Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären suurin pelko koulunaloituksen suhteen on se että

Vierailija
12.08.2015 |

hän on nyt kesän jälkeen luokkansa lyhyin. Oli keväällä toiseksi lyhyin ja pelkää kovin että olisi jäänyt kasvussa jälkeen. Voi se olla mahdollistakin koska monilla kavereilla on jo murrosikä alkanut, hänellä vielä ei.

Onko tavallistakin että on noin kova paikka jos on pituusjärejestyksessä luokan viimeinen?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihasin sitä että olin aina muita lyhyempi. Ei ollut kivaa olla tappi ja kuunnella sitä sukulaisten "ohhoh menetkös sinä jo 5-luokalle? Näytät aivan tokaluokkalaiselle!" Kuoroa. Vituttaa vieläkin se "oih kun olet pieni ja söpö" mitä kuulee aina välillä tänäkin päivänä. Alkossakin on pari kertaa sanottu että "nyt ei ole kyllä sinun ajokortti tuossa, ei voida myydä".
-nainen 20v, 150cm tänä päivänä.

Vierailija
22/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt. [/quote] Tosi lyhyt. Ymmärtäis vielä jos olisi poika mutta tytöillä pitäisi olla tuossa iässä murrosikä alkanut. Meidän 11v tyttärellä kasvaa karvat ja on 163cm pitkä.

[/quote]Meillä kasille menijällä ei ole alkanut vielä kasvupyrähdys, on 150 cm pitkä. Pikkusiskolla alkoi viime syksynä ja nyt on tullut pituutta 140 cm->158

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen "no pääasia on, että lyhyys on söpöä ;)" asenne on melko vähättelevä ja seksistinen.
Jos lapsi häpeäisi isoa pyllyään, lohduttaisitteko kertomalla, että isot perseet on kuumia, tytön itsensä tuntemuksilla ei ole mitään väliä? Kunhan miellyttää miehen silmää?

Vierailija
24/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:31"]Itse vihasin sitä että olin aina muita lyhyempi. Ei ollut kivaa olla tappi ja kuunnella sitä sukulaisten "ohhoh menetkös sinä jo 5-luokalle? Näytät aivan tokaluokkalaiselle!" Kuoroa. Vituttaa vieläkin se "oih kun olet pieni ja söpö" mitä kuulee aina välillä tänäkin päivänä. Alkossakin on pari kertaa sanottu että "nyt ei ole kyllä sinun ajokortti tuossa, ei voida myydä".
[/quote]
hahah voi pikkuista.

Vierailija
25/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"]No ei ole mikään trolli. Tyttären pituuskompleksi saatta johtua osin siitä että parhaat kaverit on pitkiä ja samanikäinen serkkutyttökin on yli 10 cm pidempi. Tyttö kokee myös ettei oikein pärjää liikunnassa pienuudensa vuoksi. ap [/quote] Ongelmat liikunnassa pärjäämisessä johtuvat muista syistä kuin pituudesta.

[/quote]

No heillä miesopettaja suosii yleisurheilua, etenkin juoksua, ja palloilulajeja. On siinä eroa onko vartta 135 cm vai yli 160 cm.

ap

[/quote]

Niinpä. On ihan naurettavaa väittää ettei pituudesta olisi etua vaikkapa just juoksussa ja pituus- tai korkeushypyssä. Usien lyhyt on myös hento ennen murrosikää, joten voimassakaan ei pärjää.

Aika vähissä ne koululiikuntalajit jossa pienuudesta olisi etua, telinevoimistelu lähinnä tulee mieleen ja sitä on kovin vähän.

Vierailija
26/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt. [/quote] Tosi lyhyt. Ymmärtäis vielä jos olisi poika mutta tytöillä pitäisi olla tuossa iässä murrosikä alkanut. Meidän 11v tyttärellä kasvaa karvat ja on 163cm pitkä.

[/quote]

Miten niin pitäisi? Mulla alkoi murrosikä joskus seiskaluokalla. Kuukautiset alkoivat pikkuisen alle 15-vuotiaana. Olen keskimittainen, erittäin hedelmällinen ja vyötärö-lantiosuhde kunnossa. Kaverilla alkoi 15-vuotissynttärien  jälkeen, erittäin terve ja edelleeen hoikka hänkin. Välillä mietityttää, onko jokin ympäristötekijä pielessä nykyään, kun murrosikä alkaa niin kauhean aikaisin ja tytöt ovat jo teineinä jotenkin vatsakkaita. Synteettiset estrogeenit ympäristössä ehkä?

Vierailija
27/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:31"]Itse vihasin sitä että olin aina muita lyhyempi. Ei ollut kivaa olla tappi ja kuunnella sitä sukulaisten "ohhoh menetkös sinä jo 5-luokalle? Näytät aivan tokaluokkalaiselle!" Kuoroa. Vituttaa vieläkin se "oih kun olet pieni ja söpö" mitä kuulee aina välillä tänäkin päivänä. Alkossakin on pari kertaa sanottu että "nyt ei ole kyllä sinun ajokortti tuossa, ei voida myydä".
[/quote]
Tutulta kuulostaa. Yritä sitten töissä vaikuttaa ammattitaitoiselta kun olet ihan kääpiö ja ihmiset luulee sua aina joksikin tet-harjoittelijaksi.
N24-155cm

Vierailija
28/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"]

Eihän se viimeinen ole, vaan ensimmäinen. Joka paikkaan mentiin koulussa pituusjärjestyksessä ja mulla oli lyhimpänä aina kunnia johtaa joukkoa.

[/quote]

mitä vittua=DD 

Vierailija
29/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt.
[/quote]
Tosi lyhyt. Ymmärtäis vielä jos olisi poika mutta tytöillä pitäisi olla tuossa iässä murrosikä alkanut. Meidän 11v tyttärellä kasvaa karvat ja on 163cm pitkä.
[/quote]

Oma tyttöni on 10v. Loppuvuodesta syntynyt. Hänellä ei ole ollut kasvupyrähdystä, rinnat on alkanut pikkasen kasvaa, lantio levennyt ja hiki alkanut haista. Siinä murrosiän merkit.

Lapseni luokalla taitaa olla yksi yli 160cm pitkä tyttö, kyllä muut ovat sen alle vaikka omaa tyttöäni pidempiä ovatkin.

Vierailija
30/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Hyvä kun ei myyty. Ei tommonen pikkumyy alkoholia kestä juurikaan.

Vierailija
31/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt.
[/quote]
Meidän eskarilaiset ovat melkein tuon pituisia.

Vierailija
32/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:31"]Itse vihasin sitä että olin aina muita lyhyempi. Ei ollut kivaa olla tappi ja kuunnella sitä sukulaisten "ohhoh menetkös sinä jo 5-luokalle? Näytät aivan tokaluokkalaiselle!" Kuoroa. Vituttaa vieläkin se "oih kun olet pieni ja söpö" mitä kuulee aina välillä tänäkin päivänä. Alkossakin on pari kertaa sanottu että "nyt ei ole kyllä sinun ajokortti tuossa, ei voida myydä".
[/quote]

[/quote]
Ja tämä myös. Ihmiset kohtelee lyhyitä aina kuin pikkulapsia.
-Tuo 150cm

Vierailija
33/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"]No ei ole mikään trolli. Tyttären pituuskompleksi saatta johtua osin siitä että parhaat kaverit on pitkiä ja samanikäinen serkkutyttökin on yli 10 cm pidempi. Tyttö kokee myös ettei oikein pärjää liikunnassa pienuudensa vuoksi. ap [/quote] Ongelmat liikunnassa pärjäämisessä johtuvat muista syistä kuin pituudesta.

[/quote]

No heillä miesopettaja suosii yleisurheilua, etenkin juoksua, ja palloilulajeja. On siinä eroa onko vartta 135 cm vai yli 160 cm.

ap

[/quote]

Niinpä. On ihan naurettavaa väittää ettei pituudesta olisi etua vaikkapa just juoksussa ja pituus- tai korkeushypyssä. Usien lyhyt on myös hento ennen murrosikää, joten voimassakaan ei pärjää.

Aika vähissä ne koululiikuntalajit jossa pienuudesta olisi etua, telinevoimistelu lähinnä tulee mieleen ja sitä on kovin vähän.

[/quote]

Pienuudesta on hyötyä kaikessa, missä vastuksena on oma keho. Pieni punnertaa, tekee vatsoja, roikkuu, kiipeilee, voimistelee ja juoksee pitkää matkaa paremmin kuin isompi. T. Se, joka oli mestari liikunnassa ennen kasvupyrähdystä.

Vierailija
34/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt.
[/quote]
Meidän eskarilaiset ovat melkein tuon pituisia.
[/quote]

No ei varmasti kaikki ole

Vierailija
35/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:31"]Itse vihasin sitä että olin aina muita lyhyempi. Ei ollut kivaa olla tappi ja kuunnella sitä sukulaisten "ohhoh menetkös sinä jo 5-luokalle? Näytät aivan tokaluokkalaiselle!" Kuoroa. Vituttaa vieläkin se "oih kun olet pieni ja söpö" mitä kuulee aina välillä tänäkin päivänä. Alkossakin on pari kertaa sanottu että "nyt ei ole kyllä sinun ajokortti tuossa, ei voida myydä".
[/quote]

[/quote]
Ja tämä myös. Ihmiset kohtelee lyhyitä aina kuin pikkulapsia.
-Tuo 150cm
[/quote]
No vaikeeta se on pitää 150cm tappia aikuisena. Semmosia pikkusia ovat ja menevät ihan lapsesta.

Vierailija
36/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut ongelmia pienuuden suhteen (157cm), ehkä jotkut pojat ovat joskus jtn läppää asiasta heittäneet, mutta samalla mitalla annoin takasi :)

Ei ole kertaakaan pituus häirinnyt työntekoa, okei en ehkä ylimälle hyllylle yletä, mutta näppärästi tarvitsemani tavaran nappaan hyppäämällä tiskin reunalle (baarityö). Myös minua pidemmät työkamut pyytää minua antamaan heille tavaraa ylähyllyltä :)

Vierailija
37/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"]

Eihän se viimeinen ole, vaan ensimmäinen. Joka paikkaan mentiin koulussa pituusjärjestyksessä ja mulla oli lyhimpänä aina kunnia johtaa joukkoa.

[/quote]Niin minullakin. Kammottavaa, että uuteen kouluun tullut, paikkoja tuntematon, hahmotushäiriöinen autisti pantiin kulkemaan jonon ensimmäisenä.

Vierailija
38/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:12"]Ei kai kukaan opettaja nykyään enää laita lapsia pituusjärjestykseen missään. Tai ehkä 4. luokan tansseissa, mutta ei muuten. Huoli pois.  [/quote] Kyllä lapset edelleen järjestäytyvät joko pituus- tai aakkosjärjestykseen.

[/quote]

Apua, miten vanhanaikaista ja leimaavaa! Mä järjestän mun oppilaat just sillee, kun ne sattuu siihen jonoon menemään. Jos on jotain häirääjiä, saatan ottaa tarvittaessa mun kanssa jonon ekaksi, mutta muuten en järjestä mitenkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän