Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko vielä alakoulun opettajasi, millaisia muistoja heistä?

Vierailija
11.08.2015 |

Minun kansakoulun ekaluokan opettaja oli naimisissa oleva nainen. Semmonen tukka nutturalla, mutta 1967 muodin mukaisesti nutturakampaus oli sillai hieman rennompi mallinen, suortuvaa otsalla roikkui, ja taisi olla hiuslakkaakin hieman. Hoikka nainen, mutta ilme oli sellainen melkoisen tuiman oloinen, ja hiukan kaikki me oppilaat pelkäsimme rouva opettajaa.  Hoikkuus kyllä pikkuhiljalleen alkoi hälvetä, koska opettajamme alkoi pullistumaan vatsan seudulta, ja hän alkoi käyttämään löysiä mekkoja, nättejä sellaisia - muistan, että hän tykkäsi tumman sinisestä ja tummanlilasta värisistä mekoistaan.  Rouva opettaja alkoi odottamaan ensimmäistä lastaan. Saikin sittemin pojan ja myöhemmin myös toisen. Toisaalta olin onnellinen, että saimme sijaisopettajan tilalle, joka oli sellainen lempeä luonteinen.  Voi, voi niitä alun kouluaikoja, silloin vielä opettaja seisotti luokan häirikköpoikia nurkassakin, ja pisti käytävälle jäähylle, kuten kylläkin vielä oppikoulussakin opettajat nakkasivat häirikköoppilaat ulos luokasta ja jälki-istuntolappu lähti kotiin vietäväksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että ala-asteella käsityötunnilla rukoilin ihan oikeasti jumalaa, että saisin langan laitettua neulansilmään. Ei ollut kivaa. Opettaja huusi aina jos ei saanut. Ja vuosi oli jopa 1994. Samoin pakotettiin syömään lihapiirakka. Semmoinen aikuisen miehen kokoinen annos. Jos joskus saan lapsia niin ensimmäinen viesti tarhaan/kouluun on että EI PAKKOSYÖTTÖÄ.

Vierailija
2/3 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivän välituntien jälkeen opettaja röykäili aina kahvin tuoksuisia röykäyksiä.Tukka oli tiukilla mummopermanentti kiharoilla. Tiukka mutta oikeuden mukainen oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli neljä luokanopettajaa alakoulussa.

Ensimmäinen ope joka ymmärtänyt minun halua tutkia asioita toiselta kantilta. Se kuitenkin on aina ollut elämässsäni päämotiivi. Aika tukahduttava olo. Onneksi se vaihtui seuraavana vuonna.

Muut sietivät ja viimeinen naureskeli kippurassa minun erikoisille jutuilleni. Se oli ainoa mies heistä.

Rento ilmapiiri on aina ollut se paras minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan