Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiahdistus

Vierailija
12.08.2015 |

Mä olen niin rikki koko päiväkotiasian kanssa tällä hetkellä. Lapsi vaihtaa päiväkotia loppusyksystä muuton takia, jos saamme paikan. Lapsen kaveri aloittaa ensi viikolla samassa päiväkodissa, jossa lapsemme nyt on. Toisaalta toivon uutta päiväkotipaikkaa pikimmiten, mutta toisaalta harmittaa jo valmiiksi tuo kaverin jääminen vanhaan.

Miten tekisit itse, muuttaisitko lapsesi uuteen päiväkotiin heti kun paikan saa vai vasta jonkun ajan jälkeen? Toisaalta ei ole täysin varmaa jatkaako tuo kaverikaan tässä päiväkodissa kovin kauaa.

Sydän särkyy niin tai näin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon vielä, että toisaalta stressaan hirveästi sitä, että jos ei paikkaa uuteen päiväkotiin saada.

Vierailija
2/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lapsi sinne totu. Älä stressaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuuko se siihen, että hyvä ystävä jää vanhaan tuttuun päiväkotiin? Miten se ystävä tottuu siihen?

... Mä taidan olla itsekin vielä lapsi...

Vierailija
4/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisillä vielä mitään kunnon ystävyyssuhteita ole päässyt syntymään. Uusia kavereita tulee ja voittehan tavata muuten tätä nykyistä kaveria, jos lapsi hänestä kovasti puhuu. 

Vierailija
5/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miten parhaaksi katsot, mutta muista antaa lapselle aikaa tottua asiaan kertomalla siitä jo hyvissä ajoin etukäteen. Eli valmista lasta siihen, ettet vain yhtenä päivänä totea, että "tänään menet uuteen päiväkotiin!"

Lapset kyllä sopeutuvat, mutta sopeutumista helpottaa kun asiat eivät tule yllätyksenä.

Vierailija
6/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi jatkoi vanhassa päiväkodissa muutaman viikon muuton jälkeen. Sitten alkoi kesäloma. Kesäloman jälkeen aloitti uudessa tarhassa. Ehkä parempi niin, jotta lapselle tuli vain yksi muutos kerrallaan, mutta hankaloitti tietysti elämää, kun piti kuskata lasta kauemmas hoitoon. On tietysti ohan mahdollista, ettette saa heti päiväkotipaikkaa uudesta päiväkodista. Helsingissä paikan saa kuulemma viimeistään seuraavana syksynä siitä, kun on laitettu siirtohakemus.

Vierailija
7/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla ryhmiä sekoitetaan pienestä pitäen jotta oppivat sosiaalisuutta siltäkin kantilta. Lapsesi sopeutuu kyllä kun itse kannustat.

Vierailija
8/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Pienet lapset ovat joustavia ja hankkivat helposti uusia kavereita. Sinä voit äitinä edesauttaa asiaa kutsumalla uudessa päiväkodissa lapsesi tarharyhmän lapsia luoksenne leikkimään.

Älä tee asiasta itse vaikeaa lapselle päivittelemällä ja surkuttelemalla. Voitte muuton jälkeenkin kai kutsua vanhaa kaveria kylään? Välit kyllä vähitellen etääntyvät, mutta samaan aikaan lapsesi saa uusia kavereita.

Vierailija
9/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin koen olevani vastuussa tuolle toiselle perheelle siitä, että ovat vartavasten hakeneet meidän päiväkotiin, mutta nyt sitten mun lapsi lähtee sieltä heti kohta pois.  :(

-ap

Vierailija
10/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:02"]Jotenkin koen olevani vastuussa tuolle toiselle perheelle siitä, että ovat vartavasten hakeneet meidän päiväkotiin, mutta nyt sitten mun lapsi lähtee sieltä heti kohta pois.  :(

-ap
[/quote] höpönpöppö

Vierailija
11/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä totuttaa jo lapsena ettei voi elää toisten ihmisten elmää. Jos jätät lapsesi vanhaan päiväkotiin vain sen vuoksi että ystävä on siellä et voi oikeasti tietää etteikö ystävä vaihdakin päiväkotia heti seuraavalla viikolla. Ei se ystävä (tai hänen vanhemmat) välttämättä ole niin kiinni lapsessasi että haluaa olla kaikki päiväkotipäivätkin hänen kanssaan. Hänelle voi hyvin riittää viikoittaiset tai silloin tällöin olevat leikkitreffit.

Vierailija
12/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin 7 parasta kaveria ala-asteella, vaihteli siis melko usein. Lapsilla on usein niin että kaverit vaihtelevat, ihan turha siitä on murehtia. Tai voittehan te edelleen roudata lasta vanhaan päiväkotiin jos työpaikka on siinä matkan varrella..

Vierailija
13/13 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeassa olette varmasti. Miksihän mä oon näin tossu tässäkin asiassa? Kiitos kaikille kannustuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän