Voin kyllä puolittaa lomarahani, jos sillä tämä maa saadaan pelastettua!
Voihan ne kesälomalla tarvittavat rahat säästää laittamalla osan palkasta sivuun jo nyt syksystä alkaen. Uutisten mukaan lomarahojen puolitus vastaisi puolta koko yhteiskuntasopimuksella tavoiteltavaa tuottavuustavoitetta.
Kommentit (18)
Ei saada. Menevät boonuksina johtajille jotka tallettavat rahansa Maltalle. Lisäksi ostovoima pienenee eikä yritysten tuotteet täten mene kaupaksi ja näin ollen talous supistuu entisestään ja työttömiä tulee lisää.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:56"]
Entäs varallisuusvero?
[/quote]
Mitä se tähän kuuluu?
No ei todellakaan kannata suostua tuollaiseen. Ei tuo pelasta yhtään mitään, eikä kukaan edes oikeasti luule, että pelastaisi. Tämä on vain yksi yritys kurjistaa keskiluokkaa ja heikentää tavallisten palkansaajien etuja (joiden katsovat olevan liian hyvät). Menemme kohti luokkayhteiskuntaa, eivätkä tämän yhteiskunnan huipulla ole itsestään liikoja luulevat av-mammat vaan se yhden prosentin osuus väestöstä, joka on ajamassa näitä asioita eteenpäin nyt.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:16"]
No ei todellakaan kannata suostua tuollaiseen. Ei tuo pelasta yhtään mitään, eikä kukaan edes oikeasti luule, että pelastaisi. Tämä on vain yksi yritys kurjistaa keskiluokkaa ja heikentää tavallisten palkansaajien etuja (joiden katsovat olevan liian hyvät). Menemme kohti luokkayhteiskuntaa, eivätkä tämän yhteiskunnan huipulla ole itsestään liikoja luulevat av-mammat vaan se yhden prosentin osuus väestöstä, joka on ajamassa näitä asioita eteenpäin nyt.
[/quote]
Ps. Saa olla kyllä aikamoisen idiooteista idiootein, jos oikeasti uskoo, että Suomen ongelmat ja kestävyysvaje paikkaantuvat lomarahoilla. Kyse on jatkuvasta ongelmasta, jota eivät yhden lomarahat pelasta. Kyse on myös valtion tulojen priorisoinnista. Rahaa valuu aivan järjettömiin kohteisiin kymmenkertaisia summia, mutta nyt muka lomarahat ovat juuri ne, jotka pelastavat koko valtion. Milloin poliitikot aloittavat säästämisen omista eduistaan? Huhheijaa..
Minä en. Haluan että rahat otetaan ansiosidonnaisesta, virkamiesten ylipitkistä lomista, työttömiltä, lapsiperheiltä ja eläkeläisiltä.
Olen valmis:
Pulittamaan lomarahat ja vaikka luopumaan niistä kokonaankin.
Luopumaan palkallisista vapaapäiviä: helatorstai, loppiainen, ehkä juhannusaattokin.
Sitoutumaan sairauslomapäivien vähentämiseen yhdessä työnantajan kanssa (huolehtimalla liikunnasta ja terveydestä). Ehkä 3-5 sairauslomapäivien/vuosi voisi olla palkatonta? Minulla sairauslomapäivien on yksittäisiä pitkin vuotta juurikin monesti 5.
Harkitsemaan sairaan lapsen hoitovapaan lyhennysvapaata yhteen päivään tai luopumaan kokonaan palkallisuudesta. Palkatonta saisi pitää vaikka 5 pv kerrallaan? Minulla yksi korvakierteinen lapsi.
Edellytän kuitenkin työnantajapuoleltakin juustoja: muutosturvan parantaminen, johtajien maltillinen palkkapolitiikka, työolojen parantaminen.
Valtiolta edellytän panostusta tieteeseen ja koulutukseen ja maltillista keskituloisten verottamisesta (ei enää veronkiristystä normaaleille palkansaajille).
Tulonsiirroista nauttimista edellytän myös yhteiskuntaan osallistumista ja aktivoitumista. Mahdolliset loisijat kuriin.
Minä en suostu palkanalennukseen. Ei näillä palkoilla.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:34"]
Olen valmis: Pulittamaan lomarahat ja vaikka luopumaan niistä kokonaankin. Luopumaan palkallisista vapaapäiviä: helatorstai, loppiainen, ehkä juhannusaattokin. Sitoutumaan sairauslomapäivien vähentämiseen yhdessä työnantajan kanssa (huolehtimalla liikunnasta ja terveydestä). Ehkä 3-5 sairauslomapäivien/vuosi voisi olla palkatonta? Minulla sairauslomapäivien on yksittäisiä pitkin vuotta juurikin monesti 5. Harkitsemaan sairaan lapsen hoitovapaan lyhennysvapaata yhteen päivään tai luopumaan kokonaan palkallisuudesta. Palkatonta saisi pitää vaikka 5 pv kerrallaan? Minulla yksi korvakierteinen lapsi. Edellytän kuitenkin työnantajapuoleltakin juustoja: muutosturvan parantaminen, johtajien maltillinen palkkapolitiikka, työolojen parantaminen. Valtiolta edellytän panostusta tieteeseen ja koulutukseen ja maltillista keskituloisten verottamisesta (ei enää veronkiristystä normaaleille palkansaajille). Tulonsiirroista nauttimista edellytän myös yhteiskuntaan osallistumista ja aktivoitumista. Mahdolliset loisijat kuriin.
[/quote]
Hienoa, mutta kai ymmärrät, että ajamasi asiat palvelevat vain sinua? Olet luomassa yhteiskuntaa omilla ehdoillasi, joissa ideaali-ihmisenä on sinunlaisesi ihminen. Mites ne kahden vammaisen lapsen yh-vanhemmat vakituisissa työsuhteissa ja heidän vapaansa? Tai syöpään sairastuva? Mites pienipalkkaiset, joiden palkka riittää juuri ja juuri syömiseen asumismenojen jälkeen, ja joilta nyt otetaan lomarahatkin pois? Ei ainakaan kannusta työntekoon karsia työssä olevilta.
Ei tämä maa sillä pelastu. Sen sijaan sun työpaikan pomot saavat bonukset. Niin kävi mun työpaikassa. Henkilökunnalle esitettiin asia niin, että ihan justnyttässäheti firma kaatuu konkurssiin jos työntekijät eivät luovu osittain lomarahoistaan. Kauhean väännön jälkeen niistä luovuttiin ja jotain pieniä vapaita saatiin korvaukseksi. Mikä olikaan lopputulos? Eipä kaatunut firma, mutta sen sijaan osti toisen firman kun kummallisesti oli saanut yhtäkkiä jostakin lisää pääomaa. Voitte arvata, että työntekijäpuolen neuvotteluhalukkuus on tuon jälkeen ollut ihan nollilla.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:19"]
Minä en. Haluan että rahat otetaan ansiosidonnaisesta, virkamiesten ylipitkistä lomista, työttömiltä, lapsiperheiltä ja eläkeläisiltä.
[/quote]
Unohdit vammaiset ja pitkäaikaissairaat.
Voit olla varma että sillä ei saada taloutta kasvuun =) =) Ei paljon typerämpää ole, kuin ottaa taas duunareilta.
En suostu. Tällä palkalla ei ole mahdollista.
Mitä jos ensin laitettaisiin eläkekatto? (vaikka 3000e/kk)
NÄin voivat väittää, totuus ei kuitenkaan olisi tuo.
Sama. Mutta ei se mitään pelasta kun suomalaiset tuotteet ei mene maailmalla kaupaksi. Ihan sama vaikka firmalle jäisi katetta 55% nykyisen 50% sijaan jos kukaan ei osta.
Sopii mulle, itse kun en lomarahoja saa.
Entäs varallisuusvero?