en saa laihdutettua
Olen kokeillut kaikkia, ihan kaikkia dieettejä mailmassa alkaen karppaamisesta loppuen pussikeittodieetteihin. "Pysyviä" elämäntaparemotteja olen aloittanut varmaan 50!olen vielä sellainen että pitää todellakin vahtia jokaikistä suupalaa,lihon herkästi ja kiloja voi tulla nopeasti ja paljon. Olen jojoillut +- 30 kg edestakaisin..haluaisin pysyvästi laihtua. Olen jo 30 v ja sekin pelottaa että jos nyt laihtuisin niin roikkuisiko nahka. Olen iso mutta onneksi on aika kiinteää läskiä, varmaan kun liikun töissä paljon. Nyt on painoa 110kiloa, pituutta 171cm ja haluaisin painaa 65-70 kiloa.
Olen muuten nätti ja fiksu nainen,mutta tuntuu että en löydä rakkauttakaan jos en ole laiha. En jaksa olla epävarma enää! Haluan laihtua! Nyt olen pyrkinyt jättämään leivän,pastan,punaisen lihan ja kanan..syön paljon salaatteja,kasviksia,kananmunia,hedelmiä,perunaa,marjoja,kalaa välillä ja esim fetajuustoa salaattiin..
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 02:50"]
Suosittelen koittamaan amfetamiinia tai jotain vastaavaa tehokasta stimulanttia. Tosi paljon saa energiaa ja ruokahalu putoaa, esimerkiksi kuntoa voi pienellä kuurilla helposti kohottaa niin, että on sen vaikean alunkin jälkeen helppo jatkaa mielekästä liikuntaa. Ennenhän esim. metamfetamiinitabletit olivat ihan normaalijuttu, vanhoissa saksalaisissa elokuvissa muun muassa näkyy ihan normiarjessa. Jos siis luotat itseesi, toki voit myös luottaa siihen, että eduskunta osaa päättää mitä saat laittaa kehoosi, ja se on ihan ok!
[/quote]
Monet kehonrakentajat ovat käyttäneet amfetamiiniä rasvanpolttoon sillä seurauksella, että ovat jääneet siihen koukkuun. Eikä aine ole ihan tuntematon fitness piireissäkään. Sairasta touhua täällä Suomessakin.
Säännölliset ruoka-ajat! Itse olen pudottanut noin 30kg 9 kuukaudessa. En laske kaloreita lainkaan ja syön hyvällä omallatunnolla vihanneksia, hedelmiä (max 3 päivässä), kananmunia, kanaa, kalaa, punaista lihaa silloin tällöin. Välipaloina ja hyvien rasvojen lähteinä syön pähkinöitä (ei-suolatut cashewit, mantelit ja pistaasit) ja oliiveja. Ruuanlaitossa käytän kookosöljyä tai extra virgin oliiviöljyä.
Nyt on tovin paino junnannut mutta lisäsin mukaan pienen määrän hiilihydraatteja (lähinnä täysjyväcouscousia ja quinoaa) ja paino on alkanut taas laskea. Herkuttelupäiviäkin olen pitänyt silloin tällöin että pysyy keho varpaillaan eikä totu liikaa yhteen ja samaan!
Itse laihduin pysyvästi vasta kun aloitin ryhmäliikuntaharrastuksen (3-5 kertaa viikossa). Pelkkä dietteily yms ei riittänyt, ja muutenkin tiukasta ruokavaliosta oli hankala pitää kiinni.
Kyllähän sä laihdutettua saat, mutta et onnistu pitämään painoa alhaalla laihdutuksen jälkeen.
15 lisää - lisäksi tietenkin liikuntaa 5-6 kertaa viikossa!
Tuntuu vaan että tulee syötyä paljon enemmän ja koki ajan nälkä :/
Ap
Älä välttele rasvaa. Se pitää hyvin nälkää, joten tulee syötyä vähemmän.
Kiinnostaa tietää, miten olet karpannut?
Karpatessa söin paljon hyviä rasvoja,munia,lihaa,salaatteja,vihanneksia(vihreitä enimmäkseen),juustoa,kreikkalaista jogurttia,marjoja. En syönyt ollenkaan hiilareita. Karppasin 4kk ja olin tukossa koko ajan,finnejä pukkasi ja lihoin 4kiloa. Ei sopinut minulle. Huono olo ja päänsärky oli koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 01:44"]
Karpatessa söin paljon hyviä rasvoja,munia,lihaa,salaatteja,vihanneksia(vihreitä enimmäkseen),juustoa,kreikkalaista jogurttia,marjoja. En syönyt ollenkaan hiilareita. Karppasin 4kk ja olin tukossa koko ajan,finnejä pukkasi ja lihoin 4kiloa. Ei sopinut minulle. Huono olo ja päänsärky oli koko ajan.
[/quote]
Ei karppaus kaikille sovi. Tosin tuntuu, että tietosi kyseisestä ruokavaliosta ovat aika hatarat. Sen kertoo lauseesi: "En syönyt ollenkaan hiilareita"
Haluaisin löytää sen jutun joka toimisi minulle loppuelämän.
karppaaminen ei ollut se juttu.
motivaatiokin kestää aina sen pari kk korkeintaan.
Kannattaa miettiä ihan ensiksi, minkälaista ruokaa haluaa ja on järkevää syödä. Se koko loppuelämä. Ja unohtaa kaikenlaiset kieltolistat. Vältettäviä syömisiä toki on, mutta voi ajatella, että ne on "sallittuja", mutta teen valinnan omasta halusta, enkä syö niitä.
Sitten voi miettiä määrää. Ähkyyn ei kannata syödä, vain sen verran, että nälkä lähtee. Syöminen vain ruoka-aikoina. Jos ei jaksa seuraavaan ruokailuun, niin ruuassa on ollut liian vähän rasvaa. Helposti korjattavissa.
Ei lainkaan napostelua (voi tuntua kurjalta, mutta näin se on)
3-4 ruokailua päivässä.
Se napostelu on todellakin lihottava. Parhaiten on toiminut dieetit missä en syönyt välipaloja.
Miten luulette että nahka esim vatsassa roikkuisi jos saisi laihdutettua sinne 65kiloon?!
Oletko laskenut kaloreita? Minä laihduin sen avulla ja samalla jäi mieleen, missä ruoissa on paljon kaloreita ja niitä välttelen vieläkin, vaikken enää varsinaisesti laihdutakaan. Netissä olevilla sivustoilla voi helposti seurata tätä, kunhan vain omistat keittiövaa'an, että tulokset ovat oikein! Esim. Kiloklubi. Kannattaa myös huomioida kalorit, joita et varsinaisesti syö, esim. jos paistat liian rasvassa ja pannuun jää rasvaa, osa siitä laitetusta rasvasta on myös siinä lihassa ja tulee huomioida syömisiä kirjatessa.
Tuo ihon roikkuminen on ihan aiheellinen huolenaihe, mutta sitäkin voi estää esimerkiksi syömällä paljon marjoja. Marjat sisältävät paljon antioksidantteja, jotka hidastavat ihon vanhenemista ja nuorempi iho siis palautuu tuollaisesta paremmin. Hidas laihdutustahti myös auttaa, koska silloin iho ehtii palautua paremmin kuin nopeassa laihdutuksessa. Ymmärtääkseni myös jos ihon roikkuminen on terveysongelma, pääsee leikkaukseen jonkun valtion tahon kustantamana, tätä kannattaa kyllä tutkia itse, koska en ole varma.
Ei sun kannata niitä nahkoja nyt miettiä. Kunhan ensin pääset laihdutuksen alkuun.
Suosittelen koittamaan amfetamiinia tai jotain vastaavaa tehokasta stimulanttia. Tosi paljon saa energiaa ja ruokahalu putoaa, esimerkiksi kuntoa voi pienellä kuurilla helposti kohottaa niin, että on sen vaikean alunkin jälkeen helppo jatkaa mielekästä liikuntaa. Ennenhän esim. metamfetamiinitabletit olivat ihan normaalijuttu, vanhoissa saksalaisissa elokuvissa muun muassa näkyy ihan normiarjessa. Jos siis luotat itseesi, toki voit myös luottaa siihen, että eduskunta osaa päättää mitä saat laittaa kehoosi, ja se on ihan ok!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 02:44"]Oletko laskenut kaloreita? Minä laihduin sen avulla ja samalla jäi mieleen, missä ruoissa on paljon kaloreita ja niitä välttelen vieläkin, vaikken enää varsinaisesti laihdutakaan. Netissä olevilla sivustoilla voi helposti seurata tätä, kunhan vain omistat keittiövaa'an, että tulokset ovat oikein! Esim. Kiloklubi. Kannattaa myös huomioida kalorit, joita et varsinaisesti syö, esim. jos paistat liian rasvassa ja pannuun jää rasvaa, osa siitä laitetusta rasvasta on myös siinä lihassa ja tulee huomioida syömisiä kirjatessa.
Tuo ihon roikkuminen on ihan aiheellinen huolenaihe, mutta sitäkin voi estää esimerkiksi syömällä paljon marjoja. Marjat sisältävät paljon antioksidantteja, jotka hidastavat ihon vanhenemista ja nuorempi iho siis palautuu tuollaisesta paremmin. Hidas laihdutustahti myös auttaa, koska silloin iho ehtii palautua paremmin kuin nopeassa laihdutuksessa. Ymmärtääkseni myös jos ihon roikkuminen on terveysongelma, pääsee leikkaukseen jonkun valtion tahon kustantamana, tätä kannattaa kyllä tutkia itse, koska en ole varma.
[/quote]
kiloklubia harrastelin aika kauan, foorumi ja ruokapäiväkirja olivat osa arkeani aika kauankin. Silloin laihdutinkin puolessa vuodessa 15kiloa mutta sitten tuli yhtäkkiä stoppi vastaan ja en jaksanut enää joka päivä roikkua siellä ja kirjoitella jokaista suupalaa. Silloin se jäi ja pikkuhiljaa kilot tulivat takaisin tuplana :/ on se vaikeaa!
Tottakai ei kannata nyt ensimmäisenä stressaa ylimääräistä ihoa,vaan itse laihdutusta mutta on se tuolla takaraivossa koko ajan :/