Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären suurin pelko koulunaloituksen suhteen on se että

Vierailija
12.08.2015 |

hän on nyt kesän jälkeen luokkansa lyhyin. Oli keväällä toiseksi lyhyin ja pelkää kovin että olisi jäänyt kasvussa jälkeen. Voi se olla mahdollistakin koska monilla kavereilla on jo murrosikä alkanut, hänellä vielä ei.

Onko tavallistakin että on noin kova paikka jos on pituusjärejestyksessä luokan viimeinen?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli se kova paikka itselle, kun aina oli luokan 3-4 lyhimmän joukossa. Eikä se tilanne siitä ikinä ole muuksi muuttunut. Nyt kun ikää on yli 40v siihen on jo sopeutunut, että ikinä et mihinkään yllä ilman tikkaita ja housunpuntit on aina liian pitkät.

Vierailija
2/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se viimeinen ole, vaan ensimmäinen. Joka paikkaan mentiin koulussa pituusjärjestyksessä ja mulla oli lyhimpänä aina kunnia johtaa joukkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin aina luokan lyhin, eikä se oo koskaan mua haitannut! En oikein oo koskaan ees ajatellut asiaa tai et siitä ois jotain haittaa ollut☺️

Vierailija
4/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän trollilta kuulostaa. Mistä lähtien tytölle on ollut haittaa söpöydestä?

Vierailija
5/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan opettaja nykyään enää laita lapsia pituusjärjestykseen missään. Tai ehkä 4. luokan tansseissa, mutta ei muuten. Huoli pois. 

Vierailija
6/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lyhyt ole just söpöä ? :) itse menen 8lk ja luulen että kaikki ovat kasvaneet mun yli :D ainakin suurin osa.. oon 157cm xD

Vierailija
7/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"]

Eihän se viimeinen ole, vaan ensimmäinen. Joka paikkaan mentiin koulussa pituusjärjestyksessä ja mulla oli lyhimpänä aina kunnia johtaa joukkoa.

[/quote]

Ihana! Olin luokkani toiseksi lyhyin ja muistan kun kerran sain olla ekana kun lyhyin oppilas oli poissa!

Vierailija
8/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mikään trolli. Tyttären pituuskompleksi saatta johtua osin siitä että parhaat kaverit on pitkiä ja samanikäinen serkkutyttökin on yli 10 cm pidempi. Tyttö kokee myös ettei oikein pärjää liikunnassa pienuudensa vuoksi.

ap

Vierailija
9/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aina luokkani lyhyin, ja se oli ihan mukavaa. Nykyään pituutta 166, mikä on yli ikäluokkani keskiarvon.

Vierailija
10/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:12"]Ei kai kukaan opettaja nykyään enää laita lapsia pituusjärjestykseen missään. Tai ehkä 4. luokan tansseissa, mutta ei muuten. Huoli pois. 
[/quote]
Kyllä lapset edelleen järjestäytyvät joko pituus- tai aakkosjärjestykseen.

Vierailija
11/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt.

Vierailija
12/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"]

No ei ole mikään trolli. Tyttären pituuskompleksi saatta johtua osin siitä että parhaat kaverit on pitkiä ja samanikäinen serkkutyttökin on yli 10 cm pidempi. Tyttö kokee myös ettei oikein pärjää liikunnassa pienuudensa vuoksi.

ap

[/quote]

Mä olin urheilussa luokan paras niin kauan kuin olin luokan pienin. Cooper,  telinevoimistelu, koukkukäsinriipunta, you name it. Peleissä vaan sujahdin puolustuksen läpi. Sitten tuli kasvupyrähdys ja meni koordinaatio.

Vierailija
13/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"]No ei ole mikään trolli. Tyttären pituuskompleksi saatta johtua osin siitä että parhaat kaverit on pitkiä ja samanikäinen serkkutyttökin on yli 10 cm pidempi. Tyttö kokee myös ettei oikein pärjää liikunnassa pienuudensa vuoksi.

ap
[/quote]
Ongelmat liikunnassa pärjäämisessä johtuvat muista syistä kuin pituudesta.

Vierailija
14/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt.
[/quote]

Niin ja pärjää liikunnassa oikein hyvin, on notkea ja ketterä. Ei kait se pituudesta ole kiinni miten liikunnassa pärjää? No toni pitkillä jaloilla juoksee nopeasti, mutta kyllä tuo on tähänkin saakka vioeltänyt muiden perässä pysyä.

Vierailija
15/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lyhyt alakoulussa mutta olin kova poika tappelee ja isompiakin kavereita tuli pistettyä turpaan. Olen nyt lyhyt aikuisenakin mieheksi mutta pitkät hongankolistajat saa turpaan säälittävineen narukäsineen edelleen.
M22

Vierailija
16/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"]No ei ole mikään trolli. Tyttären pituuskompleksi saatta johtua osin siitä että parhaat kaverit on pitkiä ja samanikäinen serkkutyttökin on yli 10 cm pidempi. Tyttö kokee myös ettei oikein pärjää liikunnassa pienuudensa vuoksi. ap [/quote] Ongelmat liikunnassa pärjäämisessä johtuvat muista syistä kuin pituudesta.

[/quote]

No heillä miesopettaja suosii yleisurheilua, etenkin juoksua, ja palloilulajeja. On siinä eroa onko vartta 135 cm vai yli 160 cm.

ap

Vierailija
17/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"]

Vähän trollilta kuulostaa. Mistä lähtien tytölle on ollut haittaa söpöydestä?

[/quote]

Lyhyt on eri asia kuin söpö. Se että on lyhyt ei tee lapsesta söpöä.

Vierailija
18/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt.
[/quote]
Tosi lyhyt. Ymmärtäis vielä jos olisi poika mutta tytöillä pitäisi olla tuossa iässä murrosikä alkanut. Meidän 11v tyttärellä kasvaa karvat ja on 163cm pitkä.

Vierailija
19/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli koko ala-asteen päinvastainen ongelma, olin pisin ja ihan reilusti muita pidempi. 5. luokalla tuli täyteen 170cm ja terkkarin käyrästä loppui tila. Ylimääräisen pituuden huomaa paljon helpommin kuin lyhyyden, jos ei ole ihan metrinmittainen. Ei sillä ole väliä vaikka toinen olisi kasvanut ohi, ei kesällä ehdi kasvamaan kuin muutaman sentin. Kyllä se tyttösi ottaa muut kiinni, voi olla että onkin kesällä kasvanut jonkun ohi :)

Vierailija
20/38 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]Oma lapseni menee 5luokalle ja on 136cm pitkä. On aina ollut luokkansa lyhyin. On muutenkin siro ja kaunis tyttö. Ei tuota ole ikinä haitannut olla lyhyt. [/quote] Tosi lyhyt. Ymmärtäis vielä jos olisi poika mutta tytöillä pitäisi olla tuossa iässä murrosikä alkanut. Meidän 11v tyttärellä kasvaa karvat ja on 163cm pitkä.

[/quote]

Miten niin pitäisi olla alkanut? Vitoselle menevät ovat 10-11-vuotiaita ja 11-vuotispäivän aikaan vain puolella on murrosikä alkanut.