Millainen hoiva avustajan palkka on suhteessa lähihoitajaan tai sairaanhoitajaan?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Hoiva-avustaja versus sairaanhoitaja.
Kuukauden kurssi vs. 3.5v amk tutkinto..Miksi näitä pitää verrata?
Vaikka siksi, että tietää kumpi voisi olla oma juttu? Tai ihan yleisestä mielenkiinnosta palkkatasoja kohtaan? Tai vaikka huvin vuoksi. Ei se koulutuksen kesto liity tähän mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden kurssi vs. 3.5v amk tutkinto..Miksi näitä pitää verrata?
Minua voisi kiinnostaa vertailu siksi, että tietäisin onko mitään järkeä tuhlata 3,5v koulunpenkillä, jos samoihin hommiin pääsee kuukauden kurssilla. Tämä siinä tapauksessa, jos en tietäisi ko. ammattien eroa.
Kivaa työtähän se on. Siirryin tylsästä toimistotyöstä avustajaksi. Palkka riittää, veroprosentti on pieni joten saan 80 prossan työajasta saman kuin kokopäivätyössä toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoiva-avustaja tekee? Saattaisin olla kiinnostunut kyseisestä ammatista.
Hoiva-avustajan työtehtäviä ovat asiakkaan perustarpeista huolehtiminen ja niissä avustaminen mm. peseytyminen, pukeminen, ruokailu, ulkoilu, viriketoiminta. Hoiva-avustajan tehtävissä ei tarvita lähihoitajan tai sairaanhoitajan koulutusta. Hoiva-avustajat eivät työskentele yksin eivätkä osallistu lääkehoitoon.
Näin kertoi google.
Pesemistarpeissa. Miksi lähihoitaja ei pese vai peseeekö hän kätensä tässä?
Ei kun PERUStarpeista. Lähihoitaja pesee, jos ei ole hoiva-avustajia.
Mä inhoan vieraan ihmisen koskettamista. Toki voihan siinä käyttää kumihanskoja.
Siinä PITÄÄ käyttää kumihansoja. Mutta, jos inhoat koskettamista, älä edes harkitse hoiva-avustajan töitä.
En mä sillä tavalla inhoakaan. Enemmän inhoan että mun cv ssä lukee: pitkäaikaistyötön.
Munkin äiti tehnyt 50 vuotta töitä ja eläke on 1200e.
Jos esim osaisin koodata niin kait mä nyt koodoaisin mobiili pelin joka olisi globaali ja jossa taisteltaisiin ukrainalaisten voimin venäjäää vastaan. Tuliis aika monta mijardia jos pelin hinta olisi euron kipale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei olisi tuo työ minullekaan, en alkaisi kenenkään alapäitä pesemään mistään hinnasta. Pitäisi kehittää peseytymisrobotit. lisätä vaikka nitä japanilaisia automatisoituja pönttöjä, joissa alapesu tulee automaattisesti vessassa käynnin jälkeen. Vuodepotilaille sitten jonkin sortin automaattinen suihku.
Velliperseille ei sovikaan ihan kaikki työ.
Niin. Minä vain olen sellainen ihminen, etten halua tehdä töitä aikuisten kakaroiden kanssa, joita hoiva-alalla on paljon (puhun siis aikuisista kakarapotilaista).
reortinen esimerkki, joka pohjaa tietyissä asioissa tosielämään ja nähtyyn, mutta on muunneltu yksilösuojan vuoksi: sängyssään makaava vanhus, joka valittaa, että kun ei jaksa nousta sängystä ylös ja siinä vieressä fysioterapeutti, joka kertoo, että se johtuu siitä, koska ette tee teille suunniteltua liikunta-ohjelmaa. Sitten vanhus kitisee, että mitä hyötyä siitä on, että nostan tänään kolme kertaa jalkoja ylös sängyllä ja fysioterapeutti kertoo, että sitä hyötyä, että huomenna jaksatte nostaa sitten viisi kertaa ja ensi viikolla jaksatte jo istua sänkynne reunalla ja sitten jaksatte jo kävellä. Tähän aikuinen kakara vastaa, että kun en minä enää halua, että siitä on niin paljon vaivaa minulle, että käyttäisin viisi minuuttia päivässä omaan kuntoutumiseeni, minä valitsen mieluummin, että kunta hankkii ja maksaa jonkun joka hoitaa kaiken.
Miksi pitäisi tuollaisia vellihousuja sitten vielä hoitaa ja pestä: itsepä on valintansa tehnyt.
Ja sinulle, joka vastasit viestiini vellit housuissasi: kyllä, tämä ylläoleva viestini oli vain ja ainoastaan sinulle kirjoitettu, ihan tahallisesti siten kuin se oli kirjoitettu. ja ei: minä en ajattele, että kaikki vanhukset ovat tuollaisia. itsenäisiä ja itsestään huolta pitäviä vanhuksia olisi tosin ilo hoitaa: he haluavat tehdä kaikkensa, jotta jaksaisivat tehdä mahdollisimman paljon itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoiva-avustaja tekee? Saattaisin olla kiinnostunut kyseisestä ammatista.
Hoiva-avustajan työtehtäviä ovat asiakkaan perustarpeista huolehtiminen ja niissä avustaminen mm. peseytyminen, pukeminen, ruokailu, ulkoilu, viriketoiminta. Hoiva-avustajan tehtävissä ei tarvita lähihoitajan tai sairaanhoitajan koulutusta. Hoiva-avustajat eivät työskentele yksin eivätkä osallistu lääkehoitoon.
Näin kertoi google.
Pesemistarpeissa. Miksi lähihoitaja ei pese vai peseeekö hän kätensä tässä?
Ei kun PERUStarpeista. Lähihoitaja pesee, jos ei ole hoiva-avustajia.
Mä inhoan vieraan ihmisen koskettamista. Toki voihan siinä käyttää kumihanskoja.
Ja oooh. Valmistuttuani ammattiin oivalsin tämän!!👀😳🤔
Helsingin seurakunnathan etsivät viime kuussa vapaaehtoisia hoiva-avustajiksi paikkaamaan hoitajapulaa. Ei niinkään hoidollisiin tehtäviin vaan esim. ruoka- ja pyykkihuoltoon.
Mieheni tekee epäpätevänä keikkoja yksityisellä.
Saa keikkalaisena tunnilta vähän päälle 12. Peruspalkka olisi karvan alle 2000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei olisi tuo työ minullekaan, en alkaisi kenenkään alapäitä pesemään mistään hinnasta. Pitäisi kehittää peseytymisrobotit. lisätä vaikka nitä japanilaisia automatisoituja pönttöjä, joissa alapesu tulee automaattisesti vessassa käynnin jälkeen. Vuodepotilaille sitten jonkin sortin automaattinen suihku.
Niin. Minä vain olen sellainen ihminen, etten halua tehdä töitä aikuisten kakaroiden kanssa, joita hoiva-alalla on paljon (puhun siis aikuisista kakarapotilaista).
reortinen esimerkki, joka pohjaa tietyissä asioissa tosielämään ja nähtyyn, mutta on muunneltu yksilösuojan vuoksi: sängyssään makaava vanhus, joka valittaa, että kun ei jaksa nousta sängystä ylös ja siinä vieressä fysioterapeutti, joka kertoo, että se johtuu siitä, koska ette tee teille suunniteltua liikunta-ohjelmaa. Sitten vanhus kitisee, että mitä hyötyä siitä on, että nostan tänään kolme kertaa jalkoja ylös sängyllä ja fysioterapeutti kertoo, että sitä hyötyä, että huomenna jaksatte nostaa sitten viisi kertaa ja ensi viikolla jaksatte jo istua sänkynne reunalla ja sitten jaksatte jo kävellä. Tähän aikuinen kakara vastaa, että kun en minä enää halua, että siitä on niin paljon vaivaa minulle, että käyttäisin viisi minuuttia päivässä omaan kuntoutumiseeni, minä valitsen mieluummin, että kunta hankkii ja maksaa jonkun joka hoitaa kaiken.
Miksi pitäisi tuollaisia vellihousuja sitten vielä hoitaa ja pestä: itsepä on valintansa tehnyt.
Ja sinulle, joka vastasit viestiini vellit housuissasi: kyllä, tämä ylläoleva viestini oli vain ja ainoastaan sinulle kirjoitettu, ihan tahallisesti siten kuin se oli kirjoitettu. ja ei: minä en ajattele, että kaikki vanhukset ovat tuollaisia. itsenäisiä ja itsestään huolta pitäviä vanhuksia olisi tosin ilo hoitaa: he haluavat tehdä kaikkensa, jotta jaksaisivat tehdä mahdollisimman paljon itse
Jaxuhalit sulle! Mahtaa olla vaikeaa elää tuollaisena ihmisenä.
Mun työpaikalla vanhusten hoivakodissa hoiva-avustaja tekee samat perushoitohommat kuin lähihoitaja. Hoiva-avustaja ei osallistu lääkehoitoon eikä tee kirjallisia töitä kuten hoitosuunnitelmia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vanhene. Et voi tietää minkä kuntoinen tulet itse olemaan, tai kuinka sairas. Jos huono tuuri käy, korvaasi huudetaan vellipersettä. Tee itsesi kannalta oikea ratkaisu. Tee se nyt. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vanhene. Et voi tietää minkä kuntoinen tulet itse olemaan, tai kuinka sairas. Jos huono tuuri käy, korvaasi huudetaan vellipersettä. Tee itsesi kannalta oikea ratkaisu. Tee se nyt. Kiitos.
Sinun jälkeesi, mussukka <3
Kuukauden kurssi vs. 3.5v amk tutkinto..
Miksi näitä pitää verrata?