Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies 29v + 1v miettii; lantio ja synnytys

Vierailija
12.08.2015 |

Naisten lantioita on luokiteltu neljään eri tyyppiin ja synnytyksen sujuvuus perustuu ainakin osittain siihen, mitä lantiotyyppiä nainen edustaa. Esim. 20% naisista omaa miestyyppisen lantion, jolloin synnytys ei ole helpoimmasta päästä. Tuollainen lantio assosioituu pitkiin naisiin.

Mietin että en ole koskaan nähnyt tästä puhuttavan millään naisten palstalla, vaan kerrottu vain erilaisista synnytyksistä, mutta ei lantiosta synnytyksen helppouden ennustajana. Onko tämä suurelle osalle naisista aivan vieras asia?

-Mies 29v + 1v-

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkä (180cm) ja lääkäri totesi loppuraskaudessa sisätutkimusta tehdessään, että lantio on erittäin tilava.
Lapsi tuli maailmaan helposti ja ponnistsvaihe oli nopea. Tottakai kipeää teki silti. :)

Vierailija
62/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:33"]Kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee tavalla tai toisella, lantiosta riippumatta. Älä siis huoli meidän naisten puolesta. Pidä sinä vaan huoli ettet jatka sukuasi niin kaikki on hyvin :) [/quote] Tuleehan ne joo. Omalta tutulta on aikanaan synnytyksessä murrettu solisluu, että on saatu tulemaan pihalle.. Tiettyyn vaiheeseen asti, kun päästään, niin ei voi enää perääntyä ja pitää repiä vaikka väkisin pihalle..

[/quote]

Mielenkiintoista? Kaveri oli ilmeisen lyhyttä tekoa sitten?
[/quote]
Itse asiassa oli joo kyllä lyhyt nainen kyseessä.
Ja muutenkin melko sirorakenteinen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:44"]

Minä olen pitkä (180cm) ja lääkäri totesi loppuraskaudessa sisätutkimusta tehdessään, että lantio on erittäin tilava. Lapsi tuli maailmaan helposti ja ponnistsvaihe oli nopea. Tottakai kipeää teki silti. :)

[/quote]Parempi niin. En tiedä miten ihmiset tuon aloituksen nyt käsittivät, mutta pituus ei ollut se pääjuttu ja muistattehan, että nämä käsitykset tulevat tilastoista eli sen perusteella miten hommat yleensä menevät. Naisille on joskus vähän vaikeaa ajatella asioita matemaattisesti ja oman elämänsä ulkopuolelta.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
64/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:33"]Kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee tavalla tai toisella, lantiosta riippumatta. Älä siis huoli meidän naisten puolesta. Pidä sinä vaan huoli ettet jatka sukuasi niin kaikki on hyvin :) [/quote] Tuleehan ne joo. Omalta tutulta on aikanaan synnytyksessä murrettu solisluu, että on saatu tulemaan pihalle.. Tiettyyn vaiheeseen asti, kun päästään, niin ei voi enää perääntyä ja pitää repiä vaikka väkisin pihalle.. [/quote] Mielenkiintoista? Kaveri oli ilmeisen lyhyttä tekoa sitten? [/quote] Itse asiassa oli joo kyllä lyhyt nainen kyseessä. Ja muutenkin melko sirorakenteinen. :)

[/quote]

Huom. solisluu?? Kröhöm, solisluu?

Vierailija
65/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:44"]

Minä olen pitkä (180cm) ja lääkäri totesi loppuraskaudessa sisätutkimusta tehdessään, että lantio on erittäin tilava. Lapsi tuli maailmaan helposti ja ponnistsvaihe oli nopea. Tottakai kipeää teki silti. :)

[/quote]Parempi niin. En tiedä miten ihmiset tuon aloituksen nyt käsittivät, mutta pituus ei ollut se pääjuttu ja muistattehan, että nämä käsitykset tulevat tilastoista eli sen perusteella miten hommat yleensä menevät. Naisille on joskus vähän vaikeaa ajatella asioita matemaattisesti ja oman elämänsä ulkopuolelta.

-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Ai tämäkö oli pakollinen piikki aloituksessa? Vai toi pitkille naisille suunnattu mieslantio?

Vierailija
66/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten lyhyemmät äidit saavat pienempiä vauvoja ja pidemmät isompia. On luonnollista, että pidemmällä kaikki on suurempaa, keho symmetrinen.

Vierailija
67/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:33"]Kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee tavalla tai toisella, lantiosta riippumatta. Älä siis huoli meidän naisten puolesta. Pidä sinä vaan huoli ettet jatka sukuasi niin kaikki on hyvin :) [/quote] Tuleehan ne joo. Omalta tutulta on aikanaan synnytyksessä murrettu solisluu, että on saatu tulemaan pihalle.. Tiettyyn vaiheeseen asti, kun päästään, niin ei voi enää perääntyä ja pitää repiä vaikka väkisin pihalle.. [/quote] Mielenkiintoista? Kaveri oli ilmeisen lyhyttä tekoa sitten? [/quote] Itse asiassa oli joo kyllä lyhyt nainen kyseessä. Ja muutenkin melko sirorakenteinen. :)

[/quote]

[/quote]

Se taisi olla aika iso lapsi.

Vierailija
68/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:20"]Sen olen kuullut, että hyvällä synnyttäjällä on lantion sisällä suora putki. Eli mieluummin kapeat lonkat ja korkea pylly kuin leveät lonkat ja lattapylly. Aasialaiset naiset kuulemma ovat hyviä synnyttäjiä, tosin heillä myös enimmäkseen pieniä vauvoja.
[/quote]

Pylly on lihasta ts. korkea osa - ei vaikuta synnytykseen.
Miten luusto olisi pidemmällä joustavampi?kuulostaa erikoiselta

Vierailija
69/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään lantion muoto ulos päin ei anna viitettä synnytyksen sujuvuudesta. Joten ulkoa naisellinen voi olla sisältä kapea ja päinvastoin. Nyt sotket lantion muodon sisältä ja ulkoa

Vierailija
70/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:36"]

Siis jos mies on kiinnostunut ymmärtämään naisia paremmin, mies ansaitsee alentuvia ja loukkaavia kommentteja. Eipä taida mikään olla hyvä.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Ei vaan jos luo maineen loukkaavana idioottina, ihmiset muistavat sen ja käyttäytyvät sen mukaan silloinkin kun sattumalta itse et provosoi. 

Olet niinkuin persut jotka huutavat vuoronperään SANANVAPAUS!! SANANVAPAUS!! ja MEITÄ KOHTAAN ON AJOJAHTI!

Vierailija
71/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:47"]

[/quote]

[/quote]
Niin. Solisluu. Ei käsittääkseni lapsen hartiat mahtuneet tulemaan. Ja kyllä, lapsi oli iso naisen kokoon nähden.

Vierailija
72/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:50"]

[/quote]

[/quote]

Se taisi olla aika iso lapsi.
[/quote]
Selvennys vielä teille, että tämä tuttu on nyt jo aikuinen ja puhuin hänen omasta syntymästään.
Tarinan synnyttäjän solisluuta ei murrettu, vaan vauvan.

Vierailija
73/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän valoja päälle... Vauvan solisluuta ei todellakaan tarkoituksella murreta (haloo, miten se olisi edes fyysisesti mahdollista?!?), mutta on erittäin tavallista, että se syntymässä murtuu!

Vastasyntyneiden luunmurtumat ovat täysin eri asia kuin aikuisten, koska heidän luustonsa on vielä erittäin joustavaa ja uusiutuvaa. Esim. omilta lapsiltani parilla on huomattu kys. murtuma vasta kotiinlähtötarkastuksessa, eikä se ole mitenkään heitä haitannut eikä sitä tarvitse edes sen kummemmin tutkia jälkikäteen.

Kyseessä ei siis ole mikään järkyttävä synnytystragedia, vaan ihan normaali juttu joka koskee vuositasolla satoja tai tuhansia vauvoja.

Lantion ulkomitat eivät myöskään kerro mitään naisen kyvystä synnyttää. Iso voi olla sisältä pieni, ja toisin päin. Ja niille (sille...) jotka eivät vieläkään ymmärtäneet, niin ei, tuo iso tai pieni ei viittaa emättimen kokoon. Myöskään pakarat eivät liity mitenkään synnyttämiseen.

Vierailija
74/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:20"]Sen olen kuullut, että hyvällä synnyttäjällä on lantion sisällä suora putki. Eli mieluummin kapeat lonkat ja korkea pylly kuin leveät lonkat ja lattapylly. Aasialaiset naiset kuulemma ovat hyviä synnyttäjiä, tosin heillä myös enimmäkseen pieniä vauvoja.
[/quote]
Ei ole pieniä vauvoja vaan isoja saavat jostain syystä. Ravinto?

Vierailija
75/76 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh..............

76/76 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitkä (172cm), enkä sirorakenteinen. Mulla on paljon luuta varsinkin lantion seudulla ja kyllä mulle sano lääkäri kun esikoista odotin, että saa nähdä miten mun lantio reagoi synnytykseen, vauva ei välttämättä mahdu ulos jos luut ei jousta tarpeeksi. Sikäli hassua, koska mä oon aina ollut leveälanteinen, mutta ilmeisesti ne luut on sitten lantion seudulla vaan niin paksut tai jotain. 

Molemmat lapseni olen kuitenkin synnyttänyt ihan normaalisti vaikka pari lääkäriä on huomauttanut, että välttämättä ei onnistu..