Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut psykoterapiassa kohta 1.5v. En ole silti pystynyt muuttamaan elämäntapoja terveellisemmiksi.

Vierailija
11.03.2022 |

Ja laihtumaan. Mistä apu tähän painonhallintaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sitten vielä käsitellyt syömisongelmasi perimmäisiä syitä. Ei terapia itsessään mitään paranna, vaan se antaa työkalut muutokselle. Itselle jää silti isoin työ. Jos et löydä ja käsittele ongelmasi alkuperäistä syytä, tilanne ei muutu.

Vierailija
2/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta hyödytön terapiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ei muuta ihmisen biologiaa. Ihminen on rakennettu pitämään rasvaisesta ja makeasta ruoasta. Siitä täytyy opetella pois. Mikään terapia ei automaattisesti saa pitämään kasviksista aiempaa enemmän tai tee elämäntapamuutoksesta helppoa. 

Vierailija
4/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä puhunut että haluan laihtua jne mutta puhuu vaan aina tunne lukoista joita minulla on. Mitään konkreettista neuvoja en noihin tunne lukko asioiden käsittelyyn ole saanut. Juttelu niistä ei auta. Ap

Vierailija
5/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tuttu samanlainen. Se vain, että hänellä on useita terapiapaikkoja/instansseja missä ramppaa. Kunnallisia, joten olen aika hämmästynyt, miten yhteen ihmiseen voidaan tuloksetta upottaa noin isoja summia.

On kaiken maailman uintireissua, istuntoja, leirejä joissa vedetään napa täyteen monta krt päivässä jne.

Kaveri itkee, kun terapiat ei tehoa, ja huusi jo yhdelle puhelimessa ja sanoi itsensä irti koko hommasta, kun vihjailivat että jotain töitäkin pitäisi tehdä. No, ovela kun on, löysi uuden kunnallisen paikan, jonne asteli sisään ja taas alkoi sama rumba.

On todella sairaalloisen lihava. Lääkityksiä jo on, ja eipä aikaakaan, jos ei tilanne muutu, pistää insuliinia, ja se jos mikä nostaa painon huippuunsa, kun hiilaripitoinen moska.

Ois kiva nähdä ja kyläillä, mutta ei viitsi kun toinen mättää useita tunteja ruokaa suuhunsa ja tuputtaa samalla itsellenikin sitä koko sen ajan.

Aika kuluu, elimistökin vanhenee, kantsii miettiä tosissaan sitä tulevaisuuttaan. Vaikka oiskin sodanpelko.

Vierailija
6/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä puhunut että haluan laihtua jne mutta puhuu vaan aina tunne lukoista joita minulla on. Mitään konkreettista neuvoja en noihin tunne lukko asioiden käsittelyyn ole saanut. Juttelu niistä ei auta. Ap

Jos samalla syöt mieliala lääkeitä,ne lisäävät ruuan ja makean himoa!Pydä edes tarkistusta ne lääkeet,Kysy onko niihin vaihto mahdollisuus? Jos vastaa ei? Pyydää pääset lääkkeiden siasta sähkö hoitoihin.Tehdän nukutus ja toimii mielialoihin,Jos oikeasti kaiken takana psyyke.Tv katsoin ohjelman.Dokumentti on Suomesta.En muista nimeä.Ala selaa ylen arena netistä tai:Laita hakuun sähkö hoidot mielenterveyteen!.Niin haku antaa tuloksia,mistä klikata asiasta.

Vierailija
7/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vasta lääkkeen sosiaalisten tilanteiden ahdistukseen. Olen siis kamppailut painoni kanssa koko ikäni. Olen yksityisellä psykoterapiassa enkä juokse missään lomilla tms joista eräs kommentoija mainitsi. Minulla on sellainen 25kg ylipainoa eikä onneksi ole päässyt karkaamaan ihan käsistä. Ap

Vierailija
8/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinulla on varmaan huono terapeutti. Ei se, että ihminen on ammatiltaan terapeutti tee hänestä automaattisesti hyvää terapeuttia. Kyllä niissäkin on huonoja ja ammattitaidottomia joukossa.

Vierailija
9/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että terapeutti on huono. Meillä kuitenkin synkkaa hyvin mutta tämä varmaan johtuu itsestäni koska olen jojoillut ikäni painon kanssa. Olen onnistunut pääsemään normaali painoon mutta kilot tullut takaisin. Oma tahto ei näköjään riitä loppuelämän elämäntapa muutokseen. Ap

Vierailija
10/24 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ole käynyt edes missään psykoterapiassa. Hölyn pölyä taas koko pas...ka, niinkuin suurin osa täällä olevista ketjuista, missä joku psyko sana.

Vierailija
11/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että terapeutti on huono. Meillä kuitenkin synkkaa hyvin mutta tämä varmaan johtuu itsestäni koska olen jojoillut ikäni painon kanssa. Olen onnistunut pääsemään normaali painoon mutta kilot tullut takaisin. Oma tahto ei näköjään riitä loppuelämän elämäntapa muutokseen. Ap

Vaikka minulla ja sinulla voisi synkata hyvin, mutta minä olisin silti sinulle todella huono terapeutti. Synkkaaminen ei kerro terapeutin hyvyydestä yhtään mitään.

Vierailija
12/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapamuutoksiin tarvitaan sisäistä motivaatioa. Ei riitä, että jankutat haluavasi laihtua. Syy  siihen, ettet onnistu voi olla ihan muualla ja mikä vaatisi ensin elämäntapamuutosta ennen kuin saat voimaa pudottaa painoasi. Esim. jos notkut paljon netissä joka päivä se voi sitoa sinut pois  muulta elämältä ja miksi joudutkin ensin miettimään miksi  valitset netin kuin koettaisit mennä vaikkapa ulos valokuvaamaan kevättä. Tuo oli vain karkeana esimerkkinä, joten toivon mukaan saat kiinni mitä tarkoitan?

Terapeuttisi on oikeassa tunnelukoista, mutta merkittävä syy elämäntapamuutoksien epäonnistumiseen on usein se ettei sisäistä motivaatiota oikeasti ole. Muutos vaatii myös henkistä voimaa ja itsensä tuntemista, joten elämäntilanne pitäisi olla myös muutokselle valmis. 

Haluat varmasti pysyvän muutoksen lopuksi ikää, niin usein kannattaa hyvä valmistelu ajan kanssa kuin vain pyrkiä hoikkuuteen ulkoisten arvojen vuoksi

Vierailija
13/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia ei varsinaisesti yksinään auta painonhallintaan. Nälän tunne ja ahmiminen on pitkälti myös biologiaa.

Kaiken lähtökohta on oma motivaatio. Syö myös 2 lämmintä ateriaa, aamupala, välipala ja iltapala säännöllisesti samaan kellonaikaan (ateriaväli n. 3h) ja tarkista, että energiantarve pysyy alakanttisena noin 3kk. Tällöin ihminen väistämättä laihtuu.

Jos ahmit, niin psykoterapiassa varmasti tärkeää selvittää, mihin tunteisiin ja oloihin ahmit. Säännöllisen ruokailun merkitystä ei voi kuitenkaan väheksyä. Usein lihavat ihmiset syövät epäsäännöllisesti ja huonolaatuisesti, kasaavat syömispainetta ja nälkävelkaa ilta-aikaan. Sillä tavalla ei laihdu.

Vierailija
14/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisesti kiitollinen sille lääkärille, joka määräsi mulle laihdutuspiikin. Se ei syyllistänut mistään, vaan ymmärsi oikeasti.

Ihan huipputuote, vie makeannälän, ei tuu syötyä isoja annoksia enää.

Mulle tästä oli paljon apua. Kela korvausta ei saa, lääke on kallis. Mutta suosittelen ehdottomasti!

Joskus on todi vaikea laittaa itsensä narikkaan ja alkaa elämään semmosta elämää jonka haluaa. Se on mshdollista, ei helppoa mutta mahdollista. Tsemppiä!

Vierailija
15/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tietoa ja taitoa, ongelma on motivaation puute. Et ole ollut vielä tarpeeksi pohjalla, vaikka niin luuletkin.

Vierailija
16/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan tuohon on se lääkekin tulossa. Voit myös kokeilla hypnoterapiaa. Terapia vaikuttaa hitaasti (jos vaikuttaa). Parhaimmillaan opit arvostamaan itseäsi oikeasti ja ymmärrät, että ruoalla itsesi pahoinpitely ei ole itsensä arvostamista. 

Vierailija
17/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet addiktoitunut syömiseen ja ainoa keino päästä pois , on  oppia miten mieli toimii.

Echart Tolle sen kertoo parhaiten. Löytyy kirjastoista ja jos englanti suju niin youtubesta.

Suosittelen. Toimii muihinkin addiktioihin.

Vierailija
18/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivot, että terapeutti kaivaa sinusta ulos jonkin traumaattisen lapsuudenmuiston, solmu aukeaa ja alat yhtäkkiä laihtua? Tässä sinulle yksi asia, jonka voisit oivaltaa: asioita ei määrätä ja anneta sinulle mistään maagisesta kohtalon päämajasta, vaan saatat joutua ponnistelemaan laihtumisesi eteen. Esimerkiksi muuttamalla elämäntapojasi.

Vierailija
19/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä psykoterapia sinulla on meneillään? Siis eri psykoterapeutit keskittyvät eri asioihin. Eli mikä on sinun psykoterapeutin hoitomuoto ja mihin hoitotapaan hän on keskittänyt toimintansa?

Vierailija
20/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sen psykoterapian tavoitteeksi asetettu elämäntapamuutoksen tekeminen?