Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies 29v + 1v miettii; lantio ja synnytys

Vierailija
12.08.2015 |

Naisten lantioita on luokiteltu neljään eri tyyppiin ja synnytyksen sujuvuus perustuu ainakin osittain siihen, mitä lantiotyyppiä nainen edustaa. Esim. 20% naisista omaa miestyyppisen lantion, jolloin synnytys ei ole helpoimmasta päästä. Tuollainen lantio assosioituu pitkiin naisiin.

Mietin että en ole koskaan nähnyt tästä puhuttavan millään naisten palstalla, vaan kerrottu vain erilaisista synnytyksistä, mutta ei lantiosta synnytyksen helppouden ennustajana. Onko tämä suurelle osalle naisista aivan vieras asia?

-Mies 29v + 1v-

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:33"]

Kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee tavalla tai toisella, lantiosta riippumatta. Älä siis huoli meidän naisten puolesta. Pidä sinä vaan huoli ettet jatka sukuasi niin kaikki on hyvin :)

[/quote]Siis jos mies on kiinnostunut ymmärtämään naisia paremmin, mies ansaitsee alentuvia ja loukkaavia kommentteja. Eipä taida mikään olla hyvä.

-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Vika lause sun aloituksessasi ärsytti. Samoin tuo, että naiset ei osaa ajatella matemaattisesti. Olet muka kiinnostunut naisten asioista,mutta samalla sivallat vittuillen kuin ohimennen. Se ärsyttää!

Vierailija
22/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:44"]

Minä olen pitkä (180cm) ja lääkäri totesi loppuraskaudessa sisätutkimusta tehdessään, että lantio on erittäin tilava. Lapsi tuli maailmaan helposti ja ponnistsvaihe oli nopea. Tottakai kipeää teki silti. :)

[/quote]Parempi niin. En tiedä miten ihmiset tuon aloituksen nyt käsittivät, mutta pituus ei ollut se pääjuttu ja muistattehan, että nämä käsitykset tulevat tilastoista eli sen perusteella miten hommat yleensä menevät. Naisille on joskus vähän vaikeaa ajatella asioita matemaattisesti ja oman elämänsä ulkopuolelta.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

No eipä mennyt kauan ennen ensimmäisen naisvihakommenttinsa päätymistä tähänkin ketjuun. On se vaan epeli tuo meidän assipoika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:33"]Kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee tavalla tai toisella, lantiosta riippumatta. Älä siis huoli meidän naisten puolesta. Pidä sinä vaan huoli ettet jatka sukuasi niin kaikki on hyvin :) [/quote] Tuleehan ne joo. Omalta tutulta on aikanaan synnytyksessä murrettu solisluu, että on saatu tulemaan pihalle.. Tiettyyn vaiheeseen asti, kun päästään, niin ei voi enää perääntyä ja pitää repiä vaikka väkisin pihalle.. [/quote] Mielenkiintoista? Kaveri oli ilmeisen lyhyttä tekoa sitten? [/quote] Itse asiassa oli joo kyllä lyhyt nainen kyseessä. Ja muutenkin melko sirorakenteinen. :)

[/quote]

Huom. solisluu?? Kröhöm, solisluu?
[/quote]
Ehkä kirjoittajan kaveri oli se, jota synnytettiin. Ei synnyttäjä.

Vierailija
24/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:46"]

Nykyään oletetaan vauvan olevan normaali ja lantion olevan normaali jos ei erityistä syytä olettaa muuta ole. 

[/quote]

Näin juuri, jos joku asia erityisesti herättää epäilyksen, ettei vauva mahdu syntymään, niin sitten vasta tutkitaan. Rutiinisti ei todellakaan mitata kaikkia.

Vierailija
25/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua noissa tilastoissa siis kiinnostaa Mies 29? Mistä tässä olisi tarkoitus jutella? Vai onko tämä vaan taas tätä että sinä ikäänkuin jaat meille tietoa, mutta et ole oikeastaan kiinnostunut varsinaisesti keskustelemaan mistään?

Vierailija
26/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt lapsia. Ekassa kesti pari vuorokautta, seuraavat tulivat parissa tunnissa. Koskaan ei ole lantiota mittailtu. Ei aavistustakaan, mikä noista lantiotyypeistä minulla voisi olla. Joten eiköhän siinä syy, miksi lantiotyypeistä ei puhuta - kuka sen tietäisi, millainen lantio itsellä on, etenkään ennen synnytyksiä, kun ei useamman synnytyksen jälkeenkään?

Vierailija
27/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melko leveä lantio ja synnytys oli suht helppo

Vierailija
28/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:51"]Mikä sua noissa tilastoissa siis kiinnostaa Mies 29? Mistä tässä olisi tarkoitus jutella? Vai onko tämä vaan taas tätä että sinä ikäänkuin jaat meille tietoa, mutta et ole oikeastaan kiinnostunut varsinaisesti keskustelemaan mistään?
[/quote]
Joo, hän valistaa meitä tyhmiä naisia.

Vierailija
29/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:51"]

Mikä sua noissa tilastoissa siis kiinnostaa Mies 29? Mistä tässä olisi tarkoitus jutella? Vai onko tämä vaan taas tätä että sinä ikäänkuin jaat meille tietoa, mutta et ole oikeastaan kiinnostunut varsinaisesti keskustelemaan mistään?

[/quote]

Kyseisen assin jutuissa on aina sama kaava ja väliin laittaa sovarikommentteja naisten kaikenlaisesta huonommuudesta miehiin nähden.

Tässä ketjussa ei sentään ihannoitu pedofiliaa, mikä on hänen eräs mieliaiheensa.

Vierailija
30/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:33"]Kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee tavalla tai toisella, lantiosta riippumatta. Älä siis huoli meidän naisten puolesta. Pidä sinä vaan huoli ettet jatka sukuasi niin kaikki on hyvin :) [/quote] Tuleehan ne joo. Omalta tutulta on aikanaan synnytyksessä murrettu solisluu, että on saatu tulemaan pihalle.. Tiettyyn vaiheeseen asti, kun päästään, niin ei voi enää perääntyä ja pitää repiä vaikka väkisin pihalle.. [/quote] Mielenkiintoista? Kaveri oli ilmeisen lyhyttä tekoa sitten? [/quote] Itse asiassa oli joo kyllä lyhyt nainen kyseessä. Ja muutenkin melko sirorakenteinen. :)

[/quote]

Huom. solisluu?? Kröhöm, solisluu?
[/quote]
Lapselta vai äidiltä?

Vierailija
31/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin serkulle piti tehdä sectio kapean lantion takia.

Vierailija
32/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päällepäin kapea lantio, olen 160cm ja synnytykset olleet nopeita ja helppoja, enkä ole revennyt.

Vierailija
33/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:37"]Ei varmaan hirveästi ole puhetta lantioista, kun ei tuosta mistään mitään tietoa saa ennen kuin on synnyttämässä ja huomaa että tuleeko se helposti vai ei. Mitä puhumista siinä sitten enää on. Itselleni ei ainakaan tehty minkäänlaista tutkimusta sen suhteen, että millainen lantioni on synnytyksen kannalta. Ei Suomessa ole vara tämmöisiin. [/quote] Synnytystapa-arvio tehdään kyllä kaikille ensisynnyttäjille.

[/quote]

Varmaan arvioitu sitten päältä päin, kun en ole huomannut ollenkaan.
[/quote]

En minäkään huomannut, kun lääkäri silloin vikalla neuvolalääkärikäynnillä oli sisätutkimuksen yhteydessä arvioinut lantion sisämittoja. Sain vain myöhemmin yliaikakonttollin yhteydessä k.o. lausunnon nähtäväkseni. Ja arviossa luki, että lantio vaikuttaa väljältä -> ihan ok:sti mahtuikin nelikiloinen vauva tulemaan.

Vierailija
34/76 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:36"]

Siis jos mies on kiinnostunut ymmärtämään naisia paremmin, mies ansaitsee alentuvia ja loukkaavia kommentteja. Eipä taida mikään olla hyvä.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Ei vaan jos luo maineen loukkaavana idioottina, ihmiset muistavat sen ja käyttäytyvät sen mukaan silloinkin kun sattumalta itse et provosoi. 

Olet niinkuin persut jotka huutavat vuoronperään SANANVAPAUS!! SANANVAPAUS!! ja MEITÄ KOHTAAN ON AJOJAHTI!

[/quote]Mitä motivaatiota kenelläkään on muuttua, jos ystävällisiinkin keskusteluyrityksiin suhtaudutaan lapsellisesti haukkumalla?

Minä olen ottanut ruutukaappauksia niistä tilanteista, kun täällä on vaadittu minun tappamistani jopa kymmenien sairaiden yläpeukkujen voimin. Perustelu? Se, että olen kuulemma pilannut jonkun yhden ja toisen foorumin ja nyt sitä ei voi enää lukea.

En ole ikinä vajonnut edes lähellä tuollaista ameebatasoa ja neuvonut ja piristänyt lukuisia ihmisiä; viimeksi tänään. Onneksi useampi onkin samaa mieltä ja se piristää jatkamaan.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
35/76 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei koske tuohon naisvihaajaan koskaan. Ainahan tuo kasvokkain varmasti esittääkin muuta.

Vierailija
36/76 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ymmärtänyt että sitä ei näe päällepäin joten siinäpä vastaus :)

Vierailija
37/76 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta enkä ole koskaan kuullut neljästä lantiotyypistä. Minulle ei ole puhuttu koskaan mitään lantioni koosta vaikka olen saanut kaksosetkin, niitä en tosin voinut synnyttää alakautta kun syntyivät pari kuukautta ennen aikojaan kiireellisellä sektiolla.

En ole itse terveyden/sairaanhoidon ammattilainen joten en ole perehtynyt itse tuollaisiin asioihin sen enenpää, siinä luulossa olen ollut että on leveämpiä ja kapeampia lantioita.

Varsinkin kaksosia odottaessa oli liitoskivut kyllä hirveitä, kyllä siinä taisi lanteet levitä entisestään.

Vierailija
38/76 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:44"]

Minä olen pitkä (180cm) ja lääkäri totesi loppuraskaudessa sisätutkimusta tehdessään, että lantio on erittäin tilava. Lapsi tuli maailmaan helposti ja ponnistsvaihe oli nopea. Tottakai kipeää teki silti. :)

[/quote]Parempi niin. En tiedä miten ihmiset tuon aloituksen nyt käsittivät, mutta pituus ei ollut se pääjuttu ja muistattehan, että nämä käsitykset tulevat tilastoista eli sen perusteella miten hommat yleensä menevät. Naisille on joskus vähän vaikeaa ajatella asioita matemaattisesti ja oman elämänsä ulkopuolelta.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

No eipä mennyt kauan ennen ensimmäisen naisvihakommenttinsa päätymistä tähänkin ketjuun. On se vaan epeli tuo meidän assipoika...

[/quote]

Mieslantiokommentti aloituksessa oli jo vihamielinen kaikille kapealanteisille naisille. Siksi vittuilut. Ja tietty aiemman esiintymisen pohjalta.

Vierailija
39/76 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:31"]

Kyllä minun tietääkseni solisluu saatetaan murtaa vauvalta tarkoituksella?

[/quote]

Miten kuvittelet tämän käytännössä tapahtuvan, ja ennen kaikkea miksi?

Mitään muuta syytä tälle ei voisi olla, kuin se, ettei vauva mahdu syntymään. Mikäli vauva on niin tiukassa, ettei mahdu ulos, ei myöskään kätilön käsi mitenkään voi mahtua sisään murtamaan luita! Jos vauva jää jumiin, hän jää jumiin päästään. Kun pää on tullut ulos, hartiat autetaan ulos vuorotellen, ehkä sekoitat sen tähän tilanteeseen?

Vierailija
40/76 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:20"]

Sen olen kuullut, että hyvällä synnyttäjällä on lantion sisällä suora putki. Eli mieluummin kapeat lonkat ja korkea pylly kuin leveät lonkat ja lattapylly. Aasialaiset naiset kuulemma ovat hyviä synnyttäjiä, tosin heillä myös enimmäkseen pieniä vauvoja.

[/quote]

Varmaan osaltaan vaikuttaa sekin, että he eivät mätä herkkuja nassuun kuin suomimamma raskaana (ja ei-raskaana).