpöt pakastuksen myötä pois ilman pesemistä?
Kommentit (28)
Siis apua, näin moni pesee mansikat?? :D
Kyllä kuulkaa ihan evira suosittelee pesemään vedellä kaikki hedelmät, kasvikset ja marjat. Myös ne kotimaiset mansikat.
Bakteerit pääsääntöisesti kuolee mutta virukset kuten se paljon puhuttu hepatiitti eivät. Ei pesukaan niihin kyllä paljoa auta, jos on jotain puolalaisia niin ainoa vaihtoehto kiehauttaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:49"]
No tuossahan tuo 15/17 just kertoi, että kyllä ne puhdistuu ihan vain vedellä huuhtomalla :-D :-D
[/quote]
Taidat olla vähän heikkolahjainen.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:41"]Minä pesen kaikki marjat ennen syöntiä ja pakastusta. Kyllä minun tututkin huuhtelee mansikat ennen kuin syövät.
Mansikanpoimijoiden käsihygieniasta ei voi olla ihan varma, samoin paikat missä ne on säilytetty, esim. kerran näin kun puliveivari kuset housussa makasi siinä tiskissä kaupan edessä mihin mansikat levitetään ja siitä kaavitaan rasioihin.
Myöskin pellolla kulkee ja lentää yli eläimiä jotka saattavat paskaista päälle, etanat myös saattavat jättää kakkakiekuroita.
Siks huuhtelen. En pelkää pöpöjä mutta en vaan tykkää syödä ulostetta, edes pakastettuna.
[/quote]
Luuletko että bakteerit lähtee huuhtelemalla.
Ainoastaan pahentaa tilannetta
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:21"]
Kyllä kuulkaa ihan evira suosittelee pesemään vedellä kaikki hedelmät, kasvikset ja marjat. Myös ne kotimaiset mansikat.
[/quote]
No eiväthän nämä vajakit tällaista tajua tai voi hyväksyä. Eivät he tajua sitäkään, että listerian voi saada tuoreista kasviksistakin. Syökää te vihannekset multaisina ja marjat kusessa liotettuina, mutta itse en halua. Ja on todella, todella typerää ja tietämätöntä väittää, ettei suomalaisissa elintarvikkeissa ole ollenkaan "pöpöjä".
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:41"]Minä pesen kaikki marjat ennen syöntiä ja pakastusta. Kyllä minun tututkin huuhtelee mansikat ennen kuin syövät. Mansikanpoimijoiden käsihygieniasta ei voi olla ihan varma, samoin paikat missä ne on säilytetty, esim. kerran näin kun puliveivari kuset housussa makasi siinä tiskissä kaupan edessä mihin mansikat levitetään ja siitä kaavitaan rasioihin. Myöskin pellolla kulkee ja lentää yli eläimiä jotka saattavat paskaista päälle, etanat myös saattavat jättää kakkakiekuroita. Siks huuhtelen. En pelkää pöpöjä mutta en vaan tykkää syödä ulostetta, edes pakastettuna. [/quote] Luuletko että bakteerit lähtee huuhtelemalla. Ainoastaan pahentaa tilannetta
[/quote]
Onko sulla lukutaidossa tai ymmärtämisessä jotain vikaa?
Teidän pöpökammoisten takia lasten allergiat lisääntyy ja aiheuttavat paitsi fyysistä kärsimystä lapsille myös kustannuksia perheille ja valtiolle.. ei niihin kuole!*hakkaa päätä seinään*