Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea unettomuus raskaana

Vierailija
11.03.2022 |

Olen nyt rv 19, ja ongelmanani on uni. Aluksi ongelmia oli jatkuvan yöheräilyn kanssa, uudestaan en oikein saanut nukuttua herättyäni. Väsyin totta kai töissä, ja sain vajaan 2 vk sairausloman. Aloin pikku hiljaa nukkua paremmin, mutta sairausloma loppui ”kesken”, en ehtinyt palautua kunnolla. Töihinpaluuta edeltäneenä yönä nukuin 2 h, sitä seuraavana vain 1 h. Itkin viime yön tätä, ja koen niin suurta syyllisyyttä ja pelkään, ettei vauva voi tämän takia hyvin. Tänään menen lääkäriin uudestaan, ja toivon pidempää sairauslomaa. Esimies oli myös sitä mieltä, että se tarpeen, töissä minusta ei ole hyötyä tässä kunnossa.

Mutta mitä hain tällä… Ehkä vertaistukea? Voisiko joku sanoa saaneensa terveen, normaalisti kehittyneen vauvan vaikeista uniongelmista huolimatta? Syyllisyys tilanteesta on valtava, ja välillä väsyneenä ajattelen hetken, olisiko parempi, jos (pitkään haluttua ja toivottua) vauvaa ei tulisikaan, jos pilaan hänet jo raskaana ollessa. Apua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin koko raskausajan huonosti. Alusta asti. Pahimmillaan nukuin 2-4 tuntia yössä. Yritin nukkua päiväunia, jos vain suinkin nukutti ja sain unen päästä kiinni - vuorokaudenajasta viis. Suosittelen samaa sullekin, kunhan saisi jossain vaiheessa nukuttua. Saikulla olin loppuraskaudesta monesta syystä, unettomuus oli yksi syy.

Vauva on nyt 11 kk ja on terve ja kehittyy normaalisti, tuossa vieressä hokee ensimmäisiä sanoja ja kohta kävelee. Ei siis kannata stressata tuosta unettomuudesta vauvan kannalta liikaa. Onnea vauvasta ja voimia loppuodotukseen! :)

Vierailija
2/8 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nukuin koko raskausajan huonosti. Alusta asti. Pahimmillaan nukuin 2-4 tuntia yössä. Yritin nukkua päiväunia, jos vain suinkin nukutti ja sain unen päästä kiinni - vuorokaudenajasta viis. Suosittelen samaa sullekin, kunhan saisi jossain vaiheessa nukuttua. Saikulla olin loppuraskaudesta monesta syystä, unettomuus oli yksi syy.

Vauva on nyt 11 kk ja on terve ja kehittyy normaalisti, tuossa vieressä hokee ensimmäisiä sanoja ja kohta kävelee. Ei siis kannata stressata tuosta unettomuudesta vauvan kannalta liikaa. Onnea vauvasta ja voimia loppuodotukseen! :)

Kiitos tsempeistä! Ja ihana kuulla, että terve lapsi siellä.

Aiemmin sain nukuttua päiväunia, mutta nyt näillä 2 h + 1 h unilla en pysty nukahtamaan edes päiväunille, vaikka olenkin täysin väsynyt kahden yön valvomisesta. Ehkä tämä tästä paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä! Ja ihana kuulla, että terve lapsi siellä.

Aiemmin sain nukuttua päiväunia, mutta nyt näillä 2 h + 1 h unilla en pysty nukahtamaan edes päiväunille, vaikka olenkin täysin väsynyt kahden yön valvomisesta. Ehkä tämä tästä paranee.

Kyllä se helpottaa vielä. :) Mä nukuin lapsen synnyttyä paremmin, kun hormonit auttoi nukahtamaan.

T. Tuo aiempi

Vierailija
4/8 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua varmaan ap jännittää se synnyttäminen. Mua ihan loppuaikoina valvotutti ja näin painajaisia. Jotenkin jännitin synnytystä. Tsemppiä!

Vierailija
5/8 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua varmaan ap jännittää se synnyttäminen. Mua ihan loppuaikoina valvotutti ja näin painajaisia. Jotenkin jännitin synnytystä. Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä!

En ole kyllä vielä ainakaan tietoisesti synnytystä ajatellakaan, se kuitenkin vasta elokuussa… toivotaan, ettei sinne asti joutuisi valvomaan.

Vierailija
6/8 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta. Minulla oli ihan sama tilanne, ja terve normaali vauva syntyi. Lapsi osaa nukkua vaikka itse valvoisit! Ole huoleti.

Vierailija
7/8 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxia vai oliko Tenoxia voi käyttää myös raskaana, lääkäri määräsi sitä sulle unettomuuteen odotusaikana. Se ei läpäise istukkaa. Toinen juttu on tosin, että se ei tehonnut mitenkään älyttömän hyvin mulla, mutta oli parempi kuin ei mitään.

Vierailija
8/8 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo asia täytyy ehdottomasti saada kuntoon. Mee uudestaan lääkäriin, jos olisi joku unilääke, jota voi raskaana käyttää. Ei kukaan tollasella unimäärällä jaksa ja kaikki näyttää synkältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan