Hei hei parveketupakoitsijat!
"Parveketupakan tumppaus
Uusi tupakkalaki antaisi taloyhtiöille nykyistä laajemmat oikeudet kieltää tai rajoittaa parveketupakointia. Toimenpiteen edellytys olisi silti terveysviranomaisen lausunto siitä, että tupakoinnista aiheutuu savuhaittaa." -Iltalehti, Uusi tupakkalaki lausuntokierrokselle: maut pois, pelotekuvat tilalle -
Alkaa hihna kiristyä teidänkin ympärillä. ONNEKSI! Vihdoi aletaan ajatella sitä, ketä oikeasti kuuluukin ajatella, eli savusta kärsivää naapuria. Jippii! :D
Kommentit (241)
Onhan niitä sellaisia kerrostaloja ollut jo vuosia, joissa ei saa parvekkeella polttaa. Mua se nyt ei sinäänsä häiritse, mutta on se vähän outoa, kun yhtäkkiä esimerkiksi eilen illalla ottaessani mieheltä suihin tuli yhtäkkiä tupakanhaju avonaisesta ikkunasta.
voi vittu nyt. kyllä mä aion polttaa parvekkeella jatkossakin, sisälläkö pitäs sitten?
Orwellin dystopia toteuttaa itse itseään.
Sitten varmaan täytyy lopettaa autoilu, ja teollisuus sillä ne aiheuttavat enemmän vaaraa ihmisille kuin tupakointi. Kielletäänkö autoilukin 2km säteeltä sinun parvekkeestasi.
Enemmän häiriötä aiheuttaa ne kaljottelijat siellä parvekkeilla kuin tupakoivat.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"]voi vittu nyt. kyllä mä aion polttaa parvekkeella jatkossakin, sisälläkö pitäs sitten?
[/quote] Sitten saat lähtöpassit. Eukä haittaa pätkääkään :D Röyhyttele keuhkosi pilalle muualla. Ja jatkossa oikein lain kanssa
Ei haittaa. Meillä on hyvä yhteishenki talossa ja nytkin parvekeremontin aikana kaikki kävivät alhaalla ulkona tupakalla. Siellä on penkit joilla voi istua ja jutella.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"]
voi vittu nyt. kyllä mä aion polttaa parvekkeella jatkossakin, sisälläkö pitäs sitten?
[/quote]
Joo, parvekkeen ovi auki, seisot oviaukossa jalat sisäpuolella ja puhaltelet savut ulos.
Olet asunnossasi sisällä, toimit sääntöjen mukaan ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Nämä onnettomat palikat olettavat voittavansa jotain, kun haluavat lopettaa parveketupakoinnin.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:23"]Sitten varmaan täytyy lopettaa autoilu, ja teollisuus sillä ne aiheuttavat enemmän vaaraa ihmisille kuin tupakointi. Kielletäänkö autoilukin 2km säteeltä sinun parvekkeestasi.
[/quote] Panepa aiheesta jokin tieteellinen julkaisu. Autoilu viereisellä tiellä (kuten ei tupakointikaan) haittaa edes hajun puolesta, mutta lähekkäin olevilla parvekkeilla sekä haju, että terveyshaitat vaivaavat myös tupakoimatonta naapuria. Itse teen välittömästi lopunnaapurin tupakoinnista kun laki astuu voimaan. Savu kantautuu jopa meillä sisälle.
Parveketupakoinnin kieltäminen on sinänsä ihan ok, mutta sisällä tupakoidessa savu ja haju kulkeutuu ilmanvaihtokanavia naapuriasuntoon. Parveketupakoinnissa naapuri voi sentään sulkea ikkunan, mutta sisällä tupakoidessa naapuri ei pysty millään estämään hajun tunkeutumista myös hänen asuntoonsa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"]
[/quote]
Joo, parvekkeen ovi auki, seisot oviaukossa jalat sisäpuolella ja puhaltelet savut ulos.
Olet asunnossasi sisällä, toimit sääntöjen mukaan ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Nämä onnettomat palikat olettavat voittavansa jotain, kun haluavat lopettaa parveketupakoinnin.
[/quote] Jos savuhaittaa voidaan osoittaa, ei auta, vaikka polttelisi sisällä. Hahhaaa!!
Mä menen sit kyllä rappukäytävään tuprettelemaan, jos kerran parvekkeella ei saa. Ja ihan alimpaan kerrokseen, että varmasti kaikki pääsee haistelemaan. Haiseehan ne teidän pula-ajan kaalipaskatkin joka vitun kerrokseen.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:29"]Parveketupakoinnin kieltäminen on sinänsä ihan ok, mutta sisällä tupakoidessa savu ja haju kulkeutuu ilmanvaihtokanavia naapuriasuntoon. Parveketupakoinnissa naapuri voi sentään sulkea ikkunan, mutta sisällä tupakoidessa naapuri ei pysty millään estämään hajun tunkeutumista myös hänen asuntoonsa.
[/quote] No jos ilmastointikanavista alkaa savu tupruta naapuriin niin kyllä siihen voidaan puuttua. Ei oma kämppä mikään pyhä lehmä ole, jos siellä tehtävät asiat aiheuttavat vaaraa muille :) Et voi roskiakaan sisällä pitää niin, että ne alkavat siellä haista muihin asuntoihin, vaan sinua velvoitetaan jotain asialle tekemään tai ULOS! :D
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:29"]
Parveketupakoinnin kieltäminen on sinänsä ihan ok, mutta sisällä tupakoidessa savu ja haju kulkeutuu ilmanvaihtokanavia naapuriasuntoon. Parveketupakoinnissa naapuri voi sentään sulkea ikkunan, mutta sisällä tupakoidessa naapuri ei pysty millään estämään hajun tunkeutumista myös hänen asuntoonsa.
[/quote]
Juuri näin. Ja siellä ilmanvaihtokanavissa se haju pysyy ja leviää jatkuvasti kaikkiin asuntoihin.
Tässä(kin) tapauksessa ratkaisu ongelmaan pahentaa ongelmaa.
Mutta mitäpä sitä turhaan ajattelemaan asioita riittävän pitkälle. Pääasia on voitto, seurauksista viis.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:31"]Mä menen sit kyllä rappukäytävään tuprettelemaan, jos kerran parvekkeella ei saa. Ja ihan alimpaan kerrokseen, että varmasti kaikki pääsee haistelemaan. Haiseehan ne teidän pula-ajan kaalipaskatkin joka vitun kerrokseen.
[/quote] Mene vaan. Saatpahan kertaheitolla lähtöpassitkoko taloyhtiöstä, eikä tarvitse enää röökihuulen rutinaa kuunnella! Bye bye Reetta Röökikeuhko :D
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:31"]
Mä menen sit kyllä rappukäytävään tuprettelemaan, jos kerran parvekkeella ei saa. Ja ihan alimpaan kerrokseen, että varmasti kaikki pääsee haistelemaan. Haiseehan ne teidän pula-ajan kaalipaskatkin joka vitun kerrokseen.
[/quote]
Minkähän vuoksi tupakoitsijat ovat niin usein aggressiivisia, törkyturpaisia ja huonoja kirjoittamaan?
Missään kerrostalossa muuten ei saa tupakoida porraskäytävässä. Voit ihan kokeilla huviksesi ja katsoa, mitä tapahtuu.
No hei hei tupakoitsijat ylipäätään. Mä en käsitä, miten joku voi polttaa röökiä? Karmeen näköistä, karmeen hajuista, kallista, vie terveyden. Hyi hitto.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"]voi vittu nyt. kyllä mä aion polttaa parvekkeella jatkossakin, sisälläkö pitäs sitten?
[/quote]
Lopeta se, inhottava ja typerä tapa. Vai onko se tupakka sua vahvempi? Oli melkein minuakin, kesti vuosia päästä eroon. Meni purkkaa ja hermot, tuli muutama kilo lisää. Mutta yhtenä päivänä huomasin, portaissa ei hengästy enää, iho ei oo kuiva korppu, vaatteet ei haise röökille, olutkin maistuu paremmalta. Kohta 4 vuotta ilman.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:29"]
[/quote]
Juuri näin. Ja siellä ilmanvaihtokanavissa se haju pysyy ja leviää jatkuvasti kaikkiin asuntoihin.
Tässä(kin) tapauksessa ratkaisu ongelmaan pahentaa ongelmaa.
Mutta mitäpä sitä turhaan ajattelemaan asioita riittävän pitkälle. Pääasia on voitto, seurauksista viis.
[/quote] Koita nyt ymmärtää, että jos sisällä tupakointi aiheuttaa sen, että savuhaittaa tulee muihin kämppiin, niin kyllä siihen voidaan puuttua ja saat ehkä hyvässä tapauksessa korvausvaatimuksenkin. Olen niiiin odottanut tätä, ettei ole tosikaan. Odottakaan naapurit. Pian loppuu teidän karsinogeeniterrorisointi. Kiäh kiäh >:)
Sais tulla meillekkin.
T. Tokan kerroksen naapuri, jonka kukkaruukkuu toimii ylempien kerroksien asukkaiden tuhkakuppina